Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Titan 6
#1
Har nogen her, gode/dårlige erfaringer, med den helt nye TITAN riffel? Riflen har HEYM pibe.
Jeg har lige bestilt en, men kan godt tåle at høre sandheden[:o)]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Ingen respons??
Så må man jo selv i gang[V]

TITAN 3 og 6 bliver fremstillet på en lille, men supermoderne fabrik, Rössler Waffen i Østrig.
Rössler Waffen er et selvstændigt firma.
Men den "gamle" Rössler har været büschenmacher meister, hedder det vist, hos Voere som er næsten nabo til Rössler Waffen.
Tidligere havde Rössler Waffen en produktion med nogle problemer.Med visse patroner kunne der være fremføringsproblemer+ repeteringsfejl.
Efter sigende er problemerne forlængst løst (Skoda er da også en fin bil idag)[Big Grin]
TITAN piben er en HEYM. Skæftet bliver vistnok importeret fra Italien
(Det gør Sako skæfter vistnok også)
TITAN 3 og TITAN 6 der er henholdsvis små og større kalibre, virker som et godt våben, specielt til prisen. For godt 10.000 stærke får man en fin riffel med 2 piber i valgfri kaliber + ekstra magasin.

Senere vil jeg underholde med en rapport fra prøveskydningen mv..[Big Grin]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#3
Hej Knerik

Som ny riffeljæger købte jeg sidste år en Titan 6 i kal. 30.06
Det sidste års tid har jeg vel skudt 400 skud, primært Norma Jagtmatch og er svært tilfreds med resultatet. Som jagtammo har jeg både leget med Oryx 11,7 og 13 gram og den skyder fint med begge.

På skydebanen er der flere kloge hoveder der har prøvet den, og samstemmende er de glade for aftræk og låsegang.
Det eneste minus jeg har oplevet er at riflen er forholdsvis let, så ved skydning med de tunge kugler kan den da mærkes efter et par knald. Men det er absolut ikke i en grad der får mig til at holde mig tilbage..

Mange hilsner

jimmy
Svar
#4
Sådan lidt off topic og hvis det har nogen interesse, kan jeg oplyse at der står en spritny TITAN 6 med vekselpibe (30-06/243 win.) i Fjerritslev, til små 6000,- kr
Det gjorde der da sidst jeg så (31/7).

JPL
JPL
Svar
#5
Hej Jimmy, du skrev:
Citat:quote:

Det eneste minus jeg har oplevet er at riflen er forholdsvis let, så ved skydning med de tunge kugler kan den da mærkes efter et par knald.

Jeg har tænkt på det med vægten (2,9 kg.) Specielt da jeg har bestilt min i 243w og 9,3X62. Sidstnævnte puffer nok en del.
Men jeg vil indskrænke mig til at bruge 9,3X62 til nødvendig indskydning og ellers træne med kal. 243.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#6
Trotyl skrev:
Citat:quote:

en spritny TITAN 6 med vekselpibe (30-06/243 win.) i Fjerritslev, til små 6000,- kr

Tak for svaret men,--

Da jeg ved at der var problemer med de allerførste TITAN 6, tør jeg ikke satse på den du henviser til, da det måske er fra denne produktion.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#7
Jeg har nu fået min nye TITAN 6.

Den skyder godt (bedre end min sauer 202)både med 243w og 9,3 X 62.
Der er ingen problemer med at skyde5 cm. grupper. Under lidt bedre betingelser (evt. en bedre skytte) er jeg sikker på, at der kan holdes 2-3 cm. grupper.
Efter løbskifte til 9,3 X 62 var der en ændring på ca. 9 cm.
Ved tilbageskift til 243, måtte der klikkes 10 gange.

Min bekymring vedr. rekyl med kal. 9,3 X 62 var ubegrundet.
Selvom de forskellige rekyl tabeller viser at 9,3 x 62 slår væsentlig hårdere end feks. 30.06 er den følte rekyl ikke noget problem.

Foreløbig er jeg rigtig godt tilfreds med riflen.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#8
Hej Knerik
Velkommen i klubben, og tillykke med den lille ny

Jimmy
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by knerik
Da jeg ved at der var problemer med de allerførste TITAN 6, tør jeg ikke satse på den du henviser til, da det måske er fra denne produktion.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.



Ved du hvilke numre problemriflerne havde eller har du bare købt en på lykke og fromme [?]

JPL
JPL
Svar
#10
Det verkar ju bra om man fått ordning på problemen med vapnet.
Själv kommer jag aldrig att kunna rekommendera denna studsare, utan hellre varna för den!

Jag köpte en Titan 6 Luxus för 2 år sedan, med två pipor 9,3x62 och 6,5x55 för totalt 12000 skr. Från början verkade allt bara frid och fröjd, men efter en månad började problemen.

1. Blåneringen på ena pipan skadades bara av att vapnet stog lutat mot ett stöd i hårdplast i vapenskåpet. Jag lämnade in pipan till vapenhandlaren, vilket resulterade i en ny pipa.

2. Efter några provskjutningar med 9,3x62 pipan upptäckte jag att det höll på att lossna en flisa ur stocken bakom säkringen som sitter på kolvhalsen. Efter att åter ha lämnat in vapnet till vapenhandlaren fick jag en ny stock.

3. När jag sedan skiftade till 6,5x55 pipan uppstog en rad problem:
* Spetsig ammunition (typ norma jaktmatch) gick inte att föra in från magasinet in i partonläget, utan tog i pipgodset så att vapnet inte gick att ladda (laupa trainer gick bra).
* Efter avfyrning kärvade slutstycket så det inte gick att repetera.
* Ibland låste inte slutstyckshuvudet sig om patronbotten, så det gick varken avfyra eller dra ut patronen med slutstycket.
* Säkringen låste sig ibland.

Vid det här laget var jag riktigt irriterad, och frågade vapenhandlaren om han inte kunde ta tillbaka bössan, så jag fick köpa något annat. Vapenhandlaren sa att han inte kunde ge mig än ca:halva inköpspriset på bössan eftersom den nu var "begagnad". Vi skickade åter ner bössan för reparation. När den kom tillbaka bad jag vapenhandlaren att testa om det nu gick att föra in en spetsig patron från magasinet och att slutstyckshuvudet låste sig om patronbotten. Resultatet var att inget fungerade!! Nu tog vapenhandlaren tillbaka vapnet och jag fick pengarna jag lagt ut för vapnet tillgodo för att köpa en annan bössa.

Generalagenten för Titan i sverige har nu tagit bort vapnet från sitt sortiment på hemsidan.

Titan 6 fick riktigt dålig betyg i en av jakttidningarna i sverige.

Numera är jag en lycklig ägare till en Merkel KR1 istället som fungerat klanderfritt .
http://www.classicvapen.com/page.cfm?pag...d_overview

För er som ändå är intresserade av Titan 6 kan titta på denna länk:
http://www.jagd-shop.at

/Roger
Svar
#11
Trotyl:
Citat:quote:

Ved du hvilke numre problemriflerne havde eller har du bare købt en på lykke og fromme

På lykke og fromme samt bøssemagerens forsikring om at "min" riffel
var af den nyeste produktion.
Iøvrigt fortalte han også, at fabrikken uden det mindste vrøvl har sendt nye dele til de uheldige rifler og stumperne er skiftet uden beregning.
Jeg tror ikke man skal være så bekymret, da fejlen ikke er af sikkerhedsmæssig art. Men kun repeterings/fremføringsfejl ved visse patronertyper.
Under alle omstændigheder er det betryggende at firmaet erkender et problem, fremfor at bagatellisere det, som mange i den branche har for vane.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#12
Hej Farbror Merkel.

Det er ikke nemt at være lille. Det gælder også for en våbenfabrik.
De "store" dvs. TIKKA, SAKO, SAUER og ikke mindst BLASER.
har alle haft og har problemer, med henholdsvis løbssprængninger og utilsigtet skudafgang. Men de "store" har midlerne og PR lobbytoget kører bare derudaf.
Vi bliver bombarderet med reklame for de omtalte produkter og indtrykket af de famøse uheld, drukner ved hjælp af farvestrålende brochurer fra importører og forhandlersammenslutninger.
Reklame som vi selvfølgelig selv betaler[:o)].
De små har ikke de samme muligheder og blot små fejl i produktionen kan være skæbnesvanger.
Men forøvrigt vil vi aldrig undgå uheldige produktioner uanset store eller små fabrikker, da det er ved praktisk brug at fejlen ved nye produkter bliver afsløret.
Så hvis din mandagsbøsse, er en enlig svale har jeg ingen bekymring.[Big Grin]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by knerik

Hej Farbror Merkel.

Det er ikke nemt at være lille. Det gælder også for en våbenfabrik.
De "store" dvs. TIKKA, SAKO, SAUER og ikke mindst BLASER.
har alle haft og har problemer, med henholdsvis løbssprængninger og utilsigtet skudafgang. Men de "store" har midlerne og PR lobbytoget kører bare derudaf.
Vi bliver bombarderet med reklame for de omtalte produkter og indtrykket af de famøse uheld, drukner ved hjælp af farvestrålende brochurer fra importører og forhandlersammenslutninger.
Reklame som vi selvfølgelig selv betaler[:o)].
De små har ikke de samme muligheder og blot små fejl i produktionen kan være skæbnesvanger.
Men forøvrigt vil vi aldrig undgå uheldige produktioner uanset store eller små fabrikker, da det er ved praktisk brug at fejlen ved nye produkter bliver afsløret.
Så hvis din mandagsbøsse, er en enlig svale har jeg ingen bekymring.[Big Grin]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.



[^] [^] Et rigtigt godt indlæg og meget tæt på sandheden.

JPL
JPL
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)