Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brunst i Sverige
#1
Er der nogen, der ved, hvordan det går med rådyrenes brunst i Sverige?
Er den overstået, eller??

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#2
Aner det ikke - men håber der er liv i bukkene onsdag morgen for så går det løs...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
De har bare at have hænge nosser stadig når jeg sidder ud og glor klokken lort på onsdag Big Grin

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#4
Der var ihvertfald gang i den i onsdags. Der var jeg på familietur til Sverige, og så flere tilfælde af "kærligheds jagenrundt". Det kan jo være at den varme sommer har udsat brunsten lidt. Knæk og bræk herfra.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Hvor i Sverige ?

Har netop sammen med 3 andre tilbragt et par dage på et område udenfor Kalmar uden at se noget som helst - intet, ingen bukke eller råer. Tilsvarende gjorde sig gældende i områderne omkring.
Svar
#6
Det var på Österlen, lidt øst for Ystad.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Mon ikke snart der kommer flere konkrete tilbagemeldinger om brunst og jagt fra Sverige??
Man har vel lov at håbe.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Hvaffor en brunst og hvaffor en buk... [xx(]

Jeg har tilbragt tre dage i Osby, og kun set en rå og en buk på eget areal, samt hørt et enkelt dyr lige bag mig da jeg kravlede ned fra en stige [:o)] (Det havde nu ikke gjort meget forskel da det alligevel var lukketid)

Ydermere så jeg en buk ligge og hvile sig hos naboen, da den rejste sig, kunne jeg se at der var noget galt, ved nærmere eftersyn kunne jeg se den ene stang dinglede over kinden...Det var en bette seksender.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#9
Hos os i Halmstad blev der set en buk efter rå...

Vi skød 3 bukke, og jeg lavede en blanker på et 8 meter bredt spor - bukken havde vældigt travlt og i ren befippelse "glemte" jeg at afsikre - så jeg måtte have fat i aftrækkeren 2 gange...[xx(]
Skød et svin den 16. om morgenen.

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#10
Var på jagt i Bärke i 3 dage og havde 4 kammerater med.
Den første morgen stod regnen ned i stænger, så vi tog en slapper.
Om aftenen skød en af gutterne blank forbi en ellers god chance,
uforklarlige årsager, da han ellers skyder rigtig godt.
På 2 dags aften gentager jeg "succesen", havde egentlig pakket sammen, (klokken var 9.20) det hele skulle gå lidt for stærkt, da bukken var på vej ind i skoven,- blank forbi,- og humøret var helt i bund.
En ny riffel og så starte med en forbier, det er næsten ubærligt[:I].
Næste dag blev der rettet lidt op på resultatet med et par bukke.
Men i erindringen står tydeligst at 2 såkaldt rutinerede jægere har klokket i det.
Der var ellers livlig aktivitet af råvildt (mest på naboens[Smile]) og tilsyneladende var brunsten ikke afsluttet.
På trods af et par "dummere" blev det en rigtig god tur og efter regnen den første dag var vejret tip top.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#11
Virserum-Vetlanda i Småland: 3 dage, 4 mand, skød 1 lille buk. Så et par småbukke, der ikke var værd at skyde.

Jämjö, Blekinge: Så 2 bukke, en spids, for lille, og en gammel buk med flot opsats. For hurtig over sporet, nåede ikke at skyde - men den venter vel på mig ! (?)
Svar
#12
hehe tak for ærligheden omkring at skyde forbi.[:I]
Det er vi sq ikke stolte af som jægere, og jeg var ved at overveje psykologhjælp [Wink]
Men i morgen så skal jeg lige tjekke indskydningen på de 2 rifler som skal med til Wärmland på elgjagt - bare for at udelukke en teknisk årsag - men jeg tror nu at sandsynligheden er på 99% på at årsagen er min egen hang til i hurtighed, at ville eliminere bukken som så fin ud....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#13
Jeg havde også den tvivlsomme fornøjelse at skyde forbi til nok den største buk, som jeg overhovedet har set.
Årsagen var nok post-bukkefeber og et for stramt aftræk. Den løb derfra på alle fire ben, og sweisshunden fandt ikke noget sweiss.
En god gaffelbuk fik lov til at gå den følgende morgen, da jeg satsede på, at seksenderen ville komme tilbage. Det har jeg fortrudt siden!!
Fik set i alt 4-5 bukke, 3 smalråer (som ikke blev opvartet), 4 ræve og et stort vildsvin.
http://www.zippyvideos.com/1956745995837886/red/

Nu også med lyd og bedre billedkvalitet:
http://media.putfile.com/Bukkejagt-i-Sve...6/original

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#14
Nu er brunsten så småt ebbet ud. Der var elendigt vejr til jagten i år, men det lykkedes da alligevel at få en enkelt mindre ulige gaffelbuk (ulige til den rigtige side [Big Grin]) onsdag aften. Billede følger....

Har i øvrigt ikke set en brøkdel af det råvildt, som jeg ved færdes på terrænnet - nok dels på grund af vejret og dels på grund af, at det er et fantastisk svampeår - mange dyr holder sig i skoven.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Hej alle
Netop hjemvendt fra Sverige . Vi var 9 mand afsted til en lille flække kaldt Høgerås ca 15 km nord for Nybro og der blev skudt 6 bukke På et revir areal på 800 ha fordelt med 624ha ved Høgerås blev der skudt 2 bukke og Knapsmåla som er 92 ha blev der skudt 3bukke og ved Ørrentorp som er på ca 90 ha blev der skudt 1 buk og 1 Keiler.Vi snakkede med en svensker der er inden for det svenske skov og naturstyrelse kunne oplyse at ud fra et skøn fra dem af er 50 % af dyrende gået til sidste vinter. Efter hans oplysninger var der på et areal på 250 ha fundet 12 stk dødt råvildt,så hvordan ser det ikke ud i resten af Sverige.Udover de dyr der blev skudt blev der vel set små 12-15 stk

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#16
Hjemvendt efter en uges marathon jagt i sverige.....

Det blev til 2 store bukke 1 "franskbrødsgris" 10 ræve

Stod selv for den ene buk og de 8 af rævene.

Den 16. og d. 17 var der fuld knald på efterbrunsten og der blev set en del pæne bukke.
Havde selv 2 oplagte chancer mere, men ringede til min kammerat og lod ham få chancen til en af dem.
Min anden makker skød en rigtig gammel returbuk der jagede rundt med alt levende på hans lille matrikel....[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Høgh
men det lykkedes da alligevel at få en enkelt mindre ulige gaffelbuk (ulige til den rigtige side [Big Grin]) onsdag aften. Billede følger....


[center][Image: Buk2006.jpg][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#18
Du er en nar Jens...Du omtalte den som værende ikke noget særligt [:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#19
Og du snakker om at vi myrder store bukke i det vestjydske.
TillykkeDen er rigtig flot

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#20
Det er godt nok svært at skjule misundelsen, men til lykke [Smile]

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)