Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig "klikke-klikke" kikkert
#1
Nu har jeg jo fået min "rævebasker" i hus og monteret en 2-7 Leupold på den. For sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at prøve en "Long Range" kikkert - altså en kikkert m. kliktårne og mil-dot.
Problemet er bare hvad skal jeg vælge. Pt. roder jeg rundt mellem en BSA Platinium 6-24X44 og en Tasco Varmint/tactical 6-24 x 40. Nogen priser dem begge til skyerne, mens andre ikke engang ville smide dem efter svigermor....

Inden I nu siger: Køb en Leupold, S&B, Nightforce eller what ever, så hør lige.... Jeg vil ikke brænde 8.000 eller mere af på noget jeg ikke aner om jeg kommer til at bruge i praksis. Altså jeg leder efter noget jeg kan bruge et stykke tid, indtil jeg finder ud af om det er noget for mig.

Bl.a. Claxel siger jo sådan set god for en BSA'er (med de begrænsninger som jo naturligt ligger i "low cost" optik)

Mine eneste krav er: Ingen træfpunktsændring v. ændring af forstørrelse, Mil-dot og så kliktårne m. tydelige/rene "klik".

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Halløj
hvis du vil bruge 1500 på forsøget har jeg en tasco 6 - 24 x 40. Den er pæn og ok, men uden mildot og med EAW mærker på røret
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
You asked for it, dude..!

Enjoy the silence.......[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
try, try og try igen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Tak for budet, men det SKAL være med Mil-dot. Bortset fra det, hvordan er kikkerten så ??? Kan det bruges, eller er det ikke værd at ofre tid på ??

Mvh

Takle....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#6
halløj Takleberry
den virker såmænd udmærket. men selvom du ikke vil høre tale om de dyre kikkerter er det i min opfattelse værd at vente på en af de gode mærker
jeg havde den i en ekstra eaw til min 25-06´er da jeg troede at jeg ville skyde en feltskydning eller to med den. det kom jeg aldrig til (jeg ville da også savne alt klikkeriet[^])
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Hej John

Du har det forkerte postnr.........

Du burde bo i Jylland...

[8D]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Hej John

Du har det forkerte postnr.........

Du burde bo i Jylland...

[8D]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....



Jeg er født derovre [Wink] (tæller det med ?)

@ Strom: Jeg ved det godt.. har bare ikke lyst til at stå med en kikkert til mange penge, som bare samler støv fordi man ikke får den brugt. Derfor den anden indgangsvinkel....

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Nu har jeg jo fået min "rævebasker" i hus og monteret en 2-7 Leupold på den. For sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at prøve en "Long Range" kikkert - altså en kikkert m. kliktårne og mil-dot.
Problemet er bare hvad skal jeg vælge. Pt. roder jeg rundt mellem en BSA Platinium 6-24X44 og en Tasco Varmint/tactical 6-24 x 40. Nogen priser dem begge til skyerne, mens andre ikke engang ville smide dem efter svigermor....

Inden I nu siger: Køb en Leupold, S&B, Nightforce eller what ever, så hør lige.... Jeg vil ikke brænde 8.000 eller mere af på noget jeg ikke aner om jeg kommer til at bruge i praksis. Altså jeg leder efter noget jeg kan bruge et stykke tid, indtil jeg finder ud af om det er noget for mig.

Bl.a. Claxel siger jo sådan set god for en BSA'er (med de begrænsninger som jo naturligt ligger i "low cost" optik)

Mine eneste krav er: Ingen træfpunktsændring v. ændring af forstørrelse, Mil-dot og så kliktårne m. tydelige/rene "klik".

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



Jeg vil starte med at citere min kammerat, Søren, der har købt en BSA:

Det er utroligt hvad man kan få for de "basseører"

Der er dog en grund til at jeg har udskiftet min BSA med en Leupold 8,5-25 ...

BSA'en virker, men hvor længe. [:o)]

BSA'en er lånt ud til 358JAP, som også har konstateret at den virker, men at der er langt op til kvalien i hans "ørn"

Som billig prøveknud til en 223-sniper, der vil jeg ikke tøve, når nu kriterierne er som de er ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Buckridge Horizon laver også nogle i forskellige forstørrelsesgrader. Rex kan skaffe dem for under 1000 kr. Der er dog ikke kliktårne på - men belyst mil-dot - det er der....og så er der i øvrigt unconditional lifetime warrenty...

http://www.optronicsinc.com/optics/horizon.htm

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Jeg har en Horizon til en 400 mand + porto...Du må selv investere i et batteri (Jeg havde vist glemt at slukke den, da jeg sidst havde den ude af æsken [:I])

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jeg har en Horizon til en 400 mand + porto...Du må selv investere i et batteri (Jeg havde vist glemt at slukke den, da jeg sidst havde den ude af æsken [:I])

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead



Hejsan GD...

Hvad er det for en model ??? Tell me more please [8D][Wink] (Major Importante: ændrer den træfpunkt ved ændring af forstørrelse ???)

Jeg forventer ikke "ørn" kvalitet - det er såmænd bare en prøveklud til en skør ide'..... Holder den vand, bliver det helt klart Leo eller piphans, som kommer på...

Mvh

Takleberry....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#13
Det er en 6-24x42 Illum mildot, jeg brugte den kortvarigt på min kaliber .17 Hmr. Den er kun brugt i kort tid, og mht vandring osv, vil jeg bede dig læse Hattings test af den...Han skrev at den faktisk var klikfast, så søg efter hans gamle tråd omkring den. Jeg har kun skiftet den ud med en mindre af den ene grund at det er laaaaaangt rør, og alt for stor til min miniriffel.

Nå..Du slap for det hårde søgearbejde [8D] http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1366

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#14
@Takleberry @ GD

Hvis ikke I kan "finde sammen" så sender du den bare til mig GD[Wink]

Jeg er ved at samle sammen til en ny riffel - men har det problem, at Mølleren ikke læser hans PM ellers også har han for travt med at lave den ny serie i Carl Gustav....[Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#15
[Big Grin] HOV HOV... ikke snige sig ind her [Wink] DEN ER SOLGT [Wink]

GD du har lige fået en PM !!!!

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#16
hehe.

Min BSA 8-32 x 44 sidder stadig på min match riffel.
Lidt smart, at man har riflen indskudt på 100 & 200 meter ved hælp af mildot... - 300 meter har jeg ikke forsøgt mig med endnu men det skal nok kunne lade sig gøre...

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#17
Lidt smart, at man har riflen indskudt på 100 & 200 meter ved hælp af mildot...
Hvis det "kun" er afstande under 200 m er det nu lettere at indskyde en 5-6 cm over på 100 meter
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Jep på praktisk jagt er det en god ide...

Men jeg har skudt en del på "pap" her i sommers, og der er det nu sjovest når de sidder i prik [Wink]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#19
Halalautomat...Hvis du skal købe, så gang prisen med 5 [Wink]

Tackle kom først, så det må du leve med [8)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#20
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)