Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvinene nærmer sig oa
#1
Tyske villsvin gjør danskene nervøse
Tyske villsvin nærmer seg danskegrensa, og store deler av Danmark skjelver i frykt.

"Alarmerende nye rapporter om villsvin nær den dansk-tyske grensen. Eksport for 20 milliarder står i fare."

Slik innleder den danske avisen Børsen sin lange artikkel om villsvinets fremrykking i Tyskland. Utviklingen betraktes med stor uro i Danmark, hvor eksport av svinekjøtt betyr svært mye for landbruksnæringen, ifølge det svenske landbruksbladet ATL.

Det er ikke ødelagte åkre som danskene er redde for, men først og fremst økt risiko for smitte av svinepest. Lederen for Danske Svinproducenter, Torben Poulsen, mener det vil bli en katastrofe om sykdommen skulle ramme danske tamgrisbesetninger. Svinepest ble i vår konstatert i tre besetninger i Tyskland, og sykdommen er utbredt blant tyske villsvin.

Det siste frittlevende danske villsvinet ble skutt i 1801. En del danske jegere ønsker seg villsvinet tilbake som jaktbart vilt i landet, men landbruksnæringen mener risikoen for sykdommer i så fall er svært høy.

Bjørn Olav Amundsen

Se mere her

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Nu må vi så håbe at M@X og Mugge slipper nogen igennem - så de kan komme op igennem det jyske - broen over til Fyn og Djævleøen tager de næppe [8D]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Nu må vi så håbe at M@X og Mugge slipper nogen igennem


det kan jo være at man skal flytte sønderpå, inden huspriserne stiger[Smile]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Nu må vi så håbe at M@X og Mugge slipper nogen igennem - så de kan komme op igennem det jyske - broen over til Fyn og Djævleøen tager de næppe [8D]



Nix - der slippes ikke nogen grænseoverløbere forbi os. Vi er klar med masser af Barnes Trible chok[^][8D][:p]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Skulle der endelig slippe nogle over Kongeåen - så kommer de ikke forbi hovedvej A1

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#6
Citat:quote:

Nix - der slippes ikke nogen grænseoverløbere forbi os


Så må vi håbe at I har masser af plads, det kunne jo godt være at I bliver okkuperet af autister[}Smile]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Har lige købt ny frysebox [^] og bygget en overdækket terrasse, så du kommer bare[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Har lige købt ny frysebox


Så må vi håbe at den er stor nok[Big Grin]

Citat:quote:

og bygget en overdækket terrasse, så du kommer bare


Alletiders, hvis det så passer at de bevæger sig nordpå med ca. 70 km/år, skulle det vel ca. passe med Bastilledagen år 200x[Wink]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#9
De er sluppet forbi Kongeåen,for her i Østhimmerland ses der efterhånden vildsvin på flere jagter. Sidste efterår blev der skudt flere strejfere fra Toft Skov end der plejer.
________________
Zubra
Svar
#10
Nu bliver det endnu mere spændende at gå på jagt i sønderjylland[:o)]

Iyyrk

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)