Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postmand Per
#1
Det kan godt være dette hører hjemme under off topic, men det har dog en vis relevans til postvæsenet. Og jeg skal have luft.

SKAL MAN VÆRE HJERNEDØD FOR AT VÆRE ANSAT VED POSTVÆSENET???

Her til morge var jeg ved at ligge nye klinker på fortrappen. Jeg var netop færdig alt værktøj lå på det nederste trin og foran trappen. Jeg gik i kælderen og selvfølgelig kom posten på det tidspunkt. Kællingen kørte over tandspartel, murske og tommestok, hvorefter hun væltede ud af bilen skrævede hen over spande osv for at vade op af trappen til postkassen.
Jeg brølede som en olm tyr efter hende, men fruetimmeret kiggede bøvet på mig og sagde: "Jamen der var jo ikke afspærret" Jeg bed tænderne sammen og sagde: "God weekend"
Nu besvarer jeg selv ovenstående spørgsmål. JA, JA og JA!!!!

Man kan sgu kun ta´ sig til hovedet og tænke, godt hun ikke er på arbejdmarkedet, men kun kører med post.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#2
Jamen så vil jeg da også komme med en "post-historie.Mine svigerforældre bor i Kerteminde,i det gamle "fiskerkvartet" med meget smalle gader.Deres hus ligger på et hjørne ned til en smøge der går ned til vandet.Deres indgangsdør er placeret ud til denne smøge,og der har de flyttet deres postkasse om,det er jo meget naturligt at den hænger ved siden af døren,desuden er fortovet så smalt at hvis kassen hang ved fortovet rager den ud over dette.Alt er således i den skønneste orden-alle hensyn er taget-MEN en dag banker det på døren og en lille "post mand per" står udenfor.Han fortæller at postkassen skal flyttes om på gaden,fordi smøgen er belagt med brosten!!!!!! Det må et postbud ikke gå på,for det er for FARLIGT!!!!!!!![:0][:0] Så derfor kommer deres private post nu i deres firmas postbox!!!! Monopol er en grim ting......

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Jeg er SÅ træt.

Jeg kan mindst 20 selvoplevede posthistorier. De fører krig mod mig. Udmattelseskrig.

En gang afleverede posten min pakke hos naboen, men smed en seddel i min postkasse at jeg kunne hente den næste dag på posthuset. Her kunne de ikke finde pakken, men lovede at eftersøge den. Da de havde snakket med pakkeposten og opklaret hvor den var, sendte de et brev til den adresse jeg fraflyttede 7 år tidligere. Her var ejeren på ferie.

Et par dage efter fandt naboen min pakke i drivhuset og kom over til mig med den.

2 gange er min pakke sendt retur til udlandet fordi pakkeposten glemmer at smide en seddel i min postkasse om at jeg kan hente den på posthuset.

Senest har jeg fået trykket mine belægningsten foran huset fordi posten ikke gider at stå ud af bilen men kører op over kanten og stenene er ikke lagt med henblik på biltrafik[xx(]

Ca. 15 gange er min pakke "forsvundet" på posthuset og dukker op flere dage senere på et andet posthus.

Så fik jeg en strafporto på næsten 100kr fordi kuverten med DRALF mærker var over 5mm tyk. Det skal man ikke påstå over for en værktøjsmager. Jeg målte den til 4,6mm og nægtede at betale. Efter 4 telefonsamtaler og ½ times møde med postmesteren selv accepterede de at trække regningen tilbage. 3 uger efter blev jeg truet med incasso. Da jeg stadig ikke havde åbnet kuverten, kontaktede jeg igen postmesteren og bad om at se kalibreringsrapporten på den papplade de anverder til at måle kuverters tykkelse med. Når de anvender dette "måleudstyr" til at udstede strafporto, må man kunne forlange at det er kontrolleret af en autoriseret kongelig måler og vejer. Det skal slagterens vægt i hvert fald være.
Nu fik jeg pludselig det svar at jeg bare kunne rive alle krav om strafporto i stykker. Sagen tog ½ år og mange timers arbejde og selvom de havde haft ret, hvad de ikke havde, så var den manglende porto på 1 krone[:0][:0][:0]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Posthuset ansatte idag, sådan generalt, repræsentere nok hvad man kan kalde "maginal-intelligensen"....søgeligt at sige men sandt.
jeg har osse haft alt for mange "episoder" med vores postvæsen her i Farum....de drikker nok for meget rødvin[8D]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#5
Citat:quote:

Ca. 15 gange er min pakke "forsvundet" på posthuset og dukker op flere dage senere på et andet posthus.



Årsagen hertil er næsten stensikkert, at afsenderadressen er skrevet nedenunder og på samme side af pakken/brevet som modtageradressen.

"Væsenets" OCR-scannere læser nedefra højre hjørne og opad mod venstre. Den første grovsortering går på postnummer, og den tager det første postnummer den læser og sender derefter pakken/brevet videre i den automatiske sortering. I samme sekund det forkerte postnummer er læst, er det allerede for sent, for så er pakken på afveje....

Det kan vi jo alle i fællesskab starte med at fortælle dem, som sender pakker til os..... selvom det ikke burde være vores opgave at informere om den slags....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Nej det er ikke derfor.
Pakken er ankommet til 6400, men hvis der på min seddel står at jeg kan hente den på Ulkebøl posthus, ja så ligger pakken fysisk på Dybbøl posthus.Begge hører under 6400. Jeg tror jeg hellere må begynde at spille lotto, for jeg vinder hver gang i postvæsenets lotteri om at udtrække pakker til fejlforsendelse.[Sad!]
Det er absolut menneskelige fejl, så jeg er af samme mening som HOG. Kun personer med en IQ under 50 kan ansættes i postvæsenet[xx(][Sad!][V][Sad]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Ja, jeg bliver sku´også nødt til at have luft.....[xx(]

Jeg har siden "lokale omstruktureringer" ikke modtaget EN ENESTE pakke korrekt!!!

Da jeg tilflyttede adressen for snart 10 år siden lavede jag en lokums aftale med den "gamle" lokale post og alt fungerede perfekt!!

Så blev ruterne lagt om og den nye post er så en "tyggegummi tyggende storrygende" kæ***** der fatter 0,0000.

Ingen pakker afleveres på "dagen" mere.....
Pakkerne tages med retur og KAN FØRST AFHENTES DAGEN EFTER...For fanden nogen lamme amatører!

Når postbilen returnerer fra ruten om eftermiddagen med de anmeldte pakker kører den forbi postbutikken uden at aflevere de anmeldte pakker.
Pakkerne læsser kæ******* igen af bilen og opbevarer dem igen i postsorteringen til næste morgen hvor de igen læsses i bilen og afleveres i postbutikken 300m væk. Der kan jeg så først afhente pakkerne EFTER KL 1500!!!! selvom de har ligget der fra kl 0700.

Den satans kæ***** er bare ikke til at tale fornuft med og "kunde service" ( ja de kalder de det fandme!! ) mener at det er da mit problem at jeg ikke kan vente en ekstra dag og jeg da bare kunne være hjemme.
Da jeg så skurgte om "sækkens" foresatte kom der en lidt nølende undskyldning.

Kunne man lukke det lort og eksportere de amatører til et land langt borte gjorde det absolut ikke mig noget!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Hej

Det lader til at jeg for en gang skyld er mere heldig med det halv offentlige end andre.

Min lokale post kommer 12.30 jeg ved hvor jeg kan møde ham 12.15
hvis konen ikke skal se hvad der er kommet.

Da jeg missede et møde havde han selv regnet ud at den ikke var til hele familiens begejstring. Han gemte den i bilen til næste dag, hvor jeg overholdt vores uformelle aftale.

Men når han har ferie får jeg varer leveret til kontoret.

Så har vi holdt gætte konkurrence blandt kolleger efter det gamle princip alder, anvendelse og pris.

De rutinerede har opgivet priserne, anvendelse er blevet opdelt i kategorierne, ladning, montering og rensning.

Men jeg er glad for min gamle landpost.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)