Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norma
#1
5/24/2006
Nya hylsor

204 Ruger och 45-120 är nya hylsor som finns i Normas sortiment. 300 Remington SAUM kommer i höst.

204 Ruger är en relativt ny långhållspatron som används för småvilt. Den har en svag rekyl och en flack kulbana. Den amerikanska firman Sturm, Ruger & Co., tillverkar gevär i den här kalibern.

45-120-kalibern är den mest kända från det amerikanska inbördeskriget, men gevär produceras även idag för dessa svartkrutspatroner. Den tillverkades första gången 1878-79 och var den största kalibern Sharps-Borchardt i USA producerade. 300 Remington Short Action Ultra Magnum (SAUM) är en ny hylsa för i år. Remington lanserade kalibern 2001 som ett svar på Winchesters Short Magnum (WSM). 300 Remington SAUM är baserad på 300 Ultra Magnum-hylsan, som i sin tur ursprungligen kommer från en modifierad 404 Jeffery. Den beräknas vara på marknaden i höst.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Jeg snakkede med NP Nielsen angående kaliber 17HMR...fordi een af hans kunder var blevet afvist af Ålborgs politimester med den begrundelse at 5.5 eller cal .22 var det mindste kaliber som måtte andvendes til jagt i danmark... så må den nye Ruger kaliber .204 osse blive afvist....I Ålborg altså[8D]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by kima
45-120-kalibern är den mest kända från det amerikanska inbördeskriget, men gevär produceras även idag för dessa svartkrutspatroner. Den tillverkades första gången 1878-79 och var den största kalibern Sharps-Borchardt i USA producerade.



Der er vist en svensk skribent, der skal have justeret sin paratviden. Hvordan kan en kaliber väre den mest kendte fra den amerikanske borgerkrig, når den iflg. skribenten först blev opfundet mere end et årti efter at krigen var slut????

[Big Grin]

Iövrigt har jeg ladet mig fortälle, at den primäre grund til at tage dette kaliber på programmet er, at der er stor samlet efterspörgsel efter alle de "skäve" gamle .45 kalibrer af denne type, og at det skulle väre muligt at få hylstre til disse ved at afkorte denne.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62

Jeg snakkede med NP Nielsen angående kaliber 17HMR...fordi een af hans kunder var blevet afvist af Ålborgs politimester med den begrundelse at 5.5 eller cal .22 var det mindste kaliber som måtte andvendes til jagt i danmark... så må den nye Ruger kaliber .204 osse blive afvist....I Ålborg altså[8D]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem



Det er ikke kun i Ålborg den vil blive afvist.
Det vil også ske i mange andre politikredse.
Jeg har talt med justitsministeriet ang. .17HMR og de siger det samme.
For da den ikke er godkendt til jagt og ikke bruges i skytteforeninger,
så er den ikke tilladt.
At der så er nogen politikredse, der giver tilladelse til den , det er noget helt andet.
Men p.t. så er den rent faktisk "juridisk" forbudt i danmark.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
..... Et fantastisk eksempel på en skrivebords-lov... Man må gerne skyde en due med en luftriffel kal.22 men ikke med f.eks. en .17rem.....[:0]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Norma Vulkan
Vulkan är en klassisk jaktkula med tunn främre mantel för snabb expansion och hög energiavlämning. Manteln är invikt i toppen för att skydda blykärnan mot rekylskador i magasinet. Mycket populär och pålitlig kula för bl a jakt på vildsvin och hjort. Nu även i 270 Win och 270 WSM.

Nya Oryx
Norma börjar i år att ladda kaliber 222 Rem, 223 Rem, 22-250 Rem och 220 Swift med vår nya Oryx-kula. 3,6 g-kulan är den lättaste, bondade kula vi gjort hittills. Vi introducerar den på marknaden under den andra halvan av 2008.

Vi välkomnar också den nya tungviktaren av Oryxarna, 9,3 mm på 21,1 g, som ska finnas tillgänglig från juni och framåt.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
Kugler,krudt og elge

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#8
Fremgang

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
Indvier ny produktionshal

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
Norma 6XC

The 'original' 6mmX (20-degree shoulder) resulted from chambering a barrel using a .243 Winchester reamer held (stopped) 0.132 inches short of its intended depth. This was done to allow use of a .22-.250 case. The 6mmX sizing die was made by shortening a .243 Winchester die (seating die also) 0.145 inches (additional length was based on varying shellholder heights; this ensured the case could be run fully into the die and attain adequate case shoulder contact). We then took a .22-.250 case and ran it fully into this sizing die and then loaded the rounds and fire-formed the case in the 6mmX chamber. The .22-.250 case neck could initially be expanded using the sizing die provided a tapered (.17 cal. to 6mm [.243 cal.]) Redding expander was installed or that the expander had been modified with a taper.

The 6XC (30-degree case shoulder) cartridge came about as a natural progression from shooting the original 6mmX. The 6XC has some features which I feel are more desirable compared to the 6mmX.The cartridge case body length is 0.023" shorter than the 6mmX. This means that a 6XC chamber reamer now cuts the base of the case closer to the original .22-.250 base diameter.
Shortening the case body also allows for less longitudinal (length) stretching during fire-forming. This will result in the 6mmXC having a greater case life (more firings).
The 6XC's 30-degree case shoulder retards case growth (less trimming required).
I have found that velocities attainable with the 6XC are equivalent to those attainable using .243 Winchester. Barrel life is much better than .243 Winchester due to the fact that the 6XC has about 7 grains less powder capacity.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#11
Køber sig ind i Gyttorp AB

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#12
Ballistikprogram

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#13
2 nye

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)