Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Savage Model 10ML-II .kaliber 50
#1
Test

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Muzzleloader, med bolt action???

Er der nogen der kan forklare mig det, for jeg forstår det godt nok ikke lige helt...
Svar
#3
Fänghätten indsättes bagfra - typen kaldes oftes for in-line. Moderne forladere eksisterer kun i kraft af äldgamle amerikanske jagtregler, der giver forladerne en längere säson med tidligere jagtstart end moderne våben. Det samme gälder buejagt - og reglerne er velsagtens overlevet fra en tid, hvor man önskede at give dem, der ikke havde råd til moderne våben en chance...at man med in-line forladere og moderne compoundbuer har beväget sig väk fra denne filosofi og i grunden egentlig udnytter de gamle regler er en anden diskussion...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
ahaa.. [Smile] smart

Sidder fænghætten så i en patron, for sådan en der da ret lille, og man skulle vel synes lidt besværlig at mænge ind i kammeret.

Ja, der er jo egentlig ikke meget nostalgi over sådan en inliner der, men er der regler der kan udnyttes, så bliver de det jo altid.
Svar
#5
De er nu ret store, så de håndteres som de er

[center][Image: i210239sq01.jpg][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
De fleste nye Inliner forladere bruger type 209 jagtgeværs fænghætter,(Og røgsvagt krudt) ikke percusions fænghætter.

Der er ofte en holder i "bundstykket" man sætter fænghætten i, så det kan gøres, selv af skytter med for mange tommeltotter... [Big Grin]

[Image: shotshell_primers.jpg]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
aarh skiie smart, for jeg tænkte på riffel-fænghætter, og dem jeg har set, var da noget bette skravl at bøvle med...

Men har også set haglpatron-fænghætter er lidt længere, min halvautomat har det med at hive dem ud af de billige patroner, når den kaster hylsteret ud... [xx(]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)