Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig rævebasker - UPDATE med billeder
#1
Bukkene har tilsyneladende bestemt sig for at holde sommerferie [}Smile] Når man så sidder der og kampsveder får man øje på Mikkel, som smutter over sprøjtesporet i marken med en mus i gabet, og så slår den frytelige sandhed ned som lyn fra en klar himmel [:0] 1. september er lige om snart, og uanset hvor glad jeg er for min Scout, så er en .308'er nok lige i overkanten til Mikkel [Wink]

JEG MANGLER EN RÆVERIFFEL [:0][xx(]

Der er såmænd kun 3 kriterier:
1: Den skal være billig (ideen skal jo sælges til konen [Big Grin][Wink])
2: Den skal kunne bruges indtil 200 m.
3: Den skal være i kaliber .222 rem, 223 rem, 22-250 og evt.243 win.

Havde overvejet noget ala den her:

[Image: singleshot.jpg]

(Jeg har brugt SEARCH-funktionen [Wink])

MEN er der nogen, som importerer dem - og i givet fald hvem ?

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Hej Takleberry,prøv at se på Lauritz.com,de har omkring 10 rifler i de kalibre du nævner på auktion i øjeblikket.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Hej ULG

Takker for info'en.. jeg går såmænd også og lurer på dem - synes bare ofte, at de våben som kommer på Lauritz ender i nogle fuldstændig ublu priser [}Smile] Nu ved du hvor mit værested er til daglig, og så vil man jo gerne have tingene til gratis minus 10 % [Wink]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Havde overvejet noget ala den her:
[Image: singleshot.jpg]


Hej Takleberry,
hvad er det for en du har kig på ??

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]
Mvh


Svar
#5
Ja,du har ret i at de sommetider ender i et noget højt prisniveau,men det KUNNE jo være der var en det kunne fåes til en fornuftig pris[Smile]Den skyder du har indsat et billede af,er det en H&R?

Hilsen din "nabo[Wink]"
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Det er en New England Firearms enkeltskudsriffel

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...d,firearms

Billedet har jeg "lånt" fra den tråd.

En New England Firearms (NEF) er det samme som Harrington&Richardson (såvidt jeg lige ved) NEF er bare et "ny" opstartet firma efter det hedengangne H&R.

Deres hjemmeside er: http://www.hr1871.com

NEF'en (eller H&R) er sådan set inde i billedet, fordi de tit bliver solgt til nogle meget fornuftige priser. Plus at de har ry for et fornuftigt præcisionspontentiale..

@ ULG: Mnjo det kunne skam godt være, at de holdt sig under "vanvittig" - og så er de helt klart også potentielle. Især den Tikka M55 ser da helt fornuftig ud til - den foreløbige - pris...Fordelen med især Tikka'en vil jo være, at går det HELT galt, så har Mr. Bull's Eye jo et ikkeeksisterende pibevekselsystem [Wink] som sikkert også kunne indbygges på den også [8D]
Krico'en (eller Husquarna'en for den sags skyld) ser heller ikke helt dum ud...

Ellers må jeg jo starte kareten op og tage på tur i de danske våbenforretninger..

Mvh

Takle...

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#7
Så kan du lige så godt spare benzinen og drible til Årslev og erhverve min 243.....[Wink]

Prisen snakker vi om.......[Big Grin][Big Grin] jeg kan desværre ikke levere den med et aimpoint men rygtet siger at sådan éen har du selv[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

jeg kan desværre ikke levere den med et aimpoint men rygtet siger at sådan éen har du selv


Ja,nogle har "skabsbøsser" andre har "skabsaimpoint".... Nå,nu blev det vist lidt indforstået..[B)]
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Så kan du lige så godt spare benzinen og drible til Årslev og erhverve min 243.....[Wink]

Prisen snakker vi om.......[Big Grin][Big Grin] jeg kan desværre ikke levere den med et aimpoint men rygtet siger at sådan éen har du selv[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej Gammeltoft.
Giv ham den du har på din 416 Rigby, den kan du al..................

Venlighilsen og tak for sidst.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

jeg kan desværre ikke levere den med et aimpoint men rygtet siger at sådan éen har du selv


Ja,nogle har "skabsbøsser" andre har "skabsaimpoint".... Nå,nu blev det vist lidt indforstået..[B)]


BWAHAHAHAHAHA...... ja jeg tænkte sgu nok, at jeg skulle ha' holdt min kæft [Wink]

Mvh

Takleberry - nu med "skabsAimpoint" [8D]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#11
Autister behøver ikke at vende sig til Lauritz - de kan sende en pm til Høgh!

Eller:

Riffelautist stop din søgen - send en mail til Høghen!

(Catchy - I like! [:p])

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
He he,

Citat:quote:

Giv ham den du har på din 416 Rigby, den kan du al..................

Venlighilsen og tak for sidst.

375ras



Selv tak, det er altid rart at få diskuteret verdenssituationen[Big Grin].

Og forresten, skulle du ikke se og få "pakket" i stedet for at sprede sandheder herinde.....[Big Grin][Big Grin].

@Tacle,
nå hvad blev det til med den 243???[8D][Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Jamen hold nu op med alt det der.... Fortæl mig nu hvad I har ??? Gerne på PM

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Jamen hold nu op med alt det der.... Fortæl mig nu hvad I har ??? Gerne på PM

Mvh

Takle.....



Nej nej, ikke på PM - vi vil sgu følge med...........

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Ja vel vil vi da følge med.

Det kunne jo være der opstod et behov hos os andre.

Evt kunne vi få en diskussion om den optimale rævekaliber( vi har jo diskuteret de optimale for skudfaste krager, bukke, grise, hjort og elg).

VH Søren

PS hvad er billig i denne sammenhæng ?

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Ja vel vil vi da følge med.

Det kunne jo være der opstod et behov hos os andre.



Jamen for min skyld ingen alarm [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

PS hvad er billig i denne sammenhæng ?



Hmmmmm....tja... så andre ville skamme sig over at byde så lidt [Wink][8D][Big Grin]

Mht. optimal rævekaliber, så stod der faktisk en .17 Rem øverst på ønskesedlen, meeeeen hvis den skal bruges, er det nok ikke noget man skal prale med [Wink]
Realistisk set tror jeg faktisk en .222'er eller .223'er er det optimale. Dem over de 2 vil nok nærme sig Overkill - selvom de da helt sikker vil ombringe mikkel hurtigt og effektivt.
Okay jeg har da skudt ræv m. 30-30 win - BANG..puhdød, men ABSOLUT ikke gavnlig for pelsens evt. senere anvendelse [xx(]

Mvh

Takle....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#17
Jeg har købt en Savage 16 FSS for 1695,- i kaliber 223 rem hos Korsholm. Det var godt nok til et køtilbud, men hvis de kan sælge den til den pris en gang, kan de vel gøre det igen [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#18
Uffe, sådan nogen ting må du da ikke bare komme og sige [Wink] Hvordan er den?, hvordan skyder den ? osv osv... 1695,- er da noget i den rigtige retning [Wink]
Har haft en Savage ( eller jeg skulle måske kalde den "ravage" i stedet for) Sierra i .243 og det var IKKE noget behageligt bekendtskab [xx(][Sad!][Sad][V]

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#19
Mine erfaringer er lidt blandede, og ikke helt færdigbehandlede. Jeg bestilte en montage på nettet og monterede selv en Leupold 3-9 X 50 på den. Det var den første kikkert jeg monterede, og det gav lidt negative førstehåndsindtryk. Da det var på plads begyndte det at drille igen. Denne gang var det det bløde plasticskæfte der godt nok gav en fritliggende pibe når man holdt den lodret, men når jeg hvilede riflen på forskæftet, gjorde vægten at piben rørte forskæftet. Dette blev også løst, men den havde stadig ikke en, for kalibret, acceptabel præcision. Det skal siges at den blev fodret billigt (S&B og Igman) [Sad], og da jeg fik købt nummer to pakke kvalitets ammo (to forskellige) fik jeg meget fine resultater (ca. 30 mm på 100 m ved markforhold så hvidt jeg husker). I mellemtiden havde jeg ved råd fra et par hjemmesider trimmet aftrækket så det ikke var så "amerikansk". Den kan dog stadig godt bruge et bedre aftræk, men det kommer til at vente til jeg har fået undersøgt hvordan jeg kan importere det fra USA uden at ham der skal tage det med hjem risikerer at komme til at ruske træmmer i staterne [xx(]. Jeg købte i samme periode en 7mm rem mag, og besluttede bl.a. pga. ammunitionspriserne at blive hjemmelader, men det har taget en del tid at finde et kursus på Sjælland og få fundet tid til at komme videre end jagtammunition til 7mméren. Nu har jeg lige købt fænghætter og krudt til 223éren, og jeg håber på at komme igang i næste uge, men bukkejagten skal jo også passes [:p]. Når jeg får nogle resultater fra banen skal jeg nok give en update.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Denne gang var det det bløde plasticskæfte der godt nok gav en fritliggende pibe når man holdt den lodret, men når jeg hvilede riflen på forskæftet, gjorde vægten at piben rørte forskæftet. Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



DET var nøjagtigt det samme med min .243'er og det var også grunden til, at den blev udskiftet [}Smile]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)