Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt med luftbøsse
#1
Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogle som kender til jagt med luftbøsse. Jeg tænker på regulering af råger samt duejagt.

Findes der egnede luftbøsser eller skal man bruge en salonriffel?

Jan
Svar
#2
Hej Jan
Jeg deltog for en del år siden i en større rågeregulering i Viborg udelukkende med henblik på at afprøve luftriflers egnethed til formålet. Resultatet var nedslående. Vi brugte alt for mange skud til at dødskyde rågeungerne selv med de allerkraftigste rifler. Salonrifler er et langt bedre valg.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Høgh har ret - luftbøsser er generelt ikke til jagt - i hvert fald ikke de ærtebøsser, der normalt forhandles til formålet. Det siges, at der findes et par engelske producenter, der laver særdeles kraftige luftrifler og jeg ved, at man tidligere eksperimenterede med luftrifler som deciderede militære sniper-våben. Så vidt jeg husker, andvendes et sådant våben i en af de filmatiserede Sherlock Holmes romaner.
Svar
#4
Hej

Jeg kan godt høre på det hele at luftbøsser ikke er egnet til jagt, men jeg så en fordel ved at kunne træne hjemme i haven.

Jeg venter lidt endnu med at investerer, og overvejer behov og muligheder.

Tak for hjælpen.

Hilsen Jan
Svar
#5
Jamen køb dog for Guds skyld en (billig) luftriffel til træningsskydning hjemme i haven. Det er en fantastisk god idé! Lad blot være med at rette den imod noget levende...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
obs en luftriffel siger en del.
da jeg skød med min 5.5 hjemme i haven kikke min nabo noget[}Smile]over
hækken.
så jeg måtte gå kæleren og skyde der[:I]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)