Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva ka` Kahles?
#1
For ikke at et konkrete spørgsmål skal "drukne" i den ellers udmærkede tråd om optik, starter jeg en ny.
I næste uge kører jeg en smut til Bjerrinbro for at se på en ny riffelkikkert og har en Kahle i "kikkerten". Mærket er stærkt anbefalet af den lokale dealer.
Er der nogen her, der har gode/dårlige erfaringer med det pågældende
mærke? Jeg overvejer at købe en belyst sag, ca. 3-12*56.
Jeg er modtagelig for gode råd.
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
ring rundt og spørg på priser. hvem er billigst...
østjydsk er normalt ok med prisen.

jeg ville sammenligne kahles pris contra zeiss, ikke at jeg skal få dig til at se andre steder hen, for det lader til du har taget en beslutning. og så skal man stå ved det.
det kunne måske være en ide at smutte en tur inden for kahles.de eller hvad de nu hedder og sammenligne data med andre gode mærker.
og... neeeeeeeeeej, leupold er ikke med der!

nu har jeg skrevet lidt og så skal du bare se, de andre følger trop når de har slugt deres morgenkaffe...
bare neugierich...hvad koster'n?[Smile]
nb. ring til "jødebrænderen" i kvistgård. bare for at få en pris på hvad sådan en koster. så har du noget at trykke din dealer med. der er en god avance på udstyr, så han kan godt sælge for det samme.
DET SKAL HAN!

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
det lader til at du er registreret for et indlæg, men det er der ikke?
was ist los?

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Jeg har muligvis fumlet, da jeg editerede (tilføjede et S i KahleS)
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
ev, havde ikke lige set du havde redigeret... jeg så godt at der manglede et S, men vidste da godt hvad du mente [Big Grin]

jeg var bare bange for at jeg var gået glip af noget spændende...

ps. når du ringer til jagtimporten i kvistgård, skal du altså ikke spørge efter "jødebrænderen"!
(men det har du sikkert luret af...)[Big Grin]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by knerik
Er der nogen her, der har gode/dårlige erfaringer med det pågældende
mærke? Jeg overvejer at købe en belyst sag, ca. 3-12*56.
Jeg er modtagelig for gode råd.
mvh

knerik



Hej Knerik

Kahles kikkerter er ganske udmærkede, de hører jo også til i den gode ende sammen med Zeiss, Swarovski, Schmidt & Bender og Leupold. Jeg har selv haft en i mange år, det var bare en 4x32 så den blev givet i bytte på den eneste Leupold som jeg har købt i afgifts Danmark, de tre andre leupolder er alle købt over nettet i USA, og min S & B er købt i Tyskland ligeledes over nettet, Tyskerkikkerten sparede jeg 1200 kr. på i forhold til jødebrænderprisen som jeg fik fra Kvistgård, så som dr. æblemål skriver er det en rigtig god ide at ringe rundt og forhøre om priser.

MVH
Mugge

Ps. Jeg har aldrig haft problemer med den Kahles kikkert jeg havde.
MVH
Mugge

Svar
#7
Hejsan Mugge

Bare for at være nysgerrig - hvad gav du får din S&B i Preuserland inkl. forsendelse???

[/quote]
min S & B er købt i Tyskland ligeledes over nettet, Tyskerkikkerten sparede jeg 1200 kr. på i forhold til jødebrænderprisen som jeg fik fra Kvistgård, så som dr. æblemål skriver er det en rigtig god ide at ringe rundt og forhøre om priser.

MVH
Mugge

Ps. Jeg har aldrig haft problemer med den Kahles kikkert jeg havde.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hejsan Mugge

Bare for at være nysgerrig - hvad gav du får din S&B i Preuserland inkl. forsendelse???



Hej igen Halvautomat
Jeg gav 1190 euro x7.4352 +75 kr i gebyr=8922.88 kr. Dertil kommer porto 19,50 euro men der var også et par kartoner projektiler i pakken, så det havde nok været mindre hvis det kun var for kikkerten.
Den er forøvrigt også med sigte L3, med lys forstås.
Jagtimportlageret skulle have 10000 kr lige ud, men de skulle også først til at skaffe den, og det kan hos dem godt tage lang tid.Hvad gav du forøvrigt for din?

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#9
Hejsan Mugge

Jeg gav 8900 + forsendelse (og det er ikke engang løgn) - da min bror fik den i hånden og sendte den videre til mig - jeg turde ikke andet da man har hørt "sjove" historier om det pågældende firma...

Så vi står lige hehe [Wink] måske er jeg bedre til at handle end dig [Big Grin]

Ville helst købe den hos Østjysk og havde også en god dialog med Jens - men han kunne ikke garantere at få Zenith inden august (har dog set at de alligvel fik dem) og så til en pris på 11.000 kr [xx(]

Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hejsan Mugge

Bare for at være nysgerrig - hvad gav du får din S&B i Preuserland inkl. forsendelse???



Hej igen Halvautomat
Jeg gav 1190 euro x7.4352 +75 kr i gebyr=8922.88 kr. Dertil kommer porto 19,50 euro men der var også et par kartoner projektiler i pakken, så det havde nok været mindre hvis det kun var for kikkerten.
Den er forøvrigt også med sigte L3, med lys forstås.
Jagtimportlageret skulle have 10000 kr lige ud, men de skulle også først til at skaffe den, og det kan hos dem godt tage lang tid.Hvad gav du forøvrigt for din?

MVH
Mugge


Svar
#10
Hejsa!

Er de nyere Kahles med centreret trådkors, det er den gamle jeg har nemlig ikke[Sad][?]

Det betyder helt konkret at hvis kikkerten ikke sidder helt lige i montagen og/eller man skal klikke meget i højden, så kan man opleve at trådkorset ikke sidder i midten af synsfeltet... det kræver lidt tilvænning[Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Om ca. 2 timer står jeg i "slikbutikken" og afprøver en ny Kahles.
Hvis den svarer til mine forventninger bliver den min.[^]
Jeg vil være opmærksom på det problem du nævner og vender tilbage
med informationer.
mvh.

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#12
Det blev en Kahles Helia CB 3-12*56 belyst. Det virker som en rigtig god kikkert[Big Grin].Problemet med at trådkorset ikke centrerer(Dravis) eksistere ikke i dag, men muligvis for år tilbage.
Kahles er iøvrigt en en selvstændig fabrik. Men med en form for tilknytning til Swarowski koncernen.

Med tak til dem, der var med på tråden.

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by knerik

Det blev en Kahles Helia CB 3-12*56 belyst. Det virker som en rigtig god kikkert[Big Grin].Problemet med at trådkorset ikke centrerer(Dravis) eksistere ikke i dag, men muligvis for år tilbage.
Kahles er iøvrigt en en selvstændig fabrik. Men med en form for tilknytning til Swarowski koncernen.

Med tak til dem, der var med på tråden.

knerik



Tilykke med røret Knerik

Det var et godt valg som man siger, den tror jeg du bliver glad for i længden.
Imidlertid er det et nysgerrigt forum det her, det er derfor vi er her! Altså hvad kostede den? Og hvor handlede du?

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#14
Det var en byttehandel. Men jeg mener den stod til 10.800 dkk.Jeg fik
kikkerten monteret og indskudt uden beregning.
Jeg handlede hos våbenmager Peter Zink/Frank i Bjerrinbro.
Jeg kan godt anbefale samme firma, de virker meget reelle.
De fik min gamle Zeiss Diavari-Z 3-12*56 T* i bytte og jeg måtte bløde 6.800 dkk.
Jeg har iøvrigt søgt efter samme Kahles på nettet. I U.S.A er prisen 1.453,95 dollars. Så umiddelbart er der ingen fidus i at importere.
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)