Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken riffel har jeg mon købt?
#1
På låsestolen står der:

Ejército Colombia rundt om et rundt stempel.
På højre side af låsestolen står der R. Famage 1952.

Løbet er forberedt med gevind til lyddæmper eller mundingsbremse eller lign. Gevindet er skjult under en nydelig "skrueprop".

Den bygget over en mauserlås, med en sikringslignende anordning bagerst på låsen. Der står stemplet "78" oven på bagenden af bundstykket.

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Stjålet fra Gunsandgame.com:
Your rifle, which is quite common, is one which was modified by Columbia, in order to use US supplied ammunition.

The marking should be R.Famage. Stands for, in Spanish something like : Reformado Factory for weapons of war. The translation is not literal, but meaning is something like that.

There are several versions of these, some have crests, some have dates in the 50s. Yours should also have a small notch at the top of the receiver ring, to allow clip loading.

These can be converted from several different versions of earlier Mausers.
It Would be nice to see some Pictures.
Does the Magazine hang below the stock in front of the Trigger Guard Or is it flush with a floor plate ? Can you see any Crests or stamped emblems ?

AND. it may be 8mm or 30/06...It should be stamped 30 somewhere on the barrel if it is 30/06!

Value is hard to say ,it would be worth more if it were all original and not "sporterized" but at 100 bucks...You did OK ! For a shooter.

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
Kaliberen er 243 win. Magasinet er skruet fast nedefra.

[Image: aw680929-2.jpg]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Du har købt hvad man normalt ville kalde en delvist ombygget m98 (tilfældigvis stemplet columbia)
Såvidt jeg kan se stadig med det gamle aftræk, men med nymonteret pibe, og et nydeligt montecarloskæfte fra en "berygtet"[Wink] dansk producent

jbn
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Du har købt hvad man normalt ville kalde en delvist ombygget m98 (tilfældigvis stemplet columbia)
Såvidt jeg kan se stadig med det gamle aftræk, men med nymonteret pibe, og et nydeligt montecarloskæfte fra en "berygtet"[Wink] dansk producent

jbn



Ja, skæftet er nu faktisk meget nydeligt og helt nyt [Big Grin]

Aftrækket føles fint - men kan jo godt være gammelt...

Piben tror jeg ikke er ny - den er ombruneret - men er formentlig heller ikke oprindelig.

Det jeg tror der er sikringen (på bagenden af bundstykket) er blokeret.

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)