Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt jagtblad på gaden d. 21 september
#1
Nyt jagtblad

9. august 2006

Jagt, vildt & våben er navnet på det nye jagtblad der er på gaden den 21 september og har Jens Perto som chefredaktør.

[Image: jagt_vildt_og_vben_jpg.jpg]

Det foreløbige udkast til forsiden på det nye jagtblad.

Alternativ.
Det nye jagtblad skal være et alternativ til Danmarks Jægerforbunds blad Jæger, og et supplement der tager fat om den praktiske side af jagten.
At dømme efter den foreløbige forside og øvrige beskrivelser af bladet, så kan nye læsere både se frem til test af firhjulstrækkere og jagtudstyr, til jagtberetninger, til en masse praktiske anvisninger og til eksotiske jagtbeskrivelser fra elefantjagt i Afrika og bjørnejagt i Alaska.

Aller.
Bladgiganten Aller står bag det nye initiativ sammen med chefredaktør Jens Perto som tidligere bestred en tilsvarende position på Jæger hos Danmarks Jægerforbund.
Jagt, vildt & våben skal i første omgang udkomme seks gange årligt. Efter premieren den 21. september følger de næste numre den 23.11, 18.1, 22.3 og videre i maj, juli og september. Aller og Jens Perto satser primært på at sælge Danmarks nye jagtblad i landets forskellige kiosker.

Huntersmagazine

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Selv om jeg før i tiden med stor interesse læste Jens Perto`s artikler, har miseren i Danmarks Jægerforbund for mit vedkommende bevirket at jeg vender tommelen nedad til alt hvad der har med Jens Perto at gøre. [xx(][xx(][xx(]

Det er utroligt at Aller vil ansætte Jens Perto som Chefredaktør for et Jagttidsskrift, der henvender sig til en læserskare som for så kort tid siden har fået kendskab til Perto´s egoistiske overforbrug/frådseri på andres (deres) bekostning.

Det kan godt være at man regner med at ”tiden læger alle sår”, men jeg glemmer det aldrig. [Sad!]

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#3
Citat:quote:

Det nye jagtblad skal være et alternativ til Danmarks Jægerforbunds blad Jæger, og et supplement der tager fat om den praktiske side af jagten.
At dømme efter den foreløbige forside og øvrige beskrivelser af bladet, så kan nye læsere både se frem til test af firhjulstrækkere og jagtudstyr, til jagtberetninger, til en masse praktiske anvisninger og til eksotiske jagtbeskrivelser fra elefantjagt i Afrika og bjørnejagt i Alaska.



Og hvor er det alternative i det[?],det lyder som en kopi af Jæger[}Smile]
Egentlig burde det sendes gratis til DJs medlemmer, det er vel os der har betalt jagtrejserne[:o)]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Hvis ikke lige Aller koncernen lagde ryg til kunne jeg forestille mig følgende;

1. De fleste ved ikke at Perto har snydt og opretter derfor abonnement på det nye blad, som har flere test og mere våbenstof end jæger, der nærmest er reduceret til foreningsnyt.

2. Når abonnements kronerne er kommet i kassen skal de bruges på en jagt til et eksotisk sted.

3. Pga mangel på penge til trykning af bladet med beskrivelse af den fine rejse bliver det ikke til noget og bladet går ind.

4. Perto sælger artiklen til Vapentidningen og jeg får den alligevel af den vej.

Men da nu Aller er med i det får Perto nok ikke så frie tøjler, som har er vant til. Jeg tror ikke han er redaktør særligt længe.

Men der skal da ikke herske tvivl om at der er behov for noget andet end Jæger, for det er godt nok kedeligt.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Erfaring [B)]: Det er MEGET svært at sælge et jagtblad i løssalg i DK. Få butikker vil have det liggende, en stor del af bladene sælges aldrig (mere end halvdelen) og koster penge at destruere og portoen ved udsendelse til evt. abonenter stiger betragteligt, når man vælger at satse på løssalget.

Ikke desto mindre undrer det mig fortsat (trods erfaringerne [B)][B)]) at der i Danmark kun har været plads til et jagtblad, når man betænker hvor mange der trives i bedste velgående i såvel Norge som Sverige.

Jeg vil da ønske udgiverne al mulig held og lykke og håber da på at bladet får mere vind i sejlene end mit eget hedengangne Jagt & Natur. "There's many ways to skin a cat" og bare fordi vi aldrig fandt recepten på succes, betyder det jo ikke, at det er umuligt!!! Blot håber jeg, at bladet får en selvstændig profil og hverken bliver en spejling af Jæger eller af et eller andet udenlandsk blad [xx(].

Mht. Perto og Jægerforbundet, så er min holdning, at ansvaret for hele miseren alene hviler på forbundets ledelse. Man kan ikke bebrejde en lønmodtager, at han søger at sikre sig de bedst tænkelige vilkår. At ansatte i Jægerforbundet havde helt urimelige frynsegoder er der ingen tvivl om, men de gav dem ikke til sig selv. Og hvad der så iøvrigt er foregået på Højnæsvej, har jeg ingen anelse om - det tror jeg aldrig, at andre end de nærmest implicerede nogensinde får.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Som tidligere abonnent på jagt & Natur kan jeg kun sige følgende;

Det var et friskt og tiltrængt pust, som handlede om jagt og jagtrelateret stof. Vægten var Ikke lagt på om der var stillet en ny kastemaskine op i en ligegyldig grusgrav.

Desværre udviklede pustet sig ikke til en jævn frisk vind fra vest.
Det kan kun beklages.

Når der ikke er marked for et sådant magasin, skyldes det vel, at de potentielle læsere begrænser sig til brugerne af dette forum og hvor gerne vi end vil er det ikke et forretningsgrundlag. Men Aller kan vel også bedre presse deres blad ind på kiosk hylderne.

Den "almindelige" jægers interesse handler om en kaliber 12 og en 6,5x55 og det er altså svært at blive ved med at skrive nyheder om.

Man kunne selvfølgelig udsætte en helt masse behåret småvildt, der berettiger til brug af mange flere forskellige rifler. det ville give mere at skrive om og noget at jage.
Ja ved nærmere eftertanke synes jeg ideen er helt god. Men det er nok i en anden tråd.

Lad dem endelig lave et nyt blad. jeg køber det.
Og hvis de tester Sako 85 kunne de måske få Sako til at opdatere deres hjemmeside.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Høgh skrev: Mht. Perto og Jægerforbundet, så er min holdning, at ansvaret for hele miseren alene hviler på forbundets ledelse. Man kan ikke bebrejde en lønmodtager, at han søger at sikre sig de bedst tænkelige vilkår. At ansatte i Jægerforbundet havde helt urimelige frynsegoder er der ingen tvivl om, men de gav dem ikke til sig selv. Og hvad der så iøvrigt er foregået på Højnæsvej, har jeg ingen anelse om - det tror jeg aldrig, at andre end de nærmest implicerede nogensinde får.

Jeg er fuldstændig enig!!

Selv om det er jagt/våben som Perto beskæftiger sig med behøver han jo ikke ligefrem at være filantrop. At dadle en ansat han’s/hende’s lønvilkår som han/hun kan forhandle sig til el. fået godkend af arbejdsgiver er vist, i bedste fald, brødnid.

Jeg har altid læst Perto's ting med stor interesse - og vi er ikke enig i mangt og meget - langt fra! Ret beset tror jeg at Perto er bedøvende ligeglad. Om Perto's blad kan kører i længen vil kun fremtiden vise. Som Høgh skriver er det nok forbandet svært.
Da de første udgivelser af et "fagblad" altid er proppet med gode ting og sager - så glæder jeg mig faktisk til at se et Dansk jagtblad! Så må vi jo se om det kan bære!

Hvis ikke: Så håber jeg håber at han får rigtig meget god jagt ud af Aller, inden bladet går ind!

Mvh Thorlak

"Vi er bedre til at dele kvinder end jagt"

men min licens betalende samleverske udlånes, trod alt, ikke for god jagt

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#8
Uden at jeg syntes at vi igen skal starte en længere debat om ”Jægerforbundsagen”, vil jeg dog gerne knytte et par kommentarer.

Jeg fuldstændig enig!!!
i at det er forbundets ledelse der har været for svag mht. at give los af diverse frynsegoder. Og at ansvaret for at det er gået så galt som det er, også må ligge hos ledelsen, er helt klar. Jeg mener blot, at Jægerforbundets ansatte også bør have en vis grad af ansvarsbevidsthed, med hensyn til hvad der er ret og rimelighed i, og ikke udnytter situationen i forbindelse med en ”svag” ledelse.

Det skyldes nok at jeg tidligere igennem en længere årrække har arbejdet med bestyrelsesarbejde i en jagtorganisation. Dette arbejde (som jo var vederlagsfrit), byggede på at man udviste ansvar ifm. det arbejde der skulle gøres, over for de medlemmer som havde valgt en.

Det ville havde den nemmeste sag i verden for en bestyrelse at smadre en lille lokalforenings økonomi, hvis bestyrelsesmedlemmernes ansvarsfølelse og selvrespekt havde været lig med den man ser ifm. sagen i Jægerforbundet.

Disse lokalforeningsbestyrelsers drivkraft var entusiasme, og det er det jeg mener at visse tidligere ansatte i Jægerforbundet måske ”har glemt” i deres bestræbelser på at få armen så langt ned i kagedåsen at det må havde gjort ondt helt op i skulderen!

Og det har ikke en skid med brødnid at gøre at jeg føler sådan!

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#9
Ok Swift!

Jeg synes bare at dit indlæg gik på Perto, som person. Og ikke på en inkompetent bestyrelse og dito formand, som forøvrigt er valgt og støttet af foreningens egne medlemmer.

Hvis, og kun hvis, Perto har gjort noget kriminelt er der grund til at lade ham hænge ud til tørre på den måde!

Vi sad netop i Polen (af alle steder) og talte, over en "pivo", om: Hvis nu vi (2 mand høj ansat samme sted) af ukendte årsager blev tilbudt at passe bukke jagten på Hr. Møller's gods på Lolland, som del af vores iforvejen magre løn - skulle vi så sige nej af moralske grunde el. bare skyde fra en kant? Tja -vi blev meget hurtigt enige og gik til næste dybsindige emne.

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Ok Swift!

Jeg synes bare at dit indlæg gik på Perto, som person. Og ikke på en inkompetent bestyrelse og dito formand, som forøvrigt er valgt og støttet af foreningens egne medlemmer.

Hvis, og kun hvis, Perto har gjort noget kriminelt er der grund til at lade ham hænge ud til tørre på den måde!

Vi sad netop i Polen (af alle steder) og talte, over en "pivo", om: Hvis nu vi (2 mand høj ansat samme sted) af ukendte årsager blev tilbudt at passe bukke jagten på Hr. Møller's gods på Lolland, som del af vores iforvejen magre løn - skulle vi så sige nej af moralske grunde el. bare skyde fra en kant? Tja -vi blev meget hurtigt enige og gik til næste dybsindige emne.

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Okay THORLAK! Hr. Møller har sku` sikkert penge nok, og med jeres ringe løn går det nok an. [Big Grin]

Jeg ser anderledes på det når det er en forening som vi alle sammen (medlemmerne) har bidraget til bliver ”malket”. Jægerforbundet er nok arbejdsgiver, men aktiverne i forbundet er skabt bl.a. af medlemskontingentet (som i øvrigt måtte hæves pga. ”øgede omkostninger”), og de mange af medlemmerne som ydede en frivillig indsats.

Prøv at tænk hvis den frivillige, vederlagsfrie indsats stoppede, og alle forlangte fuld løn, plus diverse andre fordele for deres arbejde.

Det ville, (udover at alle foreningsaktiviteter stoppede) bevirke at en serie på flugtskydningsbanen, eller en tur på riffelbanen blev mere end dobbelt så dyr.

I øvrigt kan jeg da kun bifalde initiativet med endnu et Jagttidsskrift i Danmark. [Smile]

mvh.
Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#11
Tjaee af en eller anden grund er det nemt at pudse glorien når det går galt for andre.

Når jeg er i Sweden så køber jeg hvad der er på hylderne, og staver mig gennem det svenske - det danske blad vil jeg også købe - og Perto synes jeg faktisk har lavet en del gode tests/beskrivelser. Hvad der jo er rart at vide, er at bladet skal have kvalitet ellers lukker biksen... For er det bare spækket med Bla*** reklamer og lignende.... så kan det være det samme..

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#12
Som skrevet før køber jeg bladet ingen tvivl om det.

Glæder mig til at læse test af andet end 6,5x55 i træskæfter, men det er måske for meget forlangt ?
Hvad med en test af den nye Savage enkeltskuds med patronudkast i den forkerte side, bare så venstre hånd ikke keder sig og højre kan fastholde greb og skydestilling.

Vedr. Perto hvis manden var helt uskyldig og kun havde taget hvad andre havde tilbudt, hvorfor forsvandt han så fra den ene dag til den anden ?
1. Han er blevet tilbudt penge for at holde mund og så er der yderligere på dem der tilbød pengene.
2. Han rent faktisk har nappet af kassen.

Uden at kende Perto, som andet end en jæger med interesse for riffel over norm, der svarede hurtigt ved henvendelse på mail, tror jeg faktisk mest på 1 da de andre forlængst kan tiltænkes næsten hvad somhelst.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Ja, og jeg ville endda gøre det ganske gratis.

Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Svar
#14
Skyde buk - gratis!!!!

Det kan jeg ikke erindre noget som helst om! Tid = penge. Så vidt vides vil dette tage noget tid før vi kommer igang. Vi skyder jo ikke noget de første par dage - eller hvad?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#15
Jeg har aldrig helt fundet ud af, hvorfor Perto forsvandt så pludseligt, men jeg savner ham som redaktør for jæger. Og så længe det ikke kan dokumenteres, at han har været indblandet i noget fusk, så mener jeg også, han skal have fred. Glæder mig forøvrigt til at læse hans blad.

kv
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)