Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trådkors?
#1
Hej, jeg vil bare hører hvilken trådkors i foretrækker? Jeg er kommet nærmere (læs penge) mit projekt med en Leupold LPS. Det reelle valg står for mig mellem Duplex og German nr. 4. Indtil nu har jeg kun ejet Duplex. Jeg bryder mig ikke om German nr. 1.

mvh. Johannes
Svar
#2
Hej Johannes

Øhh først må du jo lige spytte ud med formålet med optikken, er det bare en dansk sommerbuk, eller er det polske grissebasser i nattemørke. Skal jeg skyde meget på skiver ville jeg foretrække en duplex, men til bevægeligt mål og nat/skumringsjagt er brede stolper som tysk sigte 4, særdeles velegnede.

Vi ses på langeland !

Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Hej JTK

Jeg foretrækker et tyndt duplex eller helt rent tyndt trådkors til "præcisionsarbejde"

Til "skumringsjagt"[Smile] foretrækker jeg et lidt tykkere duplex eller det gamle tyske med en stolpe i midten og tynd tråd "på tværs"
Schmidt&Benders tykke Duplex er god da korset inde i midten er ret tyndt.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Hejsan

Når det nu skal være Leupold så er det vel ok med Duplex bare det er illumineret - så kan svinene få klø om natten også - hvis en LPS da ellers er lysstærk nok [8D] - den fås vel kun i 50mm[?]

[Image: Reticle_Duplex.gif]
Svar
#5
Hej Halvautomat,
jeg mener ikke at LPS kan fås med illumineret kors. Jeg kan få LPS 3,5-14*50 til ca. kr. 6300,-, skulle jeg købe en af de tyske kikkerter med 56 mm objektiv, så skal jeg nok kaste 4000-5000 kr. oveni, og det tror jeg ikke de mere værd. LPS koster over kr. 11000,- herhjemme. At købe de dyre tyske kikkerter i USA er ikke særligt god handel. Der spares meget mere ved at købe de Amerikanske kikkerter i USA. Den tyske kikkert, som jeg har set som alternativ er Swarovski 3-12*50, som jeg har set på tilbud herhjemme til 7800,-.

mvh. Johannes
Svar
#6
Hejsan JKT

Hvorfor skulle du være den eneste der ikke kan få en S&B 2,5-10-56 Zenith MED lys til 8.900 kr. ??? [Big Grin]
Det er en forskel på 2.600 kr. - vel er det da penge men så har du en kikkert som kan håndtere stort set enhver situation...[}Smile]

Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Halvautomat,
jeg mener ikke at LPS kan fås med illumineret kors. Jeg kan få LPS 3,5-14*50 til ca. kr. 6300,-, skulle jeg købe en af de tyske kikkerter med 56 mm objektiv, så skal jeg nok kaste 4000-5000 kr. oveni, og det tror jeg ikke de mere værd. LPS koster over kr. 11000,- herhjemme. At købe de dyre tyske kikkerter i USA er ikke særligt god handel. Der spares meget mere ved at købe de Amerikanske kikkerter i USA. Den tyske kikkert, som jeg har set som alternativ er Swarovski 3-12*50, som jeg har set på tilbud herhjemme til 7800,-.

mvh. Johannes


Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Halvautomat,
jeg mener ikke at LPS kan fås med illumineret kors. Jeg kan få LPS 3,5-14*50 til ca. kr. 6300,-, skulle jeg købe en af de tyske kikkerter med 56 mm objektiv, så skal jeg nok kaste 4000-5000 kr. oveni, og det tror jeg ikke de mere værd. LPS koster over kr. 11000,- herhjemme. At købe de dyre tyske kikkerter i USA er ikke særligt god handel. Der spares meget mere ved at købe de Amerikanske kikkerter i USA. Den tyske kikkert, som jeg har set som alternativ er Swarovski 3-12*50, som jeg har set på tilbud herhjemme til 7800,-.

mvh. Johannes
[quote]

Hej Johannes
Det lyder som om at du har bestemt dig for en LPS fra Leupold, det er også en hammergod kikkert, kvaliteten er i top og fås nok ikke bedre, men hvis du vil dyrke skumrings/natjagt kommer du ikke uden om en tyskerkikkert og der er S&B syntes jeg et bedre valg en Swarovski, dem kender jeg flere der har haft vrøvl med hvor de skulle sendes ind og man derfor i længere tid skulle undvære dem. Der er selvfølgelig også Zeiss, de er også udmærkede men dem har hver anden mand på skydebanen på sin riffel.Hvis du ikke er til at sidde og sove i en hochstand i et land hvor natjagt er tilladt, kan du ikke gøre et bedre valg en LPSen[Wink]

MV
Mugge
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)