Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indbydelse Skydedag Langeland 25 sept
#1
Skydedag med fokus på Genladning

På den nye Lejbølle Hjortebane på Langeland

Lørdag 25. september 2004

Et arrangement for hjemmeladere og kommende hjemmeladere.

En dag med fokus på hjemmeladning, hvor interesserede mødes og udveksler erfaringer, hvor nye kan snuse til faget og møde alle ”Tosserne”.

Initiativet skal ses i det lys, at der ikke er nogen officiel efteruddannelse af hjemmeladere.

Det er derfor målet med dagen, at højne det faglige niveau og øge sikkerheden blandt hjemmeladere, og gøre dagen til en årligt tilbagevendende begivenhed.

Banen åbner kl. 09,00 og der skydes til sidst på dagen.

Banen består af 4 indskydnings baner og selve hjortebanen.

Det koster 100,- pr. person at deltage, og så må du skyde alt det du vil på de 4 indskydningsbaner.

Der kan købes Øl, vand og forplejning på stedet.

Der er 2 udstillere af Genladeudstyr til stede på dagen.

Der vil i løbet af dagen blive holdt et par foredrag, for at fremme det faglige niveau.

Stumpemarked: hvis du har Genlade ting/udstyr eller andet jagtudstyr du ikke selv skal bruge mere, så tag det med, og se om der er nogle der vil bytte handle.

Du finder banen på Langeland, fra Rudkøbing kører du mod Lohals på den nordlige del af Øen og i Lejbølle er der skilte, du skal dreje til højre kort efter byskiltet, følg derefter skilte og vejen ud til banen der ligger helt ude ved havet.

Lejbølle Hjortebane, Søndre strandvej 4, 5753 Tranekær, tlf:62552337

Tilmelding og spørgsmål til Claus Lauritsen

Mail: claus@jagt.net

på 62 28 23 86 eller 40 29 55 53.

Se i øvrigt http://www.hjortebanen.dk

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#2
Hej... GPS koordinater til banen???[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej Dravis

Ved førstkommende lejlighed skal jeg poste koordinaterne.

Til alles orientering så er deltager prisen på de 100,- incl. skydningerne på løbende hjort.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#4
Er det også for kommende gen-ladere..??[Big Grin]
Jeg har kun nogle hylstre der trænger til at blive fyldt op..[Big Grin][Big Grin]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Hej Blackbird...

Jeg tager noget grej med, så måske kan vi fylde nogen hylstre!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Hej Blackbird

Hvis du havde læst min indbydelse øverst på siden ville du vide, at du var hjerteligt velkommen, vi ( Tosserne ) ser frem til at indvie nye medlemmer i dette broderskab [8D]

Vi ses

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#7
Hey...nu har jeg nærlæst invitationen...[Big Grin]
Der er bare så mange andre steder, net tortur, Hjortebanen og deslige
hvor der står det er for gør det Leth folk, at jeg ikke kunne se ordet: kommende
Tak skal i ha´gutter....
Er vi nogen der skal deles om Bro billetter?? eller skal vi bare køre i konvoj og håbe broen holder ???[8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej Blackbird...

Jeg tager noget grej med, så måske kan vi fylde nogen hylstre!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



Det lyder da deeeejjjligt. Jeg må så håbe jernet er blevet færdigt hos smeden inden da....[8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by blackbird
Er vi nogen der skal deles om Bro billetter?? eller skal vi bare køre i konvoj og håbe broen holder ???[8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...



Tjaaaah Jens Ulrik og undertegnede kører fra nordsjælland, cirka klokken lo.... om morgenen- Nogen der vil med ????

Claus...ovenstående er en officiel bindende tilmelding, og hvis vi mod forventning skulle melde fra, betaler Jens Ulrik afbestillingsgebyret [Big Grin]

Great Dane/Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#10
Hej Dravis

Her er så koordinaterne til Hjortebanen [Big Grin][Big Grin]

N 55`00.952
E 010`53.913

du skal være opmærsom på at ovenstående position er parkeringbås no 2 ca 8 meter vest for indgangen til huset [8D], hvis det er tåget når du ankommer[8D] For at opsumere, når du ankommer til ovenstående position, bevæger du dig 8 meter yderligere mod øst [:o)], og famler dig frem til du finder dørhåndtaget, lyset tændes til venstre inden for døren,[:0] hvis du råber højt idet du åbner døren skal jeg komme ud at hjælpe dig [Big Grin][8D][Big Grin][8D].

Vi ses [Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#11
Tak Claus!

Omtalte koordinater er hermed indtastet i min GPS

PS: ER der plads til en Aerospatiale N319MR på den parkeringsplads??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Hej [Big Grin][Big Grin]

30-40 meter NV for huset er der en pæn rydning, dog kan der være turbolens ved træerne der står vest for huset 100m væk, så pas på.
Du kan også lande på græsset syd for koordinaterne, her har Hjemmeværnet et areal til rådighed [Big Grin] jeg vil gerne spørge om de skydder den dag [Wink]
Nord for poositionen er der åben mark, hvis du er heldig står den stadigt med stub.
Da jeg selv har fly certifikat, dog ikke til helikopter, vil jeg gerne hjælpe dig ned, giv mig et kald inden du letter.

Claus the Dane [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#13
Med eller uden flycerticikat. Mig bekendt findes der ingen fly/snurrerundtziag der ikke kan komme ned.[Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Det er desværre en lille joke[:I]
Desværre er det ikke mig der har "lærken" eller Heli-certifikatet, men en bekendt der MÅSKE skal ud og prøve sin ny-anskaffelse (fra 1982!) Rent i spøg foreslog jeg ham så at han da kunne flyve mig til skyde-dag d. 25. Man skal passe på hvad man spøger med!! Han blev dog også lidt betænkelig da jeg begyndte at snakke om de 4-5 rifler og adskillige kilo krudt jeg skulle have med[Big Grin]
Jeg arbejder dog lidt på sagen med fly-certifikatet... jeg går og drømmer en Pulsar[:p]

Desværre ville det være lidt af en omvej, eftersom jeg så skulle køre til Sjælland for at blive fløjet til Langeland, og jeg har allerede en aftale med Hatting om at vi kører i mit "franske lyn" (405 stc. Diesel) ... I den er der nemlig plads til MANGE rifler[Big Grin] og en del genladeudstyr... Den er måske lidt langsommere og har lidt mindre stil, men der ER GPS i den[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Hej Dravis

Jeg havde nok luret det var løst krudt du skød med, men jeg tænkte at servicen på skydebanen skulle være i top, så det var et ønske der nemt kunne efterkommes [Big Grin].
Kom nu ikke med alle mulige mærkelige ønsker [}Smile] som letlevende damer og billig sprut [Wink]

Vi ses

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#16
Citat:quote:

ønsker som letlevende damer og billig sprut


Kan det da skaffes[?]

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#17
Hej

Følg nedenstående link og se indslag fra hjortebanen på Langeland

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=2&Id=208302

Claus the Dane [Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#18
Claus..

Er du rar løbende at holde os opdateret om tilslutningen til den store dag ???

Takker [Big Grin]

Vi ses på langeland !

Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#19
Hej

Til jeres orientering har jeg dags dato 18 september
16 tilmeldinger, så der er plads til flere [Big Grin].

Hilsen

Claus the Dane [Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#20
Hej

Jeg har i indbydelsen lovet der kunne købes pølser, dette er vi dog ikke startet på endnu og gøt det måske ikke, så jeg vil lode stemningen for om jeg skal arangere noget frokost / smør selv med noget godt pålæg og en kold pilsner, til fælles spisning omkring kl 12 ??

Giv jeres mening til kende, og jeg kommer med et forslag til pris i løbet af ugen.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)