Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zeiss optik renseset
#1
jeg har set på QXL at man kan få/ et rensesæt fra Zeiss til at rense optik med...

er der nogen der kan sige om det er godt or not?

om ikke andet så har jeg budt på det, så får vi se hvad det er for noget...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#2
Jaah... Nu har jeg jo set at Synoptik ikke er helt "pæne" men de har også "rensesæt" til optik, og sikkert billigere end et der står "Zeiss" på!

Brille-pudsegrej virker fint på kikkerter o.a. optik, og hos elektronnik-løsdele-forhandlere kan man købe "trykluft på spraydåse" de er rigtigt gode til at puste støvet af linserne med.
(og de kan også blæse rent i de små steder i riflen!)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
jeg har godt nok ikke været nede i snydoptik for at se hvad de har, men den rensepakke fra zeiss så ud som om den var handy og have med på jagtturen når man er meget langt hjemmefra.
det så fikst ud med den lille taske som kunne sidde i bæltet.
anyway...
buddet er sørme gået mere op end jeg havde regnet med...

ville egentlig bare høre (se) om der var nogen der havde erfaring med produktet...

der hvor jeg tager på jagt er overflødig plads en luksus og kunne man have et kit der ikke fylder mere end 10x10 cm, er man vel godt på vej...
til dem der tænker "ja, en sprayflaske eller 2 er der vel altid plads til" vil jeg sige at alt er udnyttet. selv askebæger dørlommer og under sæddet er pladsen udnytter.[xx(]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Brille-pudsegrej virker fint på kikkerter o.a. optik, og hos elektronnik-løsdele-forhandlere kan man købe "trykluft på spraydåse" de er rigtigt gode til at puste støvet af linserne med.
(og de kan også blæse rent i de små steder i riflen!)
Blev der skrevet???[?]

Da jeg var i lære (som maskinarbejder), lænede man sig op af en fyring,
hvis man brugte trykluft til rengøring af diverse maskiner. Filosofien er at man blæser snavs ind, hvor man ikke har mulighed for at fjerne det.
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
Ja..DEN er go!

Selvfølgelig må man ikke "rengøre" en fræser eller drejebænk med trykluft, nøjagtigt af den grund du skriver... Der er glidelejer og pakninger o.m.a. i maskiner[}Smile] Det er lidt ligesom det med at bruge en højtryksrenser på kværnen[xx(]

Men her taler jeg altså om en riffel... Hvis ikke delene i din riffel kan tåle at man sovser den ind i petroleum (vælg gerne lugtfri!) og blæser den ren med trykluft, hvordan skal den så kunne klare en tur på jagt, en dag hvor det blæser og sandjorden ovre i klitplantagen fyger om ørerne? og hvordan får man så fjernet blandingen af olie og sand på en effektiv og nem måde... VASK det af med petroleum, og blæs petroleummen af med trykluft, og SÅ på med noget nyt olie!
Det våben jeg ejer der har skudt flest skud (Walther GSP. 22 pistol) bliver aldrig renset på andre måder, den har sikkert skudt 100000 skud og er stadig helt driftsikker og præcis, jeg har selv skudt ca. 50 -150 skud om ugen med den i 12 år! heraf ca. 6 -10 tærrænskydninger om året. Jeg købte den brugt af en der havde haft den i lige så lang tid, men hvordan han rensede den ved jeg ikke!
Min Ruger 10/22 træner jeg med næsten dagligt og den får samme tur!
Ingen negativ effekt her siden 1998....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Doktor, hvorfor køber du ikke bare noget helt alm. linsepapir ?



den løsning er for nem!!!

jeg er 'kit' fikseret... det er jo rart at have det hele i een pakke...
nu er jeg selv brillebærer, hvilket indebærer at jeg godt kender til de gode klude du nævner, men det kunne jo være at det var et godt kit.

trykluft... kunne jeg ikke finde på at anvende hverken til mine briller eller mine kikkerter, da det ikke hjælper en fis...
brillebærer vil give mig ret, tror jeg. støv er en ting, belægning en anden.
nå, det er ved at være tid til at få luftet wildcatten..
talk at you later, guys...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)