Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikket til en 300 win mag (import fra USA)
#1
Hej folkens

Jeg leder efter en god kikkert til at sætte på min 300 win mag. Da jeg har en søster der bor i San Francisco har jeg planer om at hun skal tage den hjem for mig og dermed spare nogle penge.

Jeg har kigget en del på Leopold og de amerikanske udgaver af Zeiss kikkerter, men jeg har svært ved at vælge. Kikkerten skal primært anvendes til elgjagt samt evt. ren-jagt på Grønland, hvor man ofte har nogle relativt lange skud. Jeg prioriterer endvidere følgende:

• God øjenafstand, da jeg er træt af at få kikkerten i masken
• Den skal gerne være lysstræk
• En maksimum pris på ca. 6000 kr.

Jeg håber der sidder et par stykker med en mening og evt. erfaringer mht. import af kikkerter fra USA.

Med venlig hilsen

Anden
Svar
#2
Køb den ziess på netnatur 2-5-10-50 den er to år og fejler intet 5750kr det er en rigtigt ziess og ik en usa model
Svar
#3
Hun kan koebe den paa http://www.riflescopes.com og spare dig mange penge[Big Grin][Big Grin]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Fin hjemmeside, men kikkerterne derpå er alt for dyre, købte en Zeiss hos the optic zone, og tilsvarende hos riflescopes er over 120$ dyrere.
Men tag et kig på http://www.theopticzone.com der er et fint udvalg, der er dog desværre ikke priser på Zeisserne, dem skal maile efter.

Mvh.
Carsten
Svar
#5
Hej Anden

Nu ved jeg ikke om det skal være en ny kikkert (man skal passe på lærte jeg under et andet emne!!), men prøv din lokale jagt butik. Min lokale biks, Lyngs i Gilleleje, har flere kikkerter (ZIESS, LEUPOLD etc) stående, som nogen har byttet oftest til samme model bare med lys. De er til at få for mellem 3000-6000 kr afhængig af mærke og stand samt forstørrelse.

HSH
Svar
#6
Hvis du vil have en kvalitetskikkert med en ordentlig øjenafstand, så skal du få din søster til at bestille en Leupold VX-III f.eks 3-9x50

via f.eks Opticzone eller en af de andre internetforhandlere!

Du kan også bare selv bestille den og betale med kreditkort, men få den sendt til din søster, den metode bruger jeg selv via bekendte i Texas.

Hvis hun kan tage den med, slipper du for moms og told.. Hvis hun sender den, kan du risikere at toldfar vil have sit[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Bemærk lige at en emsig tolder har hvisket i mit øre at man lovligt kun kan medbringe "goodies" til en værdi af 1350 kr.

Hvis du bestiller hos ReX http://www.gunsandpowder.dk så sidder han med retten til at modtage klager og du er sikret af den danske købelov.

Det er ikke ret meget dyrere, men det er meget sikrere.
(Næsten som at bo**e med gummi)[:I]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Du må nok også hellere undersøge reglerne for at udføre "våbendele" fra USA. De er blevet ret hysteriske efter 9/11. Jeg har flere gange (efter 9/11) haft folk til at tage sigtekikkerter med hjem til mig, men sidste gang fik jeg at vide at hvis man rejser ud af USA men noget som helst der kan monteres på et våben, så risikerer man at blive puttet i et amerikansk fængsel [:0]. Det kan godt være at din søster bliver muggen når håndjernene begynder at stramme [Big Grin].
Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Hej Anden

Da jeg købte min kiggert hos http://www.jpstopshot.com sørgede John for at registrere den skulle "forlade" USA - der var ingen problemer !
Min jagtkammerat har for få dage siden modtaget en kiggert fra John - den blev taget i tolden - alligevel har han sparet 1990,- gode danske kroner - det er i forhold til den laveste pris han har kunnet finde i DK !
I øvrigt er gavegrænsen $ 50 hvilket der ikke kan købes meget kiggert for !
Svar
#10
Dette var hvad jeg fik at vide fra OpticsPlanet da jeg prøvede at købe en leupold 3-9x50 Euro-30 kikkert:

http://www.opticsplanet.net/our-policy.html#export

/Klavs
Svar
#11
Jeg købte kikkert til riflen hos theopticzone for nogle måneder siden, og der var ingen problemer, med at få den hertil.
Men man skal forvente at alt derovre fra har været igennem tolden og, at man får en lille hilsen derfra.

Carsten
Svar
#12
Hej igen

Tak for de mange gode råd. Min søster kom hjem med en Leupold VX-III med indbygget rødt lyspunkt. Jeg købte den på riflescopes.com for 730 $ (ca. 4380). Det er noget billigere end de danske kikkerter. Oven i handlen fik jeg gratis et par linsebeskyttere i aluminium. Dem skulle de have 1000 kr. for i en butik i København.

Det var dog ikke helt uden problemer at få fat i kikkerten. Riflesscopes.com accepterer ikke udenlandske kreditkort. Dvs. man er tvunget til at få nogle i USA til at betale for kikkerten. Det er ikke det største problem, men det er alligevel lidt ekstra besvær at overføre penge via baner i DK til USA. De tror at alle penge skal bruges til terror.

Med hensyn til transport af kikkertsigter var der ingen problemer med British Airways. De transporterer gerne riffelkikkerter under forudsætning af, at de er i bagagerummet og ikke i håndtasken.
Svar
#13
Med hensyn til transport af kikkertsigter var der ingen problemer med British Airways. De transporterer gerne riffelkikkerter under forudsætning af, at de er i bagagerummet og ikke i håndtasken.

[/quote]
Så mangler du bare tolden.

Min Ex-svoger var så flink at have en Leupold med hjem fra oregon(fantastisk stat ingen alm afgifter ej heller moms).
Da han selv går på jagt er det jo rimeligt let at forklare hvad den skal bruges til og at den selvfølgelig tages med retur efter jagten
hvis han bliver spurgt i tolden.
Fremover får han ikke lov at returnere med noget som helst hvis det står til mig.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)