Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FN vil have total våbenkontrol
#1
U.N.: We're in Charge of Guns, Everywhere on Earth
Quick: Name an organization that is even more inept, ineffectual, and hopelessly corrupt than Congress. That’s right, it’s the United Nations, and later this month it will convene to consider its Report on the Implementation of the United Nations Programme of Action to Prevent, Combat, and Eradicate the Illicit Trade in Small Arms and Light Weapons. And now I must quote from The Shooting Wire, whence this info came:

“That UN Programme, if ratified, would give the UN control over all weapons production, distribution, and ownership globally. That control would put the United Nations in charge of all weapons, including those of law enforcement, setting strict limits on the types—and quantities of weapons police departments could own.”

Now if this is a joke, and I’m not getting it, I apologize, but the Shooting Wire seems to be in earnest. Can you imagine U.N. enforcers in their little sky-blue berets marching into an LAPD armory and demanding all the really neat stuff that the LAPD uses to kill people who cross it? They’d be clubbed to death in the street. Or New York? “Make it worth my while, pal,” the NYPD armorer would say.

If Secretary General Annan would like to bring a little law and order to the world, he could start with his own delegates, eighty-three percent of which are scofflaws, and collectively owe their host city $18 million in parking fines.

Personally, I’ve always thought that the UN headquarters would make an excellent highrise apartment building, and failing that, it could simply be cleared away for a parking lot. We need parking space in New York City.

TheGunnut

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Jeg forstår ikke hvorfor FN skal nedgøres?

Det ville da være en god ting om alle våben var registrerede.
Bortset fra, at jeg har svært ved at se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Svar
#3
Hvis referatet er korrekt, er der ikke kun tale om en registrering, men om en overtagelse af kontrollen med alle internationale, nationale og lokale våbenproduktioner, salgskanaler og individuelt ejerskab. Hvorfor FN ? Alle lovlydige borger - i hvert fald i Danmark - har registreret deres våben hos politiet eller i Hjemmeværnet. De illegale våben kommer vel ikke automatisk frem i lyset, fordi en fjern organisation i en fjern by overtager kontrollen - snarere tværtimod. Jeg kan da se en mængde komplikationer i stort og småt, skal der f.eks.oprettes FN våbenregistreringskontorer i enhver kommune, skal kun ganske bestemte typer våben være tilladt, må vi højst have ét våben hver ? - hvad der passer i Afghanistan passer sikkert ikke i Danmark ogomvendt, o.s.v.

Men trøst jer, det bliver næppe heller realiseret.
Svar
#4
Man kunne nok gøre noget med serienumre og producenter.
Men alle dem der er ude på markedet? Håbløst projekt.

Og hvad er forresten et våben? Flammekastere?, kampvogne?, fluesmækkere? blider? sneslynger?

Man kan skyde med kartofler med udstødningen på en bil.
Man kan dræbe en mand med en hårnål.

Hvis man endelig skulle noget, kunne man filosofere over forholdet mellem stat og borger, magtens tredeling, jydske lov og den slags.
Svar
#5
As many Americans feel...please move the UN people and its building off US soil...I'm real tired of my tax dollars helping to fund this organization....Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)