Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75? pris..?
#1
Jaey...[Big Grin] Så er den endlig bragt hjem... Gav 12500kr for riffelen samt helt nye Optilock baser og 30mm medium ringe Og 100 stykker Sellier & Bellot ammunition.... Er det dyrt..? Jeg syntes selv det er meget fair..[8D]

Men giv da en kommentar... hvis det er...[Smile]

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#2
Tillykke med kanonen,rigtig god riffel og ligeså god montage-men patronerne...... smid dem i havnen....[Sad][}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Oh.... De er simpelhen ik til andet an at smide med efter en død krage[?].

Er de virklige så dårlige...? Hvad skal man så købe hvis man vil have nogen 8g FMJ?, Istedet for 11,7g som de her er?

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#4
Problemet er at kappen af projektilet er af jern,og den er så beklædt med et ekstremt tyndt lag kobber.Prøv at løft en patron ved at holde en magnet mod projektilet.....

Hilse Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Som ødlægger løbet?[xx(], Eller bare slider mere på det?

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#6
AARRGGHHH!!!

Nej - ikke på grund af jern i kappen, men på grund af dårlig præcision.

Jeg troede at vi havde fået slået fast at jern i kappen ikke slider piber op. Så havde værnemagten ikke efterladt en eneste funktionsdygtig 98er

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Nu er jeg osse newbie inden for området... må du jo så regne med[|)].

Men kan da starte med at skyde de 95 skud jeg har tilbage... når jeg får smidt kikkert på her i næste uge...[Big Grin]

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#8
I min gamle tikka skoed Sellier & Bellot ganske udemaerket, saa jeg kan ikke klage over dem.

Mvh
Jonas
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by HGHS-Corp

Nu er jeg osse newbie inden for området... må du jo så regne med[|)].

Men kan da starte med at skyde de 95 skud jeg har tilbage... når jeg får smidt kikkert på her i næste uge...[Big Grin]

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06



OK, men se her.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=Sellier

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=Sellier

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Det ser hvis ud til at de skal smides i mergelgraven...[xx(], Men går nok at bruge de 95 stykker... vel..?,
--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by HGHS-Corp

Det ser hvis ud til at de skal smides i mergelgraven...[xx(], Men går nok at bruge de 95 stykker... vel..?,
--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06



Du kan roligt skyde dine 95 Sellier og Bellot patroner af på skydebanen.

Jeg har skudt hundredevis af dem i min Tikka uden problemer. De har ikke helt samme præcision som mine håndladede patroner, men kan da uden problemer holde 15 ud af 15 skud på den sorte del af skiven på 100 meter.
Det er ikke nogen super patron, men du ødelægger ikke din riffel ved at skyde med dem... Det er en af de mest brugte træningspatroner blandt alm. dødelige herhjemme - og det var det næppe, hvis riflerne gik i stykker af dem....

Tillykke med din nye riffel.....[:p][:p]

Og tag så et ladekursus og lær at lave nogle ordentlige patroner med god præcision, så du for alvor får glæde af din nye riffels muligheder.... [Smile]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by HGHS-Corp

Jaey...[Big Grin] Så er den endlig bragt hjem... Gav 12500kr for riffelen samt helt nye Optilock baser og 30mm medium ringe Og 100 stykker Sellier & Bellot ammunition.... Er det dyrt..? Jeg syntes selv det er meget fair..[8D]



Mht prisen, så synes jeg måske det er lidt dyrt... hvad synes I andre?
Jeg erindrer at en våbenhandler i Østjylland solgte dem fra ny til ca. 8.900,- (dog uden baser, ringe og patroner) - men det er nu godt nok et par år siden. MEn bliver modellerne dyrere med alderen?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Skal jeg ik ku sige... men jeg føler mig ik snyd...[Wink], Og det vil jeg mene er vigtigt...

Udover det... Skal man bruge Loctile til div. gevind på montagen?, Eller hvordan for det skal blive nogen lunde godt? og så det ikk løsne sig, Og jo jeg skal have en beder kikkert på et sener tidspunkt...[Big Grin]

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Den glade ejer af en Sako 75 - 30.06
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#14
Du skal ikke tænke på om du kunne ha' sparet nogle håndører, det er alligevel for sent nu.
Glæd dig over at du har købt en rigtig fed riffel

P.S. Du skal ikke bruge Loctite på en Optilock. Det er helt unødvendigt.
Svar
#15
OKay... Jeg siger mange tak for oplysningen...[Big Grin],

bare meget dejligt at vide her inden jeg kaster mig over at sætte den store satan af en kikkert på jeg har bestilt mig[Wink].

-HGHS-Corp-

Den lykkelig ejer af en Sako 75 - 30.06.
Samt, Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 Bushnell.
Og en herlig F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#16
SAKO 75 sælges lige nu til dumpingpriser fordi introduktionen af den nye SAKO 85 er gået i gang.

Men det er da stadig en fed riffel!

M.h.t. ammunitionen vil jeg meget anbefale SAKO's FMJ med 8 grams projektiler. Den lavere kuglevægt gør dem meget lette at skyde med, rekylen bliver utroligt lille, og selv om du ikke er rekylfølsom vil du sikkert alligevel opleve at de er meget taknemmelige at ramme plet med. De er desuden rimelige i pris. Selv skød jeg min første sæl med netop de patroner (de var det eneste amm. det var muligt at opdrive på de kanter). Kalorius var stendød lige på stedet, for den var ramt lige mellem øjnene og kuglen tog en stor del af hjernemassen med på vejen ud!

Tillykke med din nye riffel og held og lykke!

Venlig hilsen Umimmak Torulleq

PS Jeg har også brugt S&B uden problemer. De kaldes populært Boller & Selleri!

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#17
Tillykke med din nye riffel,prisen er måske lidt høj,men nu har du jo købt...jeg købte en ny sako 75 308win. med Optilock baser og 30mm high ringe for under et år siden,jeg måtte bøde knap 10.000kr dog uden ammo[Big Grin]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by andersen

Tillykke med din nye riffel,prisen er måske lidt høj,men nu har du jo købt...jeg købte en ny sako 75 308win. med Optilock baser og 30mm high ringe for under et år siden,jeg måtte bøde knap 10.000kr dog uden ammo[Big Grin]



Men så skulle jeg jo osse til at køre til jylland og hente den, Eller der hvor du har købt din[Big Grin]

-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Den lykkelig ejer af en Sako 75 - 30.06.
Samt, Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 Bushnell.
Og en herlig F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

SAKO 75 sælges lige nu til dumpingpriser fordi introduktionen af den nye SAKO 85 er gået i gang.

Men det er da stadig en fed riffel!

M.h.t. ammunitionen vil jeg meget anbefale SAKO's FMJ med 8 grams projektiler. Den lavere kuglevægt gør dem meget lette at skyde med, rekylen bliver utroligt lille, og selv om du ikke er rekylfølsom vil du sikkert alligevel opleve at de er meget taknemmelige at ramme plet med. De er desuden rimelige i pris. Selv skød jeg min første sæl med netop de patroner (de var det eneste amm. det var muligt at opdrive på de kanter). Kalorius var stendød lige på stedet, for den var ramt lige mellem øjnene og kuglen tog en stor del af hjernemassen med på vejen ud!

Tillykke med din nye riffel og held og lykke!

Venlig hilsen Umimmak Torulleq

PS Jeg har også brugt S&B uden problemer. De kaldes populært Boller & Selleri!

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger



Og det med at bruge 8grams istedet er nok meget rart i længten...[Big Grin]

Kan ihvertifal rigtig godt mærke jeg har en skulder..[xx(], Bare efter de små 40 skud jeg har skud her idag..

Men vil stadig mene Sako 75 er 100%, Selv om de udgiver en ny model der sån er henad --->tikka bare med nogen få ændringer... Så vil jeg stærkt mene at en 75er fint kan følge med endnu[:I]

Men man høre jo osse en del om at priserne på Sako 85 nok bliver fra 15k og op... Og hvis man er det oppe... Ville jeg heller lægge lidt mere til og købe en TRG-22.

Lige en ting mere[B)]

Nogen der har erfaring med at converter at Key-concept bundstykke til ikke key-concept bundstykke, der er pga. Ham klap hatten der har slogt mig den ik har tænkt over den var med Key-Concept og formodenlig smidt nøglerne ud, Som han altid gør sage han her idag, og gav mig nogen forkerte nøgler.
Men trækker fat i ham her imorgen og hvis han ik har dem så er det vel ik mit problem[?] Eller er det[?]

For syntes ik det ville ik så fedt hvis der er nogen der syntes, de kunne være sjovt at tag den der lille grimme nøgle der, hvis man nu var til noget skydning... eller hvad ved jeg... [xx(]

-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Den lykkelig ejer af en Sako 75 - 30.06.
Samt, Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 Bushnell.
Og en herlig F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#20
Lidt dyrt men okay riffel! Har en 308 fra 98' til 7500, og købte desuden en meget lidt brugt 222 til 7250 sidste år! De er dog begge uden den ekstra sikring på bundstykket, men tror ikke det bliver brugt ret meget...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)