Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De svenske jægere er vist vilde i varmen
#1
Politivakt under ulvedebatt

Det svenske jegerforbundet ønsker å ha politivakt under årsmøtet til helgen. Dette fordi det skal diskuteres ulver på møtet.

Jägarnas Riksförbund i Sverige velger å være føre var når et så pass betent emne skal diskuteres. Generalsekretær Mats Görling sier til Ljusnan.se at det har vært flere møter av denne type der det har blitt storbråk.

Alle de syv store politiske partiene er invitert for å debattere ulven, i forkant av høstens Riksdagsvalg, skriver jeger.no.

- Dette er såvidt vi vet eneste gang som partiene grilles i dette spørsmålet før høstens valg, sier Hans Degerman.

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Nej, nej, nej.... så er det jo helt umuligt at slippe uset afsted med at grave miljöpartisterne ned.....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Nej! Og ulvene gider sikkert ikke æde skrogene.[xx(]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#4
Ja ulvene er et særligt kapitel. I Wärmland havde mange gerne set en regulering af bestanden - de går hårdt til elgene. Men det er vigtigt, at ulvene skal være en naturlig del af den "svenske skov".

Og når man kan have jagttid på bjørne hvorfor så ikke på ulve - hvad er forskellen.

Iøvrigt skal man have styr på synet... hvis der skulle komme ulvejagt. Hvis man ser en gråhund, og en ulv så vil jeg vove den påstand, at en gråhund uden pejl kunne gå for at være en ulv for uerfarene....[xx(]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Jeg vil så vove den påstand at gråhundeejerne hurtigt ville regulere bestanden af uerfarne jägere, hvilket ville göre problemet ganske forbigående. En gråhund bärer ikke sin hale som en ulv.

Grunden til at der er jagt på björn og ikke på ulv er stammernes störrelse. Der er mere end ti gange så mange björne som ulve og ulvestammen er fortsat langt fra politikernes målsätning om 200 dyr.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
[8D] hehe jeg mente en Jämthund

[Image: uhjarn_liisi4_w.jpg]

En gråhund ved jeg udmærket hvordan ser ud - min bror har faktisk en som er godkendt til bjørnejagt. Gråhunden har en markant hale som snurrer rundt... det har Jämthunden også men ikke så markant og jeg har set at den kan være ganske ret hvis humøret er nede ....
[Image: grahund.jpg]
Eks. Preusere er kendt for skyde på lidt af hvert - heste er eks. forvekslet med en elg så alt kan lade sig gøre [Wink]

Og ja der er ikke 200 endnu men de er lokaliseret til en begræsnet del af Sverige/Norge og "fylder således meget"
http://www.netnatur.dk/Naar_der_gaar_Roe...586.0.html

En Ulv
[Image: ulv13008.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)