Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kryogenbehandling af piber.
#1
Er der nogen der har erfaringer med kryogenbehandling af piber.
Er det spild af gode penge?
Nedsænkes piben helt i væsken eller hænger den kun i de kolde dampe lige over overfladen?

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Jeg prøver lige igen.
Er der virkelig ingen der har prøvet eller hørt om kryogenbehandling af piber (nedfrysning til -180°C) Jeg begynder at føle mig ligesom Hatting[xx(] Han har haft 4 ukommenterede indlæg alene i riffelteknik.
Nå men nu spørger jeg igen på en anden måde.
Hvis jeg beskyder et insekt ophængt i en snor på 100 meters afstand med min normale pibe og jeg skyder forbi, vil jeg så have større træfprocent hvis jeg tuner min mors fryseboks (Gram) og lægger piben ned mellen ærterne og stikkelsbærrene et par timer, for derefter igen at beskyde det pågældende insekt (svælgbremse)[8)][8)]
Til Claus - angående koordinaterne til Langelandsfestivalen. Er det efter WGS84 systemet?

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Max

Jo jeg har hørt om den slags...Men hvad fa...den skal jeg bruge det til?? Den skal iøvrigt dyppes helt ned, ligesom jeg hælder til at det er spild af penge [8D]

Great Dane/Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hej M@X
Bare for at du ikke skal føle dig helt forbigået.
De erfaringer jeg har fået refereret vedr cyrogenbehandling, kan man sammenfatte som følger.
Dårlige / rettede/ spændingsfyldte piber = klar positiv effekt af behandling.
fejlfrie lige og spændingsfrie piber = ingen målbar effekt.

Der har efter cyrogenbehandling af hamrede Sauerpiber i enkelte tilfælde kunnet konstateres at der løsnede sig små flager af bommene, samt at der dukkede tværstriber frem i overfladen, hvilket medførte tendens til kraftig mantelbelægning.
Salgsgassen siger at man kan forvente en længere levetid pga mere homogen materialestruktur efter cyrogenbehandling. Om det er rigtigt skal jeg ikke udtale mig om.
Der er også en pibeleverandør som i salgsgassen hævder at en pulverlakkering udvendig på piben forbedre precicionen, og man må medgive ham at stortseet samtlige finalepladser og medaljer i Norge og Sverrige samt ved nordisk mesterskab i år er vundet med røde piber, men jeg tror nu mere på at det er pga kvaliteten på råemnerne som bliver pulverlakkerede[Wink]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)