Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelskæfte fra USA
#21
Jeg har pt. lige modtaget 2 skæfter fra Microfit, uden problemer. Der stod "wooden sporting goods" på pakken.

Lani

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#22
Eksemplarer på elendig postbehandling søges...

Send en mail til undertegnede med detaljerede oplysninger om sagsbehandling, udfald osv. eventuelle mails og brevskriverier må meget gerne vedlægges. Jens Ulrik og undertegnede samler så disse sager og videresender til Justitsministeriet og postdanmark med en passende skrivelse, hvor vi sætter spørgsmålstegn ved lovligheden i deres disponering over folks private ejendom.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#23
Arrrrgggghhhhhhh, nej nej og atter nej...

I USA:

Det er ret beset ligegyldigt hvad en våbenhandler skriver på en hjemmeside, når lovgivningen i US nu ikke er sådan![Wink]

Skæfter, kikkerter og ret mange andre våbendele der kan skrues på en skyder klassificeres som en våbendel og må KUN forsendes af en FFL holder. Det var hvertfald det utvetydige svar jeg fik fra "Federal Bureau of Tobacco Alcohol and firearms" i forbindelse med den sidste skyder jeg fik hjem [Sad!]!

NB: En amerikansk statsborger har en konstitueret ret/frihed til éen gang i sit liv at agere våbenexportør, derfor kan man bare finde en privatperson der kan lave papirarbejdet og sende skidtet. Papirarbejdet tager typisk 2-4 uger i USA.

Er dette papirarbejde udført kan du uden videre udføre de nævnte ting.

Når den "professionelle våbenhandler" der nu skal sende stumperne, alligevel er FFL holder, er det jo intet problem!!!

I DANMARK:

Post danmarks seneste påfund må og kan kun stamme fra farcen om de stjålne Glock pistoler.
At en eller anden "pedagog-amøbe" har fået en tvangsneurose om små ufarlige stumper der "lugter" af våben, er der i virkeligheden ikke noget fornuft i eller hva?.

Problemet med returnerede ting løses sku da ikke ved at skrive alle mulige mærkelige ting på pakken men ved at lave papirarbejdet rigtigt!! For det KAN lade sig gøre.[Wink]

Citat:quote:

For at udfærdige en US Eksporttilladelse kræves det at modtageren har en Importtilladelse, eller at Modtageren har afleveret et dokument, hvorunder det er dokumenteret at en Importilladelse ikke er nødvændig.



Jeps, men du glemte lige den lille detalje at loven i US kræver at disse dokumenter skal være: ENTEN udfærdiget på engelsk af de danske myndigheder ELLER skal de originale dokumenter oversættes af en "godkendt" tolk/oversætter![Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Citat:quote:

Argumentet for returneringen var, at "der var våben i pakken og derfor blev den selvfølgelig sendt retur" . Altså hvor hjernedød skal man da være for at blive ansat i PostDK



For at lave disse regler og derefter undlade at sætte de ansatte ind i dem skal man være mere end almindeligt "lam i roen"!!!

Kunne de amøber dog bare være lige som vores gamle lokale landpost her i mit postnummer, så ville alt bare fungere!!
Det er godt nok et afsavn her i området at han ikke har den rute mere[Sad]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
hej alle sammen
jeg har lige været igennem den store tur med postdanmark

men jeg har dog fået mine vare```````
det som er problemet er at man i postdanmark`s top
har bestemt at man ikke vil sende våben og dele til våben(politik)
og der er skæfter til våben ikke inbefattet

så hvis i har vare der er på vej hjem som er lovlige.....
så tag kontakt til postdanmark`s internationale post center
og tal med Annette Svenson (32478526 )
Hun er ansvarlig for området onkring våben
de ting som er vigtige er er tracking nr på pakken
og hvor når den lander i dk..

men det er jo faktisk ikke postdanmark som er problemet
det er det firma som sender varen ......eller det fragt selvskab
som de bruger for alle fragtselskaber der er i verden har fået besked fra post danmark af hvis der er pakker som sendes til dk
gennem postdanmark vil blive sendt retur.(hvis de indeholder våben dele)
(det gælder også pakker som sendes rundt i dk)

så er det fragtselskabet/firmaet der må finde alternative shipping
til danmark eller dokumenter at det ikke er våben dele

prøv nu ikke og på at lave fusk for så køre det store hjul
med told og skat + politi og justistministerie

men tal pænt og ordenligt med Annette så finder i sikkert en løsning
men husk hun er bundet af en firmapolitik som er bestemt af postdanmark`s ledelse

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#26
Den 17/7 (i år!) bestilte jeg fra The Optic Zone en Zeiss Conquest, som - i øvrigt overraskende hurtigt = senere i juli - blev modtaget problemløst. Ja, endda (efter min aktive forfølgelse af pakken vha. tracking nr.) uden beregning videresendt til mit sommerhus - normalt omadresseres kun almindelige breve og forsendelser, ej pakker blev jeg oplyst. The Optic Zone sendte med USPS Global Express Mail (-> dansk postvæsen som videre befragter). Jeg har ikke følgesedlen ved hånden; men jeg har fornemmelsen, at den primært beskriver varen med Zeiss' egen varebeskrivelse snarere end generelt som våbendel. Zeiss og 'Optic Zone' lugter jo heller ikke udpræget af farlige sager?!
Jeg valgte i øvrigt at betale told og moms på kikkerten (kr. 911,-), da jeg ikke ønskede at udsætte venligtsindede kurerer for uheldig behandling i en lufthavn på vej ud af USA. At man er godt oppe på tæerne, har min forståelse alt taget i betragtning.

Imidlertid tvivler jeg ikke på inkonsistent og forkert behandling kva det store antal forskellige medarbejdere i Posten m.v. med ikke nødvendigvis samme holdning og faglige indsigt.
Især 'holdningen' er nok baggrunden for den ærgerlige behandling, som vi med våbenlicens kan blive udsat for. De reelle terrortrusler kunne måske bidrage lidt til det; men ellers er det nu nok i højere grad "våbenbrødrene" fra National Rifle Association (tænk eks. på Michael Moore's film sendt på DR om NRA og dets medlemmer) samt hændelser med ulovlig våbenanvendelse, der ødelægger det for os andre med orden i sagerne.

Knæk og bræk,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)