Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L montage erfaringer
#1
Som forlængelse af denneHER, er status nu den, at S&L klarede leveringen på falderebet. Nu hvor jeg har set riflen (en 7mm RemMag, med 18mm pibe og lidt bedre skæfte), må jeg sige at den lever fuldt op til mine forventninger, som ikke er blevet mindre i ventetiden [:p]. Mens jeg venter på våbentilladelsen, vil jeg bestille hvad jeg ellers skal bruge til skyderen. Mht. montage vil jeg derfor høre om nogen har erfaringer med S&L´s egne montager?? som vel er under betegnelsen quick-release??

Min hensigt er at købe en montage, hvormed jeg kan skifte kikkert og som er ret præcis (skal brugen på 300 - 400m) og kan holde til en 7mm RemMag. Hvis præcisionen på S&L montagen er iorden er den derfor kvalificeret. Jeg har nu en Zeiss 3-12*56 kikkert og overvejer en Leupold 8,5-25*50

Rune
Svar
#2
Det er imponerende hvis S&L har en ” quick-release” som kan klare 400m[:0] [Wink]

mvh.
bang
Svar
#3
Jeg har kun pocitivt at sige om S&L's ringe samt integrerede baser. Ingen ændring i træfpunkt efter afmontering. Den holder fint til 9,3x62 så den holder nok også til 7 mm rem
Svar
#4
[quote]Originally posted by Bang

Det er imponerende hvis S&L har en ” quick-release” som kan klare 400m[:0] [Wink]

mvh.
bang

Hej Bang

Hvis du skyder i en sammenhæng, som den jeg tror har du nok en anden
opfattelse af tolerancer end gennemsnittet.

Min egen opfattelse af montager til af- og påmontering er at skal de holde træfpunkt udover jagtpræcision kræver det nogle bolte der kan spændes med momentnøgle, således at montagen sidder præcis på samme sted og lige så hårdt som før demontering. Dette opnåes lettest med
en Leupold mark 4 eller badger ordnance, da disse har store bolte
der også passer med en 13 fastnøgle.

disse montager får ikke priser for elegance eller letvægt, og jeg ved
at jeg ikke kan levere skydning der lever op til dem, heller ikke på
en vindstille dag. Denne selverkendelse forhindrede mig dog ikke i at købe dem. heller ikke en momentnøgle der kun har denne ene anvendelse
i huset da jeg er tæt på umulig med værktøj(ID´s kolleger kender mig ret godt og kommer gerne på besøg)

RAW uden at have brugt den nævnte montage selv, jeg har dog haft den i hånden, tør jeg godt sige det er kram. Hvis du kan finde metode for montering der sikrer ensartet spænding fra gang til gang tror
jeg vinden på 400 m betyder væsentligt mere end montagen.

VH Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Tak for Jeres inputs omkring montagen. Jeg prøver med den ovennævnte. S&L montagen har den fordel at den er relativt billig i forhold til andre quick-release, samtidig fås den med fingerskruer, så den kan af- og påmonteres uden brug af værktøj. Skal det være rigtig præcist skal der naturligvis anvendes en momentnøgle

Rune
Svar
#6
RAW,
nu skal du huske at sende nogle billeder ind på siden af din fede skyder[:p] Made in Denmark[^]

bang
Svar
#7
Der kommer snarest billeder af "den fede skyder" [:p], jeg skal lige have mit kamera hjem igen.

Rune
Svar
#8
Bedre sent end.....

Nu har jeg langt om længe fået taget mig sammen til at knipse et par billeder af "den fede skyder". Vi taler stadig om S&L M97 i 7mm Rem Mag, med S&L montage og her er den med Zeiss [:p]

[Image: SL7mmRemMag.jpg]

Close up

[Image: SL7mmRemMagcloseup.jpg]

Jeg har fået piben specialfremstillet til 18mm i mundingsdiameter (hvorimod 16mm std.) af S&L. Dette har efter min overbevisning en positiv effekt på præcisionen og kan bedre håndtere varmen. Samtidig mindsker det rekylen, da piben bliver ca. 300g tungere. Aftrækket er helt i top. S&L montagerne fungerer perfekt. Jeg ved ikke om det kan betagnes som "quick-release", men det er ihvertfald muligt at skifte kikkert med en nøgle på under 1 min. vel og mærke uden træfpunktet ændrer sig det mindste. Desværre tror at S&L har slækket en smule på tolerancerne omkring bundstykket. Ejere af tidlige S&L modeller, har kommenteret: "den klanker" når man repeterer, det betyder at den ikke glider helt så fint som min tidligere Sauer 202.

Jeg købte riflen for præcisionen og den har jeg fået, -kombineret med en Leupold 8,5-25x50 kunne jeg holde 19mm egenspredning på 200m [Big Grin] -ladt med Nosler BST 150gr og uden at have optimeret andet end på ladningen (beklager mit praleri, men jeg har svært ved at få armene ned, da projektet nu ser ud til at lykkes)

[Image: skive19mm.jpg]

Jeg har skiftet kikkert mindst 6 gange uden at kunne registre en afvigelse på sigtepunkt på 200m, så jeg tror på at det vil kunne holde ud til 400m også.

Måske får jeg mulighed for at afprøve den på en lille elg-basse næste weekend?! [8D]

/Rune
Svar
#9
Hej Dralfere!

Der må da snart opstå en forening for ejere af Schultz & Larsen rifler[Wink] PS. har selv 3[^][Big Grin]
Mvh Erik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)