Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sako vixen
#21
arhhhh så var hun selvfølglig ikke hjemme i går[V]

Vil det være en fordel at skifte aftrækket ud. hvis jeg skal til at rode med den alligevel.

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#22
Hej Jensen,det skal du selvfølgelig selv afgøre,men generelt har sako rifler nogle fine aftræk.Jeg har selv en Vixen,og aftrækket på den er upåklageligt.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#23
Hej ID,

Citat:quote:

Fordelen i de skårne piber er den ens densitet i stålet, man kan sagtens få en koldhamret pibe der er lige så præcis som en skåret.........de første 2-3 skud, derefter går det galt for den koldhamrede.



Hvordan kan det så være jeg kan sætte 10 skrald lige oven i hinanden med min "fæle koldhamrede" finske jagtpibe??[Big Grin][Big Grin]

Sorry, kunne bare ikke lade være......

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Undtagelsen der bekræfter reglen!
Jeg har intet mod koldhamrede piber, jeg er blot ikke stødt på en med de egenskaber du beskriver.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#25
Er de finske piber ikke 'button rifled' ????????????????

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#26
ID,

jo jo,
jeg forstår udemærket hvad du mener!

Det jeg prøver at pointere er at man nok ikke kan skære alle "ikke skårne" piber over en kam.

Jeg har i min tid slidt "et par" Sauer piber op og de har ved test alle uden undtagelse kunne holde x-10 på 200 eller 300m på 20 skrald i rap.
Selvfølgelig ved liggende skydning....[Big Grin][Big Grin]

Eneste anke jeg har på dem er (ihvertfald dem jeg har prøvet) at de skal renses forbandet tit for at opretholde denne præcision (læs efter hver 80 - 100 skud).
De vil naturligvis kunne fortsætte ud over dette antal, men så får du "flyers"!!

Jeg vil til forsvar for skårne piber sige,kva min ringe erfaring med S&L og en lille smule Krieger, at de er LANGT nemmere ar holde rene når de er "skudt ind" og at de skyder præcist langt længere inden en rensning er påtvunget.

Mit næste emne i projekt "test piber", bliver nok en Border...[Wink]

@GD,
Jeg ved ikke præcist om de er knapriflede eller hamrede????
Fabrikken reklamerer dog altid med "hammer forged" barrels.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
jeg tror at jeg lagde aftrækket bliver, det kan jo altid skiftes hvis jeg ikke synes om det. hvor tunge kugler vil man kunne stabilisere med en 8" stigning??

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#28
Hej Jensen,prøv at skrive "223 twist" i search feltet.....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#29
Har selv prøvet at bestille en pibe fra S&L det tog at halvt år.
Og det var enda hurtigt. Lota Walther er nok vejen frem hvis det skal blive til noget med din sako. men har evt en kontakt der skaffe dem lidt hurtigere ad bagvejen. evt vend tilbage hvis det er noget.
Svar
#30
TING TAGER TID..................[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det gør det også hos "Fritz" hvis det er en "sonder ausführung"!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
[quote]Originally posted by Gammeltoft

TING TAGER TID..................[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det gør det også hos "Fritz" hvis det er en "sonder ausführung"!!

/Gammeltoft

Hej definer lige en "sonder ausführung"

Jeg fik en 0.224" pibe 26" lang rustfri i 7" stigning på ca. 8 uger
inkl. montering. Vel var jeg da utålmodig og det hele blev forsinket af at der kunne spares fragt når bøssemageren selv tog den med hjem efter Nürnberg messen den kunne ellers være kommet en uge før.

Var jeg bare heldig eller er det en hyldevarer hos "Fritz" alias Lothar ?

Jeg har forstået problemet med stress/svingninger i de koldhamrede
piber. Men er problemet så ikke kun til stede i tynde jagt piber og i meget mindre grad i halvmatch og match tykkelserne ?
Min egen erfaring med såvel Sauer, Sako, Remington, Tikka og Steyr
piber siger mig nemlig at problemet er begrænset når piben ved munding
måler fra 18mm og op.

Til gengæld er de tynde(Sauer, Remington, Zoli) pisseirriterende at skyde ind og alt hvor der skydes mere end 3 skuds grupper er ikke godt.

I konsekvens af dette får mine rifler nu altid en 18-21 mm tyk fluted pibe.

VH Søren
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#32
Som M@X skriver endetsteds....

er det ikke en 14" stigning er der "lang" leveringstid.

Generelt, kan du bruge en "mauser tilpasset" pibe og dreje den til et mindre gevind (hvis det ellers tillades af låsestolen) ja så er det 3-4 dages levering der er tale om!

Bestilte selv en Krieger i USA 1. Fabruar den var 16. maj stadig ikke kommet......hmmmm
Jeg ringede og fik "profilen" ændret. 10 dage senere havde jeg en pibe[Wink]

PS: Har du fået målt hårdhed i din Lothar "Kærgården"....????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Nej nu skal jeg nok opføre mig pænt, jeg har jo ikke fået målt min Krieger endnu[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#33
PS: Har du fået målt hårdhed i din Lothar "Kærgården"....????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Nej nu skal jeg nok opføre mig pænt, jeg har jo ikke fået målt min Krieger endnu[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
[/quote]
Nej den er ikke blevet målt, men de foregående har ikke voldt mig problemer jeg er blevet klar over.

Men kan du bekræfte at svingninger kan afhjælpes med masse
så vil jeg være fint tilfreds.

VH Søren
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#34
@ignorant - du springer bare det her over [Wink]

@308 komp

Jeg har haft flere rustfrie LW piber og jeg blev aldrig glad for dem. Det har været 22mm matchpiber i 3 tilfælde. 2 piber målte omkring 29 HRc. Den ene blev flutet og fik derfor en "sæk" i løbet. Filtpropperne glider mærkbart lettere på det stykke der er flutet. Egenspredningen lå på ca. 60mm/100meter. Den anden "hårde" pibe havde samme dårlige præcision og blev opkortet 100mm uden at præcisionen blev forbedret.
Så købte jeg en til (det kunne jo være et tilfælde) og den blev bestilt med samme partno. Denne pibe var så blød at Rockwell måleren ikke var i stand til at måle den. Den viste 1-2 HRc. Ved prøveskydningen kom der en bule på piben lige over kammeret på det cylindriske stykke. Bulen gjorde at hylsteret var svært at få ud igen. Efter 2 prøveskud blev den returneret til LW og byttet til en "sort" pibe.
Siden har jeg kun anvendt sorte piber fra LW.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Citat:quote:

Siden har jeg kun anvendt sorte piber


Det tror vi gerne......[Big Grin][Big Grin]

@308Comp,

jeg har også prøvet at "svingnings dæmpe" på min hidgangne sauer pibe selv om den i forvejen var forfoldsvis kraftig.
Det hjalp lidt men så ikke vildt smart ud[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)