Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
77 årig angrebet af elg
#1
Slått i bakken av sint elg
Pelle Karlsson (77), som bor i Sörsjön mellom Sälen og Särna, ble onsdag kveld slått rett i bakken av en rasende elg. Det melder expressen.se.

Karlsson som til høsten tar fatt på sin 59. sesong som elgjeger, har aldri vært utsatt for noe tilsvarende.

Onsdag kveld var han ute på sin vanlige spasertur med elghunden Bamse. 400 meter hjemmefra reagerte hunden, og snudde seg. Pelle Karlsson snudde seg han også, og oppdaget en elg som kom ut av skogen. Elgen stanset på veien, cirka 20 meter fra mann og hund.

- Den tittet på meg og spisset ørene. Plutselig raser den rett mot meg, forteller Karlsson som ikke husker noe mer før han våknet på sofaen hjemme, sterkt forslått. På hvilken måte han kom seg hjem, husker han ikke.

Neste dag følte han seg så dårlig at han oppsøkte lege. Legen sendte ham rett til sykehuset i Mora hvor det ble konstatert at elgen hadde påført 77-åringen ei kraftig hjernerystelse, en stor blåveis og et forslått hofteparti.

- Jeg tror at det var en elgkalv på ett år som angrep, en kalv som nettopp har blitt jaget bort av moren, forklarer Karlsson.

Tekst: Arne Nyaas, jeger no

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)