Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varer fra Sverige
#1
Hej til alle,

Hvorledes er regler og mulighed for at hjemtage ladekomponenter fra broderlandet ?

Her tænker jeg primært på krudt og muligvis lidt gænghætter.

Jeg formoder jeg skal have en importtilladelse, men er det det eneste ? Nogen med erfaring i indførsel af den slags ?

Jeg kan ligeledes forstå at broderfolket ikke behøver tilladelse for at købe slige produkter [:p]

/Riis
Svar
#2
Nej- her kan du köbe hvad du vil. Krudt og tändhatte må dog ikke sendes med posten i Sverige men skal sendes med fragtfirma som "farligt gods". Derfor bliver det billigere at köbe det der hvor man bor. Er du alligevel her kan du köbe det over disk og tage med hjem, men hvis du läser hvad man virkelig må så tror jeg ikke du må have disse varer i din bil på färgen- Du må heller ikke köre over broen med sprängstoffer i bilen..........[?]
Der er for övrigt meget man ikke må....[}Smile]
Svar
#3
Hej Riis,

du skal have en import tilladelse, udstedt af din lokale politimester, hvorefter det kører som ved ethvert andet køb.

Konsekvenserne opvejet mod ulejligheden med ansøgningen er ret omfattende, så det kan ikke betale sig at undlade ansøgningen.

Det er et spørgsmål om at åbne ansøgningen via nettet, udfylde den på din egen pc, printe den ud og sende den til politiet i en kuvert.

ca 15 sekunders arbejde og en portoudgift på knap en femmer for at slippe for en mulig sigtelse for brud på våbenloven, hvis det skulle blive opdaget.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Hej Gammeltoft

Har du et link til formularen

Mvh Kjeldsen
Svar
#5
Jeg har flere gange brugt den her:

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/216F9D...3_0200.pdf

Om det så er den "rigtige" i den politikreds, tjaaaa det er ikke til at vide[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Tak til alle !

Hvis jeg ikke må køre det over broen og ej heller tage det med båden, hvordan i hulen får fragtfirmaet det så til DK ?? [:0]

Jeg antager at det nok heller ikke lader sig gøre at flyve det.

/Riis
Svar
#7
Jeg kan ikke forstå at i gider- hvor meget koster 500 gram Norma krut i Danmark? Hvad koster 100 tändhatte?
Hvis det drejer sig om meget kan det tjene sig ind at finde det billigste sted, men hvis det er lidt og man skal vente på pakken synes jeg det er meget sjovere at gå ned til sin lokale grej- pusher og få det med hjem samtidig som han altid har tid til at snakke lidt skydning og kalibre.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by dansken

Jeg kan ikke forstå at i gider- hvor meget koster 500 gram Norma krut i Danmark? Hvad koster 100 tändhatte?
Hvis det drejer sig om meget kan det tjene sig ind at finde det billigste sted, men hvis det er lidt og man skal vente på pakken synes jeg det er meget sjovere at gå ned til sin lokale grej- pusher og få det med hjem samtidig som han altid har tid til at snakke lidt skydning og kalibre.



Hej Dansken,

Vi er fuldstændig enige !

Det var ud fra den betragtning af svensken kan præstere de fleste varianter fra både Hodgdon, IMR m.fl. Man kunne i et svagt øjeblik kalde det kollorit på tilværelsen [Big Grin]

/Riis
Svar
#9
Ja og har i bemærket hvor billige brugte SAKOer er i Sverige.. puha.. jeg får helt ondt i tegnebogen.[Big Grin]

Mvh Kjeldsen
Svar
#10
Riis> der findes særlige Farligt Gods afgange på færgerne, ligesom der er specielle tidsrum de må køre over broen.. Men der skal deklareres osv.. osv... Og alt dette foregår så vidt jeg er orienteret om natten
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Riis> der findes særlige Farligt Gods afgange på færgerne, ligesom der er specielle tidsrum de må køre over broen.. Men der skal deklareres osv.. osv... Og alt dette foregår så vidt jeg er orienteret om natten



Hej Jimmy,

Takker, det forklarer jo en del [V] Jeg talte med Staffans Vapen, det vil koste ca. 1000-1200 SKR at få skidtet transporteret til DK, hvis vi var flere ville det måske give mening, for et par kilo eller 3 er det ikke forygende godt købmandskab [Sad]
Svar
#12
Hvornår er jægere begyndt at indregne fragt i om et køb er en god eller dårlig forretning.
Man hører da dagligt om folk der gerne kører flere hundrede km for at spare 3 øre pr patron[Wink][:o)][:I]

jbn
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hvornår er jægere begyndt at indregne fragt i om et køb er en god eller dårlig forretning.
Man hører da dagligt om folk der gerne kører flere hundrede km for at spare 3 øre pr patron[Wink][:o)][:I]

jbn



TOUCHÉ [xx(]
Svar
#14
Citat:quote:

Hvornår er jægere begyndt at indregne fragt i om et køb er en god eller dårlig forretning.
Man hører da dagligt om folk der gerne kører flere hundrede km for at spare 3 øre pr patron


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nu må du ikke drille foreningen af sammensluttede paralellimportører......[Big Grin]

Det må så ligeledes være derfor dit rå-materiale til piber er så billigt.... Du indregner ikke fragten[Wink][Big Grin][:o)]

Nej helt ærligt, det er sku lidt ynkeligt[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Er der nogen der ved hvilken tilladelse, man skal have for at hente et våben ud af sverige. Jeg tænker ikke på den danske import tilladelse

Mvh Søren
Svar
#16
en svensk udførselstilladelse der koster 500,-.
Svenskeren kan søge den for dig: du giver ham oplysningerne og skal ikke underskrive noget.
det kan godt tage lidt tid med den, sidst tog det 3 uger for mig.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Jeps,

og det er heller ikke ens i alle län i sverige.....

Sidst jeg købte et par kanoner kostede det ialt 400 SEK.
Andre steder koster det 500SEK PR VÅBEN[:0][:0]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Hvad er det for en formular i bruger til udførsel - har i et link

Mvh Søren
Svar
#19
lad svenskeren udfylde den for dig. meget nemmere.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)