Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelskæfte fra USA
#1
Jeg er stødt på et kæmpeproblem.

Jeg har tidligere bestilt skæfter hjem fra USA, uden problemer, da skæfter jo ikke er reguleret af våbenloven. Nu har Mcmillan imidlertid sendt et skæfte til mig, som postkontoret har returneret til USA[Sad!]. Mcmillan skriver at postkontoret har skrevet at de ikke vil lade våbendele gå ind i danmark[}Smile].

Har nogen oplevet dette.

Hvad skal jeg gøre kan jeg få den sendt via UPS.

Mvh Søren
Svar
#2
I dag er alle dele der kan skrues på noget der kan sige bang EN VÅBENDEL (i USA) og SKAL derfor sendes på en tilladelse!!!

Nothing more, nothing less!!!

Kontakt din lokale Sheriff og forhør dig hvordan de vil have det i lige netop den politikreds[Wink]

Mit ringe bud er at du på forhånd (i danmark) skal søge om at importere en våbendel.

Men som sagt "ring og hør".

Det kunne også være Post Danmark der har Fuc*** det op.
DET ER SET FØR[Sad!][}Smile][xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Siden hvornår er skæfter blevet en våbendel ???

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#4
Det er det i dag, i USA!!
Det er som sagt alle dele der kan skrues på en "bang".
MCMillan er naturligvis "FFL holder" og må shippe stumperne.

Nu har spaderne i Post Danmark så valgt at lege politi og bare returnere varene. KLAMT!
Det samme skete med nogle piber jeg bestilte for nylig i et "ikke EU land". Dem sendte postfjolserne tilbage[xx(]

Næste gang sendtes piberne med tilladelsen klistret uden på pakken, bogstaveligt.
Denne gang valgte de så og smide pakken væk[xx(]
Den blev en uge senere fundet på postkontoret på ærø, hvor de da godtnok havde lagt mærke til en sjov lang pakke der lå og flød på gulvet[Sad!]

AMATØRER!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Problemet er bare ikke reglerne i USA.

Det skæfte jeg venter på, er et jeg har sendt tilbage til Mcmillan for om-maling. Jeg sendte det til USA med Postdanmark. Det havde Postdanmark intet problem med, selvom jeg oplyste at det var et riffelskæfte. Det gik også fint ind i USA, selvom der stod på pakken at det var et riffelskæfte. Problemet opstår først da Postdanmark ikke vil lade den gå ind i Danmark, på vejen tilbage[Sad!]

Mvh Søren
Svar
#6
Netop!!

Citat:quote:

Nu har spaderne i Post Danmark så valgt at lege politi og bare returnere varene. KLAMT!
Det samme skete med nogle piber jeg bestilte for nylig i et "ikke EU land". Dem sendte postfjolserne tilbage


/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Jeg går selv og venter på 2 skæfter fra Microfit´s, så jeg blev en kende nervøs da jeg læste tråden.

Derfor tog jeg d.d. kontakt til Post Danmarks internationale afd. De oplyst at d. 13/6-06 var trådt en cirkulære i kraft fra Post Danmarks side, der bevirker at de ikke længere vil forsende våben og våbendele, herunder også optik og skæfter. Forklaringen jeg fik, var at pga. meget outsourcing til købmænd, supermarkeder etc. Havde de ikke opbevarings kapacitet til våben og deslige......[}Smile][}Smile] Narrøve.....

Det er derfor vigtigt at hvis man bestiller dele i udlandet der hører ind under cirkulæret, at gøre afsenderen opmærksom på at det skal sendes med fragtmand eller lignende, da Post Danmark retunere varen hvis den kommer i deres varetægt.
Dette cirkulære skulle være komunikeret ud til Post Danmarks samarbejdspartnere i udlandet, så der burde tages højde for det på de lokale postkontore rundt omkring i udlandet, men det tror jeg nu ikke på at det sker.

Blot til orientering.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#8
Jeg har også idag været i kontakt med postdanmarks internationale afdeling.

Den første dame jeg talte med sagde" det er da klart den blev returneret, man må slet ikke sende pistoler" Hvis man kunne kvæle via en telefon...[}Smile]
Nå den næste dame jeg fik fat i hed Annette Svendsen. Hun vidste heldigvis hvad tingene drejede sig om. Hun sagde, at der var visse våbendele, Postdanmark ikke ville fragte længere. Disse ting fremgik af denne liste hun sendte mig:

VÅBEN :

Produkt Beskrivelse
Armbrøster, Harpuner, Kulsyre- eller gasdrevne harpuner til sportsdykning Signalvåben, Signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben (til nødsignalafgivelse, hundetræning, sportsarrangementer, salutering m.v.).
Skydevåben af enhver art, herunder løb og bundstykker. Som eksempler på skydevåben kan nævnes pistoler, revolvere, haglgeværer, rifler, maskinpistoler og maskin-geværer
Lyddæmpere, Lyddæmpere til montering på skydevåben
Sigtemidler, Optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærkningsudstyr eller infrarødt udstyr til montering på skydevåben eller armbrøster.
Slangebøsser
Knive og skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm.
Daggert Knive med tværstillet greb beregnet til stød (såkaldte ”push daggers”).
Andre knive Springknive og springstiletter - Faldknive og faldstiletter.
Enhånds betjente knive Enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at klingen i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, og foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (”butterflyknive”).
Knive, der er konstrueret til at hænge om halsen eller skulderen, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd.
Kastevåben, Kastestjerner, kasteknive, kasteøkser og lignende.
Kårde, Kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.
Slag- eller stødvåben. Slag- eller stødvåben, herunder knojern, totenschlægere, gummiknipler og lignende.
Våben med strøm Våben, der er beregnet til at virke lammende, bedøvende eller blændende ved udladning af elektrisk strøm. Spraydåser til selvforsvarsbrug, herunder tåregasampuller og tåregaspatroner.
Kemiske våben, Kemiske våben af enhver art.
Laser våben, Laservåben, der er beregnet til som eneste eller som en af flere virkninger at forårsage blindhed på ubeskyttede øjne.

Ammunition

Som følge af UPU’s almindelige bestemmelser om farligt indhold (Verdenspostkonventionens artikel 15, stk. 3.1, om eksplosivt indhold) er det forbudt at sende ammunition i postforsendelser til og fra Færøerne, Grønland og udlandet.

Forbuddet mod at sende ammunition i postforsendelser gælder også for forsendelser i transit til udlandet. I UPU’s ”List of Prohibited Articles” har Danmark bekendtgjort, at forbuddet ikke kun omfatter færdig ammunition (patroner m.v.), men også materialer til fremstilling af ammunition (f.eks. projektiler og patronhylstre).


Som i kan se, er det jo et uddrag af det, våbenloven kræver man har tilladelse til.
Da jeg foreholdt hende at riffelskæfter ikke var nævnt, sagde hun at der sandsynligvis var sket en fejl og at nogen havde antaget det for at være en af de "forbudte" dele.
Hun sagde desuden at jeg skulle kontakte deres kundeservice og hvis der var tale om en fejl-returnering, ville de dække mine merudgifter til UPS.

Meeeen jeg kan kun give dig ret Lasse[Wink]. Send våbendele,med eller uden tilladelse, med fragtmand, det er vist det sikreste. Jeg nægter simpelthen at tro, at Postdanmarks medarbejdere kan forvalte ovenstående regler.

Så nu håber jeg, at UPS snart forener mig med min længe savnede Mcmillan SAKO classic

Mvh Søren
Svar
#9
Så er portoen på småstumper fra USA lige blevet 10 doblet...[xx(][Sad!]

Træskæfter har jeg nu fået fra en leverandør der deklarerer dem som "Wooden Sporting goods"

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#10
Som jeg kan se, så er alm. sigtekikkerter ikke indbefattet af postens forbud, men kan de mon fatte det, hvis man bestiller en kikkert derovre fra, og der bare står optics på pakken.

Mvh.
Carsten
Svar
#11
NEJ!
/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Jeg har selv fået flere kikkerter hjem fra USA. Det er min bedste opfattelse, at de ikke er reguleret af våbenloven. flere af disse har været åbnet i lufhavnen, uden at blive returneret. Men spørgmålet er, om det kan lade sig gøre med Postdanmarks nye regler.

Hvodan tror i postmand per vil læse denne sætning:
Optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærkningsudstyr eller infrarødt udstyr til montering på skydevåben eller armbrøster.

Jeg ved ikke om jeg tør chancen længere, eller om man bare skal gå via UPS første gang.

Mvh Søren
Svar
#13
Jeg har en kikkert på vej hjem, og i kan være helt sikker på at postmand Per lærer at læse deres reglement, hvis den sendes tilbage til USA [Sad!]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#14
Kikkerter er i DK ikke omfattet af våbenloven.

De er det med 100% sikkerhed i USA.
Sælger skal rent faktisk have en tilladelse for at sende dem ud af landet.

Mange forretninger har denne tilladelse og må uden videre sende skidtet.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Det er ingen problem, at få kikkerten ud af USA, men om posten vil lukke den ind, vil vente med spænding på hvad der sker med GD's pakke .

Mvh.
Carsten
Svar
#16
Citat:quote:

Det er ingen problem, at få kikkerten ud af USA


Nej, ikke hvis leverandøren er "FFL holder"!

Er det en lille lokal biks der ikke har "FFL" må de IKKE sende noget som helst der kan skrues på et våben. Hverken lokalt eller export.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Jeg har handlet med Richards Microfit Gunstocks.

De var i 2005 IKKE FFL Holders.
De deklarerer deres skæfter som Wooden Sporting Goods.

Nedenstående er snuppet fra http://www.gun-stocks.com under "International Orders"
Citat:quote:

Export / Import Regulations:
There are no special requirements for us to ship a rifle stock to any location in the world. A wooden rifle stock is simply referred to as "Wooden Sporting Goods" on all customs forms, and there are usually no restrictions on the importation of this product in most parts of the world. However, please check with your local customs agency to determine if any import permits or documents are needed in your country to import a wooden rifle stock.



Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#18
Jeg er selv havnet i samme situation.

Første gang blev pakken med et fiberskæfte sendt og deklareret som våbendel. Den blev returneret hvilket sker billigst muligt dvs med skib.

Efter samtale med PostDanmark lærte jeg flg.:

Det er IKKE PostDanmark der returnerer pakken men derimod "andet" personale i lufthavnen som har læst PD bekendtgørelse. Jeg fik at vide at man kan ikke forvente at der skelnes mellem de våbendele som er nævnt i bekendtgørelsen og "lovlige" våbendele. Alt vil blive returneret uanset.

Anden gang sendte vi pakken som Sporting Goods med rigtigt tarifnummer på efter anbefaling fra PD. Det er nu snart en måned siden så jeg må gå ud fra den er blevet pakket op og i bedste fald returneret.

Endelig fik jeg at vide at hvis pakken først er i PDs besiddelse vil den ikke blive sendt tilbage uden modtageren er blevet kontaktet
Svar
#19
Imponerende......

Når man deklarerer en ting under et andet navn så bliver det lovligt, NEJ.....

Et skæfter er stadig en våbendel (i USA) og du skal have den specifikke tilladelse til at sende skidtet ud af landet!!!!

De skæfter jeg selv får derovre fra sendes fra FFL holders og derved er den INGEN problemer!!!

Så glem nu al den snik snak[Wink]

En anden sag er lokalt i DK. De der posttåber vil nu ikke sende en våbendel fordi den anses for farlig[B)] Ja sådan et skæfte er godt nok en farlig sag[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Gammeltoft: har du læst hvad Richards Microfit Gunstocks skriver?

Som jeg saksede fra http://www.rifle-stocks.com

Derudover så kan ikke væsentlige våbendele til under US$ 100 stadig sendes uden eksporttilladelse, og derved også af folk der ikke har et FFL.
FFL kræves til låsehuse, færdige piber, bundstykker og sikkert også lidt mere.

For at udfærdige en US Eksporttilladelse kræves det at modtageren har en Importtilladelse, eller at Modtageren har afleveret et dokument, hvorunder det er dokumenteret at en Importilladelse ikke er nødvændig.

Slagstifter, kikkertmontager, våbenfjedre, udtrækkere og lignende småstumper kræver ikke FFL.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)