Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benelli Supernova "Shotgun og the year"
#1
Benelli SuperNova™ Named Shotgun of the Year

At the 135th NRA Annual Meetings held in Milwaukee, Wisconsin, Benelli was presented The Shooting Industry Academy of Excellence Award for the new Benelli SuperNova™ as 2006 Shotgun of the Year. The Academy honors companies, products and individuals who best represent excellence within the shooting industry. Voting Academy members include key industry leaders representing every level of the shooting sports business.

The Benelli SuperNova™ with ComforTech™ is the softest kicking pump-action shotgun in the world. Whether you’re shooting 23/4 inch target loads or 31/2 inch magnums, the ComforTech™ stock reduces recoil up to 48% over the competition’s pump shotguns. The SuperNova’s new modular design concept makes it quickly convertible into a wide range of special purpose guns. From field, to slug, to turkey, to tactical –– the three different stocks and six different barrel configurations makes the SuperNova™ one shotgun that can not only do it all, it can do it better.

In accepting the award, Jason Evans, Benelli Product Manager, said “Our marketing and design efforts to bring the recoil reducing features of the Super Black Eagle II, to the pump gun market, have been realized. A consumer now has the option to economically acquire a SuperNova™ pump-action shotgun with the same ComforTech™ recoil reducing performance of Benelli's semi-automatic shotguns.” Evans continued, “The SuperNova has been another great joint effort of Benelli USA and Benelli Italy.”

Model: SuperNova
Gauge: 12 (3 1/2 -inch)
Magazine Capacity: 4+1
Barrel Length: 24- 26- and 28-inch
Barrel Type: Vent Rib, Benelli standard chokes (IC,M,F)
Sights: Red Bar Front
Metal Finish: Matte Blue, Advantage® Timber HD™ or Advantage® Max-4 HD™
Stock Material: Synthetic
Stock Finish: Black, Advantage® Timber HD™, or Advantage® Max-4 HD™
Average Weight: 7.8 lbs., 7.9 lbs., 8.0 lbs.
Overall Length: 45.5 inches, 47.5 inches, 49.5 inches
Length of Pull: 14 3/8 inches
Drop at Heel: 2 1/4 inches
Drop at Comb: 1 3/8 inches
MSRP: From $400 to $535

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=4460&SearchTerms=Benelli,SuperNova

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
Utroligt, at Benelli først offentliggør det d. 5/7 som ny pressemeddelelse en måned efter det har været offentiggjort på anden hjemmeside d. 2/6.... det er så længe siden at det var gået i glemmebogen.[xx(]

@kima:
Gider du ikke være rar og lade være med at kommentere mine "missere" - det er ret irriterende! Jeg har gjort dig opmærksom på det een gang tidligere i en PM!![Sad!]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
@Ran

Du har osse dobbeltpostet mindst 1 at mine indlæg.

Bemærk overskriften NYhed.

Personligt synes jeg at strømmen af nyhedindlæg er overvældende og jeg læser højst et om dagen. Ofte har jeg allerede læst "nyheden" på den hjemmeside den kommer fra og så er værdien af nyheden her på sitet mindre.

Bortset fra det så fortsæt I bare med at forsøge at vinde den riffel fra Høgen.[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@Ran

Du har osse dobbeltpostet mindst 1 at mine indlæg.

Bemærk overskriften NYhed.

Personligt synes jeg at strømmen af nyhedindlæg er overvældende og jeg læser højst et om dagen. Ofte har jeg allerede læst "nyheden" på den hjemmeside den kommer fra og så er værdien af nyheden her på sitet mindre.

Bortset fra det så fortsæt I bare med at forsøge at vinde den riffel fra Høgen.[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Regionsmester 2006
i region 6 (hvor var Jeppe)

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]



Hej M@x (og andre)

Generelt er jeg påpasselig med hvilke nyheder jeg lægger på.
Som dig læser jeg heller ikke selv alle de forskellige nyhedsindlæg, men kun dem, som har min egen interesse.

Inden jeg lægger en nyhed på kontrollerer jeg datoen for offentliggørelse på den side hvor jeg finder nyheden. Derefter kigger jeg normalt ca. 1 uge tilbage i de posterede nyhedsindlæg på VTF for at se, om den er postet, inden jeg lægger den på. (1 måneds forskydning på en nyhed som denne er usædvanlig)
Hvis nyheden, som i dette fælde ligger så langt tilbage som den her med Benellli hagleren fanges den ikke i kontrollen en uge tilbage - det siger sig selv. Måske jeg burde have erindret den, da jeg selv har lagt den på - men den her er altså undsluppet min hukommelse....[xx(]

Omvendt, så er det sket, at en nyhed er lagt på under anden overskrift end den der er på kilden hvilket gør det svært at kontrollere om den er lagt på i forvejen.

Der er også mange eksempler på at de er gemt under et ikon (typisk smileys)under anden overskrift, hvilket yderligere besværliggør kontrollen.

Endelig er mange nyhedsindlæg posteret langt nede i en tråd under helt tredje overskrift - som f.eks. den nu meget lange tråd om foreningen råvildtets tarv, der gemmer på mange nyhedsindlæg - som i øvrigt i det væsentlige er gemt under ikoner. I så tilfælde kan det også hænde, at en nyhed, som er lagt på, ikke opdages.

Generelt er det kontrolleret om en nyhed er posteret, inden jeg lægger den på - men når der gøres en dyd ud af at gemme nyhederne under andre overskrfiter eller bag intetsigende ikoner kan det glippe - specielt hvis man som dig ikke læser alle nyhederne, men kun dem som man selv finder interessante....[Smile]

Derfor: Det ville være en god idé, hvis ALLE nyhedsindlæg fremover bringes med korrekt sigende overskrift (gerne oversat til Dansk hvis det er en udenlansk nyhed) og i fuld tekstlængde. Det vil gøre det nemmere at kontrollere for og minimere uheldige dobbeltposteringer.

Er der nogen der er uenige?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Jeg kontrollerer ved at tage et ord eller en sätning i nyheden, i dette tilfälde "Benelli Supernova" og så sätte det ind i Search, så vil det uanset om overskriften er intetsigende eller en smiley dukke op hvis der tidligere er skrevet om det[Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by kima

Jeg kontrollerer ved at tage et ord eller en sätning i nyheden, i dette tilfälde "Benelli Supernova" og så sätte det ind i Search, så vil det uanset om overskriften er intetsigende eller en smiley dukke op hvis der tidligere er skrevet om det[Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Du bruger sikkert også væsentlig mere tid på det end jeg gør.....
(Dels med de mange flere nyheder - og dels med den kontrol, du tilsyneladende også udfører på mine vegne.)

Jeg har dog andre ting, jeg også skal nå i løbet af dagen, så de 15-20 minutter jeg dagligt bruger på at scanne nettet for nyheder må være nok for mit vedkommende.

Du kunne jo sådan set også bare gøre det nemmere for os alle, og bringe nyheden med korrekt overskrift og fuld tekst!

Det ville samtidigt gøre det mere brugervenligt, da alle dermed skal klikke een gang mindre på musen for hver nyhed, og nye brugere på forummet, som ikke lige har luret dit trick med ikonet, kan se at der rent faktisk gemmer sig en nyhed i posteringen, og ikke kun en smiley........[Wink]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Hvorfor skal vi andre plages af det smågnider ?
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by PHN

Hvorfor skal vi andre plages af det smågnider ?



Jeg ville nu også helst være fri for det, og bruge tiden på noget andet...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)