Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5 *47 fra Lapua
#1
Lidt irriterende, når de lancerer en nyhed uden dato-mærkning[V] - så med fare for at I allerede har hørt det[xx(]

New products from Lapua
6.5x4.7 Lapua

We are proud to introduce the novelty cartridge 6.5x47. We developed it in close cooperation with one of world’s leading sport rifle manufacturers,
Swiss Grünig & Elmiger AG, for serious long-range target shooting.

• The cartridge chamber dimensions are optimized
for target bullets
• High pressure level (4350 bar / 63090 psi) and optimized powder capacity enables high velocity and flat trajectory
• Low wind drift makes the shot especially accurate
• Reduced barrel wear compared to eg. 6 mm BR Norma
• The 6.5x47 Lapua has base diameter and overall length similar to the .308 Win., allowing it to accept the same bolt heads and fit into similar actions and magazines
• CIP approval process ongoing

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Citat:quote:

New products from Lapua
6.5x4.7 Lapua

Det var ellers et kort hylster. Så kan jeg godt forstå at de må have et extra højt kammertryk når den skal anvendes til "serious long-range target shooting"
Jeg kan også bedre forstå at den med så kort hylster har et reduceret slid på piberne[Big Grin][8D]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)