Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræve - 2006/07!
#1
Det er godt nok ”Agurketid”!!!

Nå, men vi kan vel ligeså godt starte ”Årets Rævetråd”.[Big Grin]

Nu er Bukkejagten her i Danmark jo forhåbentlig vel overstået, og så kan man jo søge lidt jagtlig adspredelse med regulering af Ræve hvalpene.

Jag var ude i aftes, og fik i den forbindelse indviet min nye Leupold 8,5-25x50, som jeg har monteret på Swiftén.

Ja – Ja, jeg ved godt at kuglen ikke sidder helt perfekt![:I]

Swift

[Image: 3.jpg]
[Big Grin]
Svar
#2
Tillykke med foxen...

Hvad er der sket med skæftet[?] - dine plejer da at være lysere end aksetræ [Wink]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Hvad er der sket med skæftet - dine plejer da at være lysere end aksetræ

Nej, den på billedet er min ”Rævebasker”, og den har altid haft et mørkt skæfte af Valnøddetræ.

Swift
Svar
#4
Jeg kan da også deltage her, da jeg også fik en lille mikkelline som desværre var fyldt med skab [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#5
For efterhånden en del dage siden var undertegnede ude og lave en double på Mikkel'børnene, og et par minuter efter røg endnu en [Smile]

4 stks Mikkel'børn (alle skabsramte) i denne omgang - Swift, du er bagud [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#6
Citat:quote:

For efterhånden en del dage siden var undertegnede ude og lave en double på Mikkel'børnene, og et par minuter efter røg endnu en

4 stks Mikkel'børn (alle skabsramte) i denne omgang - Swift, du er bagud



Det er vel ikke en lille skabsbøsse der har været på spil[xx(][Wink][Big Grin]

Hvis ovennævnte ikke er tilfældet, kan du så ikke opgive hvilken hastighed skabet har når du rammer mikkeline med den

jbn
Svar
#7
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane
Swift, du er bagud [Big Grin]



Indrømmet - Jeg er en bagud > [IMG] http://i8.photobucket.com/albums/a21/220...salute.gif[/IMG][Image: salute.gif][Image: salute.gif][Image: salute.gif]

Swift
Svar
#9
Nu kan jeg også tilslutte mig. Var ude i morges (10/8-06) fik en enkelt lille hvalp. Men det bliver forhåbenligt til flere. Den blev skudt på 54 meters afstand med en norma jagt match 7,8 gram i 6,5x55 (desværre min eneste riffel. Men har set en dejlig riffel i mine øjen. En Remington 700 VLS 243 win. Den ville jeg gerne ejen)
Hvad skyder I dem med??
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#10
Jeg skød en sidste år med 7mm rem mag. på 100 meters afstand med norma Swift Scirocco. Den døde [xx(].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Filmklip [Wink]

http://www.huntingfootage.com/data/533/fox2006_short_version.wmv

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#12
Er der nogen af Jer andre, der købte en Crit´R Call der har prøvet den - og hvordan er erfaringerne?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Jeg prøvede "Fætter BR" og han virkede ganske fornuftigt......
Ræveungerne blev såmænd ganske lydige på ret kort tid[^]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Hvad mener du når du skriver "fætter BR" ? er det sådan et pive dyr??? Jeg har set i Normark katalog at de har et SCOTCH musepibe til 59,- Virker det??

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#15
Fætter BR-ja det er lidt et pivedyr.... 6MM BR.(Bench Rest)[Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ran

Er der nogen af Jer andre, der købte en Crit´R Call der har prøvet den - og hvordan er erfaringerne?


Jeg har prøvet mit Crit´R Call et par gange, men uden resultat. Jeg har dog større forventninger til metoden når vi kommer lidt længere hen på efteråret og vinteren.

På mit jagtområde er der overhovedet ingen ræveaktivitet i øjeblikket. Mange af markerne er stadigvæk uhøstede, og de græsarealer/brakmarker hvor jeg plejer at skyde de fleste ræve er endnu ikke slået. Det skulle dog være bragt i orden omkring 1. september, og så ”ta´r vi fat”

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#17
Til almen oplysning omkring regulering i Danmark og i Randers området, så kunne det måske være hensigtsmæsigt at omdøbe tråden til "Ræve....et-eller-andet...regulering"[Wink]

Læg specielt mærke til at det er ejeren/brugeren af arealet der beslutter om der skal foretages regulering. Det betyder at man ikke bare efter forgodtbefindende kan invitere andre med, eller "bare" tage ud og kigge efter en ræv.....

Hvis det skal opfattes MEGET stramt.[:0] Jeg skriver det bare for at der ikke er nogen der kommer ud i problemer, hvid de møder den forkerte. ( Han kunne jo være postarbejder[Wink])

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20030086905-regl

Nå - linket virker ikke, så jeg sætter texten ind:

Stk. 2. Bortset fra tilfælde, der er omfattet af lovens § 38, er det ejeren eller brugeren af en ejendom, der afgør, hvorvidt der på ejendommen skal foretages regulering af vildt, uanset om den pågældende har jagtretten på ejendommen.
Stk. 3. En jagtlejer må kun regulere vildt efter særlig aftale med ejeren eller brugeren af ejendommen. Ejeren eller brugeren kan ikke fraskrive sig retten til regulering.
Stk. 4. Regulering må kun foretages af personer, der er fyldt 18 år.
Stk. 5. Regulering ved brug af fælder efter § 11, stk. 1, nr. 2, litra a og b må kun foretages af personer, der har gyldigt jagttegn.

§ 5. I forsvarlige indhegninger med frilandsgrise må ræv reguleres hele året, herunder ved brug af fælder.
Stk. 2. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar.
Stk. 3. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 16. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.

Kapitel 4

§ 15. Regulering efter denne bekendtgørelse kan ske uanset følgende regler i lov om jagt og vildtforvaltning:
1) § 18, stk. 1, om forbud mod jagt på arealer, der er mindre end 1 ha,
2) § 19, stk. 1, om forbud mod under jagt at afgive skud inden for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger,
3) § 19, stk. 2, om forbud mod jagt på fiskeriterritoriet inden for en afstand af 100 m fra arealer, der har status som sommerhusområde, og 500 m fra arealer, der har status som byzone, og
4) § 22, stk. 1, nr. 3, om forbud mod haglnedfald på anden persons bolig, have eller gårdsplads.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Til almen oplysning omkring regulering i Danmark og i Randers området, så kunne det måske være hensigtsmæsigt at omdøbe tråden til "Ræve....et-eller-andet...regulering"


Selvfølgelig M@X [:I]

Det er da helt klart at når der tales om Rævebeskydning på denne tid af året, så er det naturligvis regulering af hvalpene der menes, og hvis det er i Februar er det også regulering iht. de regler der gælder for regulering.

Det har i alle tilfælde noget med ræve at gøre, så kan det ikke kombineres i samme tråd hvis vi blot ændrer overskriften til > Ræve ?

Jeg prøver lige – Ups, - Jo, det kunne godt lade sig gøre!!![Big Grin]

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#19
DYYYYGGGGDDDDDIIIII............[Big Grin][:I]

Nå - jeg missede selv en rævehvalp i går aftes. Den kom ind på 35 meters afstand, men den havde en skytsånd - en hvid pony stillede sig op som kuglefang [Sad!]så ræveungen får en chance mere

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Citat:quote:

På mit jagtområde er der overhovedet ingen ræveaktivitet i øjeblikket.


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det skulle vel ikke skyldes sidste års gunstige høst [Wink]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)