Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import på bæretilladelse???
#1
Mine damer og herrer[Smile]

Til vinter smutter jeg sammen med nogle gode x-kolleger og deres fruer en tur til Sydafrika for at skyde et eller andet.

Vi starter med 8 dages jagt, og når det er slut drager de andre hjem. Men jeg er blevet beordret til at tage 8 dages safari yderligere med madammen, og så kommer spørgsmålet:
For at slippe for at rasle rundt i Sydafrika med min riffel bagi biler og i indenrigsfly har vi drøftet muligheden for at en af vennerne tager min riffel med hjem til DK.
Men tilsyneladende er der ingen der ved om det i det hele taget kan lade sig gøre lovligt.
Vi har snakket om, om det evt kunne lade sig gøre at indføre min riffel hvis man har en bæretilladelse.

Derfor har jeg idag kontaktet tolden i Kastrup Lufthavn. Som henviste til politiet. Som henviste til tolden. Som igen henviste til et andet politikontor. Som så henviste til Skat osv osv.[Sad!][Sad!]
Men ingen kender åbenbart reglerne!!

Hjæææææælp[Smile]

Jimmy
Svar
#2
Hej Jimmy

Jeg skal starte med at skrive at jeg ikke ved det konkret.

Men jeg gætter på at løsningen vil være at din gode ven få en våbentilladelse til riflen, hvor det er noteret at I er flere ejere (altså ikke en bæretilladelse) og så sørger din ven bare for at søge de nødvendige tilladelser til ind/udførsel af riflen - Hvad i så gør i sydafrika er der nok ikke så mange der interessere sig for.....

Mvh.

Jørgen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Hej Jimmy

Jeg skal starte med at skrive at jeg ikke ved det konkret.

Men jeg gætter på at løsningen vil være at din gode ven få en våbentilladelse til riflen, hvor det er noteret at I er flere ejere (altså ikke en bæretilladelse) og så sørger din ven bare for at søge de nødvendige tilladelser til ind/udførsel af riflen - Hvad i så gør i sydafrika er der nok ikke så mange der interessere sig for.....

Mvh.

Jørgen



Det lyder som den enkleste omgåelse af problemerne.

Husk lige at man kun må indføre én riffel med samme kaliber til RSA.

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#4
Tak for svarene... Jeg var faktisk ikke klar over at der kunne være flere ejere af samme våben. Det bliver nok løsningen så[Smile]
Mht. at der kun må indføres eet våben i samme kaliber bliver der vist ikke noget problem.. De andre skyder med så mærkelige kalibre som noget der hedder: 6,5x55 og 9,3x62... underligt[Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)