Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De- resonator, pop eller hvad ?
#1
LimbSaver™ Barrel De-Resonator
[Image: barrelderes.jpg]

The New LimbSaver® Barrel De-Resonator is designed to dampen out unwanted vibration by shortening the overall settling time of the barrel. The accuracy benefit is immediate, providing sub-minute angle groups with over-the-counter factory ammunition. This easy-to-install unit simply slips over most standard barrels. Designed and manufactured with our proprietary NAVCOM® (Noise and Vibration Control Material), and engineered for optimum performance utilizing Sims Vibration Laboratory’s DTMS (Decay Time Modification System). If you are looking for performance & accuracy, trust LimbSaver®, the makers of “Products That Work!”™

[Image: targets.gif]
100 yds · 280 Rem · 160 gr. Rem Core-Lokt factory Amm

[Image: spectraderes.jpg]

Tekniske data

Barrel
De-Resonator
Length: 1.62"
Dia: 1.44"
Hole Dia: .45"
Weight: 29.7 grams ea.
#12051

Bull Barrel
De-Resonator
Length: 1.68"
Dia: 1.92"
Hole Dia: .75"
Weight: 48.3 grams ea.
#12052

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Ja, det kunne være sjovt at høre eksperternes mening om dette "vidunderprodukt"...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
POP

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#4
Jeg har lige købt en da jeg var i USA men har ikke fået den afprøvet endnu, mere om sagen når jeg har haft tid.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

POP



En vis mistro er vel på sin plads, men jeg er nu langt fra skråsikker. Vi taler jo om meget små og forholdsvis højfrevente svingninger og om ikke andet, så giver den ekstra vægt ved mundingen i sig selv en vis dæmpning. Hvis den virker i en eller anden udstrækning er det da synd, at den er så hylegrim.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Selvfølgelig virker den, ligesom enhver anden klump der bliver påklistret...Jeg mener blot at det er helt uden betydning, derfor skrev jeg POP [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#7
Og iøvrigt overvejer jeg nu kraftigt at omdøbe "Bestemmeren" til "De-resonatoren" ved særligt festlige lejligheder....

[center][Big Grin][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Jeg er rimelig sikker på at produktet har en endog meget positiv virkning på skudgruppernes størrelse, især hvis man har en lo**e riffel, med mange pibesvingninger. Hvis man har en riffel med få pibesvingninger har den ingen eller begrænset virkning.

Faktorer til at vurdere om en riffel har mange eller få pibesvingninger.

1: flytter riflen træfpunkt (udover vertikal i forhold til hastighed)hvis man skifter ammotype.
2: flytter riflen træfpunkt hvis der er olie i kammeret/løbet
3: Er der markant forskel på gruppernes størrelse hvis man ændre på ladninger
4: har riflen samme træfpunkt hver gang man kommer på skydebanen (koldt eller varmt vejr).

mængden af pibesvingninger er afhængigt af både riflens konstruktion, og udførelsen af bearbejdningen.
Citat:quote:

POP

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead



Nu ikke så hurtig GD
Du ved da godt at der er forskel i den dæmpende virkning afhængigt af hvilke materialer du anvender som dæmper. Har du aldrig prøvet at fjerne resonans når du bearbejder et langt tyndt emne, så ved du formodentligt at det virker meget bedre at holde en træklods på istedet for en løs jernklods.
Ofte vil en kombination af flere forskellige materialer give færrest vibrationer
Svar
#9
Det er vel samme princip som benyttes på Dysekanon Carl Gustaf. Og der ville den vel ikke være monteret hvis det ikke efter utallige test udført af svensken.

[quote]Originally posted by ignorant

Jeg er rimelig sikker på at produktet har en endog meget positiv virkning på skudgruppernes størrelse, især hvis man har en lo**e riffel, med mange pibesvingninger. Hvis man har en riffel med få pibesvingninger har den ingen eller begrænset virkning.

Faktorer til at vurdere om en riffel har mange eller få pibesvingninger.

1: flytter riflen træfpunkt (udover vertikal i forhold til hastighed)hvis man skifter ammotype.
2: flytter riflen træfpunkt hvis der er olie i kammeret/løbet
3: Er der markant forskel på gruppernes størrelse hvis man ændre på ladninger
4: har riflen samme træfpunkt hver gang man kommer på skydebanen (koldt eller varmt vejr).

mængden af pibesvingninger er afhængigt af både riflens konstruktion, og udførelsen af bearbejdningen.

Nu har jeg da fået noget at vurdere min sendero udfra og senere kan
se eventuelle forbedringer. Tak for det.
Jeg bestiller altså ikke ny pibe endnu, men det blev godt nok overvejet meget efter flere fine 2 skudsgrupper suppleret med en satelit. Rygtet siger jo at svingninger er et ukendt fænomen på østjydske piber.

VH Søren

Nu også med 300 RUM, indtil videre i 2 skudsmodel

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)