Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du med på en test ??
#1
Jeg savner lidt efterspørgsel på blyprojektiler, og tænkte på at lokke nogle af jer ud i et lille eksperiment [}Smile] Jeg har ofte undret mig lidt over folks forkastelse af rene blyprojektiler, og vil derfor gerne prøve at eksperimentere lidt med ladedata til moderne rifler ladet med rene blyprojektiler. Jeg har i årenes løb skudt lidt med hjemmmestøbte projektiler, dog som regel i ældre rifler til lavere hastigheder. Nu har jeg købt en Lyman tang der støber i kaliber .30 med en kuglevægt på 173 grs med gascheck. I feks en kaliber .308 Win. Burde det være mere end rigeligt til den almindelige nærige bukkejæger. Det er billigt i fremstilling og nemt at arbejde med, og med gascheck burde man kunne nærme sig hastigheder der minder om kappeklædt ammunition. Ydermere kan man jo træne ekstremt billigt. Jeg vil derfor gerne om der var nogle hjemmeladere, der ville modtage en håndfuld kugler til test og fremlægning af resultater her på forummet. Hvis du allerede har prøvet dette er du velkommen til at skrible lidt om det. Meld jer til i denne tråd, og send adresse og tlfnummer på en mail...Tak

Great Dane/Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Hej GD

Jeg stopper gerne et par blyklumper i Tikka'en, får målt hastighed og kommer med tilbagemelding om "skidtet" kan ramme.[8D]

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#3
hej gd
har prøvet med bly projektiler i 30-30 og i 3006 og den beste præcision er opnåede med sort krudt de kugler jeg brugte var en lee med gascheckpå (180 grs )nogle i ren bly andre i ren typemetal
dem i ren typemetal exploderede når de kom op på ca 800m/s
men dem der var blandet 50% bly & 50% typemetal var best de skød 3cm grupper men med sort krudt (hylsteret fyldt helt op skrabt af med en linial og projektilet på så krudet blev komprimeret)
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
lad os feste!!!

jeg mener teste!!!

lige et par ord om skydning med det bløde metal.

husk at rense alt kobberet ud af piben inden skydningen.
brug et neck exspander die så blyet ikke bliver skrællet af når kuglen bliver sat i.
med fordel kan et lee factory crimp die bruges.
hurtigbrændende krudt er som regel det bedste, og bør antændes med en magnum fænghætte...

G.D.
hvis jeg selv skal hente kuglerne, så koster det chokokage... men fruen er vist stadig i træning,ikke?

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)