Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pecar
#1
Hej forum

Kender nogen dette kikkert mærke? Jeg har fået forståelsen, at det skulle være en endog rigtig god kikkert.
Sagen er den, at jeg har fået mulighed for, at købe en 2,5-10x52 med 1" rør incl montage, som passer til min riffel til en god pris.
Jeg vil dog gerne høre nogen erfaringer, inden jeg kaster mig ud i det.
På forhånd tak
Svar
#2
"Pecar" [:0] Er det ikke sådan en kvinderne bruger [?] [Big Grin]

Swift
Svar
#3
I Sverige er de meget eftertragtet og regnes for väldigt gode- både til jagt og baneskydning. Se til at du får de rigtige montager til den- nogle har 1" rör og nogle har 26 mm rör af nogen anledning.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Swift

"Pecar" [:0] Er det ikke sådan en kvinderne bruger [?] [Big Grin]

Swift



Narj Zvifd, det er et pessar, hvis det da ikke er en kikkertundersøgelse du mener ...[8D]

Nå, jeg må hellere være lidt seriøs:

Den pecar jeg har er med skarp okularkant og meget kort øjenafstand, så den har været årsag til flere kedelige stævnemøder med øjenbrynet.

Det har resulteret i "gunorexi" altså mukken, og dermed ustabil skydning. Især i pressede situationer.

Hvis det er en kraftig riffel du har, så check om der er god afstand, ellers kan det være noget skidt.

Selve kikkerten er klikfast og med god optik.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Har været den glade ejer af 2 stk Pecar, den første var en 4x monteret på en Midland cal. 308, nr. 2 en 4-10 x 52 monteret på Tikka 595 cal. 308, har aldrig haft nærkontakt med dem på trods af kaliber og kort øjenafstand, en, efter min mening, rimelig god kikkert som kan købes til små penge.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Hej HSH,

Har selv en Pecar 2.5-10x52 - sikkert som den du har på hånden (tror jeg købte den i 1988). Den er monteret på en Krico .308 med svingmontage. Der har aldrig været problemer med den kombination. Det er fin lysstærk kikkert hvor du har mulighed for at udskifte trådkors hvis det ikke passer dig. Hvis den skal på en riffel der sparker bagud skal du være opmærksom på fornøden øjenafstand da kikkerten er noget lang i det.

mvh
Anders
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#7
Ja, alt kunne være endt godt, hvis ikke lige kikkerten var så lang, at den ikke kunne monteres uden at give et blåt øje.
Men anyway: Tak for hjælpen.

HSH
Svar
#8
Det er 1 år siden, men jeg opdagede det først idag[:I]
Slut med Pecar

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Det er 1 år siden, men jeg opdagede det først idag[:I]
Slut med Pecar

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker



Utroligt at de har kunnet sælge de antikverede lokumsrør indtil 2007, jeg kan huske at jeg forvildede mig ind på deres nu nedtagede hjemmeside og skreg af grin, da der øverst med fede type stod : (Citat Pecar) We do not make illuminated sigths

Hmm, den går ikke i disse tider, og jeg vil æde min gamle hat på at de viste kikkerter teknikmæssigt er helt fra 70'erne [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)