Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Høreværn/"høreapparat"
#1
Hej Gruppe

Grundet tinitus [xx(](ungdommens skydning uden høreværn) er jeg nød til at benytte en art "hørebeskyttelse". På efterårsjagterne er jeg ganske godt tilfreds med mine Peltor soundtrap. Men her under sommerjagterne bliver de noget varme.

Jeg kan se at man i USA kan få nogle støjdæmpende "høreapparater"

Findes der noget tilsvarende af typen "høreapparater" i DK??
Er der nogen som har praktiske erfaringer?
Hvordan med individuel tilpasning?

Mvh.

Jørgen
Svar
#2
Hej prøv denne tråd

Høreværn

Jeg har også selv dette problem bare ikke på grund af skydning men også for høj musik jeg bruger bare Almindelige elektroniske høreværn indtil jeg for råd til dem der er beskrevet i linket ovenfor.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#3
Hej Jørgen.

Efter 11 år med tinnitus, har jeg endelig fået fred. Der var en der smed et kanonslag i hovedet på mig, siden dengang har der været støj.

Men her i forrige uge har jeg fået høreapparat, og det gør at min tinnitus er blevet udholdelig. Og det bliver hele tiden bedre [Smile]

Audiologen, som lavde justeringen af mit høreapparat, laver også høreværn, som er formstøbte til ørerne.

Og de koster 3495,-

Jeg har derfor bestilt et par, da de kan justeres ind i samme toneområde, som høreapparatet og dermed være en yderligere hjælp.

Når jeg har skudt med riffel, så har jeg haft propper i, under de elektroniske Peltor jeg har, men hyletonen er meget generende.

Det bliver jeg næsten helt fri for, når jeg får de andre.

Når jeg får dem, så skal jeg nok vende tilbage.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
http://www.soundscope.se/soundscope/om-s...skydd.html
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dansken

http://www.soundscope.se/soundscope/om-s...skydd.html



Jamen hov, starkey er jo det firma, der laver min lille ven: [Image: prod_aspect.jpg]

Det er det der gør, at min hyletone ikke generer mig længere ... [Smile]

Har du tinnitus, så spørg din læge om det ikke er muligt at blive henvist til en ørelæge og få lavet en høreprøve, måske kan der også gøres noget ved det i dit tilfælde ...

Jeg får mine propper i morgen, så vender jeg tilbage med mere info.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Jeg ser frem til at høre mere, når du har fået prøvet dem, Claxel.

Især hvorvidt du kan retningsbestemme lyd mens du har dem på.

mvh.
Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)