Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stigning i BSA 22-250
#1
Nogen der kan hjælpe mig med at finde hvordan eller hvor jeg kan finde ud af hvilken stigning denne riffel har.

MVH

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#2
Hej Bomba,hvis det er en riffel du "har i hænderne" kan du selv,relativt nemt,måle stigningen,se under denne(og evt.andre tråde om emnet): http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...=rensestok

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
ok, det kan jeg simpelthen ikke få til at virke ordentligt, men på siden af riflen står der efter kaliber 22.250 - 1.90"
ved ikke om det kan betyde noget.

MVH

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#4
Man kunne måske godt læse det der 1,90" som 1:9 stigning, MEN

Jeg tør godt vove en arm og satse en lille æske med min bedste ladning til 22-250 på at den har 1:14 stigning[Big Grin]

Jeg har indtil dato kun set "custom jobs" med anden stigning i 22-250...[8D]

Såeee regn du roligt med at skulle nøjes med 60 grainere som det maksimale din BSA kan stabilisere.

I min fabriks Win 70 med 1:14 stigning kan jeg fint stabilisere Normas 62 grains SP, men ikke Speer 70 Grains RN,

Barnes-x kuglerne dur ikke i min riffel. Måske vil jeg prøve med TSX

Hvorfor er det så svært for dig at teste stigningen med en rensestok og et målebånd?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
det regner jeg så med at stigningen er 1:14, eller finder jeg nok ud af det.
Jeg syntes at da jeg endelig havde fået tapet filtproppen ordenlig fast, ragede tapen ud over filtproppen og kunne ikke være der, og syntes heller ikke rensestokken drejede kontinuerligt rundt.
Sikker bare mig der ikke gør det rigtigt.

MVH

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#6
Hej Bomba!

Du behøver ikke tape filtproppen fast!

Filtproppen bliver ikke skruet af eller på.

sæt et stykke tape fast på renststokken oppe ved håndtaget, så en lille "flap" stikker ud!

skub rensestokken lidt ind i piben og sæt et mærke med en spritpen på rensestokken (eller vikl et lille stykke tape om) kig på "klokken hvad" den lille flap oppe ved håndtaget står og skub så stokken ind til "flappen" har drejet en omgang! så sætter du et nyt mærke på rensestokken trækker hele balladen ud og måler afstanden mellem de to mærker (sprit eller tape)
Hvis afstanden er ca. 35,5 cm så er stigningen 1:14"
Vupti!
Hvis afstanden kun er ca 23 cm så er stigningen 1:9"

Dette her er lettest med en rensestok hvor håndtaget kan dreje frit på rensestokken.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)