Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strasser 05
#1
[Image: 7510100.jpg]

Jeg så netop at denne nye tyske ligetræksriffel designet af Horst Blaser (den oprindelige grundlægger af firmaet, der bærer hans efternavn) nu bliver forhandlet i Sverige som "verdens mest moderne riffel". Iflg. Lutz Möller - verdens argeste R93 modstander (i kan IKKE måle jer drenge [Smile]) - lider denne konstruktion ikke af de fejl han (og andre) tillægger R93.

Jeg vil i den kommende dage prøve at få tag i en.

Pris i sverige godt 21.000 SEK. Pris i Tyskland knap 2.000 €.

Her følger den tyske forhandlers lovprisninger:

Strasser RS05 Standard

Der evolutionäre Geradezug-Repetierer Strasser RS 05
Er setzt mit seiner technisch hochentwickelten, äußerst sicheren Bauweise, beispielhaften Zerlegbarkeit, ergonomisch durchdachten Bedienfunktionen, schlicht traditioneller Linienführung, geringsten Fertigungstoleranzen und durch Verwendung ausgesuchter Materialien mit besten Eigenschaften einen neuen Meilenstein in der Jagdwaffengeschichte.
Er ist der zuverlässige Begleiter des passionierten Jägers, in internationalen Revieren unterwegs oder in heimischen Revieren zu Hause.
Strasser RS 05 Herrscher der Kontinente.
Mit diesem System (Pat. angemeldet) wird der Lauf im Hülsenkopf mit rundherum gleichmäßigem, zentrierendem
und im Gegensatz zu Schraubbefestigungen immer gleichbleibendem Druck festgehalten.
Eine Befestigung, die kompromisslose Wiederkehrgenauigkeit garantiert ohne wenn und aber, auch ohne Drehmomentschlüssel.
Technische Daten:
Lauflänge: Standardkaliber: 56 cm Magnumkaliber: 60 cm
Gesamtlänge: Standardkaliber: 108 cm Magnumkaliber: 112 cm
Magazinkapazität: Standardkaliber: 3 Patronen Magnumkaliber: 2 Patronen
Gewicht: Standardkaliber: 3,1 bis 3,2 kg Magnumkaliber: 3,2 bis 3,3 kg
Zieloptik-Montage.
Strasser RS 05 Geradezug-Repetierer ist für die eigens dafür entwickelte Dreipunkt-Kugelsitzmontage vorbereitet.
Diese besonders tiefe und wiederkehrgenaue Montage lässt sich durch einen Bajonettverschluss mit einer Hand und mit einem Hebel auf- und absetzen.
Neue Patentlösungen: Laufwechsel durch die hydraulische Laufklemmung und der Radialelement-Verschluss
Der im Lauf verriegelnder innovativer Radialelement-Verschluss sorgt dabei für die extreme Sicherheit des Schützen selbst unter höchstem Gasdruck und in allen erdenklichen Kalibern. Er besteht aus vier hochpräzisen viertelkreisförmigen massiven Elementen aus vergütetem Stahl, die im verriegelten Zustand mit der gesamten Verriegelungsfläche formschlüssig in der Aufnahmenut im Lauf anliegen und die entstehenden
Kräfte durch diese große Fläche optimal aufnehmen.
Ausführungen:
Strasser RS 05 Geradezug-Repetierer gibt es in drei Serienausführungen, die sich durch verschiedene Gravurplatten und die Holzqualität unterscheiden:
Alle Modelle haben einen kombinierten Direktabzug mit Rückstecher und Entstechautomatik. Die Abzugsgruppe ist ohne Werkzeug herausnehmbar. Das Abzugsgewicht ist danach in drei Härtestufen zwischen 800 g und 2500 g ohne Werkzeug einstellbar. So kann auch bei winterlichen Temperaturen mit wenig Gefühl in den Fingerspitzen ein sicherer Schuss abgegeben werden. Das Abzugsgewicht von Rückstecher beträgt 100-200 g

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
det ser da ud som den har normalt magasin, det er da et godt skridt på vejen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Ja selvfølgelig er den bedre......

nu er mekanismerne gjort endnu mere komplicerede.

Prøv så lige at forestil jer at der oven i købet skal foretages årlige olieskift[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

De kan bare det "gylle" de marketingsfolk. Stor ros til dem!!!

he he

"Strasser RS 05 Herrscher der Kontinente"
"Der evolutionäre Geradezug-Repetierer"
"ausgesuchter Materialien"
"einen neuen Meilenstein in der Jagdwaffengeschichte"
"extreme Sicherheit"

... det vil bare ingen ende tage[:o)][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Hvis I vil vide mere:
http://www.classicvapen.com/page.cfm?pag...d_overview

Det er ikke blevet mere simpelt!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Nu mangler den kun en usb port til den årlige opgradering af nye trylleformularer, der kan overbevise indehaveren om hans overlegne våbenindsigt.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Havde sådan en fætter under nærsyn i forbindelse med bukkejagten i sverige.

Den glade ekspedient i den lokale vapenaffär kunne stolt fremvise det sidste nye skrig inden for rifler.....

Lige i det samme troede jeg han rakte ud efter en af de 3 S&L Classic som stod på hylden, men ak nej......

Mage til dårlig balance... men hvad andet kunne man forvente.... balancen var lige så ringe som på R93....[xx(], tung og uhandy var den.
Ved nærmere inspektion af det rent konstruktionstekniske fandt jeg et hav af små dele der i sammenhængen kunne rumme uanede mængder af små sandkorn..... og ikke mindst, hvad sker der nå alle de smådele bliver lidt slidt.
Det kunne være sjovt at se en Strasser til foråret i Ulfborg til NSK´s undervandsskydning....

En anden ting ved den måde den låser på er at den vil blive enhver amatørhjemmeladers værste mareridt da der for at få "låseknasterne" til at returnere er monteret en fjeder der ikke ville kunne finde anvendelse i en BIC kuglepen.
Når hylsteret efter en hård ladning strækker sig en smule og derved binder, vil man nok få lidt problemer....[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Jeg havde ligeledes dyret i hænder på Bosjöklostermessen. Udover at den er grim og ude af balance, så repeterede det eksemplar, som jeg stod og trak i, ekstremt dårligt med en kedelig tendens til at binde i den bagerste del af repeteringsbevægelsen.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Citat:quote:

grim og ude af balance, så repeterede det eksemplar, som jeg stod og trak i, ekstremt dårligt med en kedelig tendens til at binde i den bagerste del af repeteringsbevægelsen.



AHA, en tysk Remington[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)