Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fulde hylstre
#1
Hej. Jeg er ret ny ud i hjemmerulningen, og jeg har lige lavet mine første forsøg i 223 rem. Jeg har tidligere ladet 7mm rem mag med MRP, og der blev hylstrene ikke fyldt op. Da jeg så ladede de her 223ére med Vv 140 blev de ret fulde. Det er nye Remington hylstre, og der er fyldt op til 27,0 grains krudt i. Max er 27,2 grains for 60 grains hornady kugle ifølge Vv´s egne ladedata.
Har jeg gjort noget forkert? jeg vil bare lige spørge inden jeg går ud og laver en bl.... [xx(]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Halløj Uffe
Det er ikke usædvanligt med langsomtbrændende krudt.
brug et rør på tragten eller hold hylstret ind mod en elektrisk barbermaskine eller lignende, så pakker krudtet sig bedre og synker i hylstret.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Der er normalt ingen grund til at bruge drop-tubes eller vibrator så længe der stadig er lidt luft tilbage i hylstret.
Der er intet i vejen for at bruge en komprimeret ladning, bare man ikke er over max. ladning.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Hej. Jeg er ret ny ud i hjemmerulningen, og jeg har lige lavet mine første forsøg i 223 rem. Jeg har tidligere ladet 7mm rem mag med MRP, og der blev hylstrene ikke fyldt op. Da jeg så ladede de her 223ére med Vv 140 blev de ret fulde. Det er nye Remington hylstre, og der er fyldt op til 27,0 grains krudt i. Max er 27,2 grains for 60 grains hornady kugle ifølge Vv´s egne ladedata.
Har jeg gjort noget forkert? jeg vil bare lige spørge inden jeg går ud og laver en bl.... [xx(]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det var det gamle max. som der også står i min ladebog fra finland.

De har for denne kugle og krudt ændret til nyt max der er lavere
og indikeret med et F for full.

Jeg har selv prøvet lidt med 223 og Vit 140 krudt, så jeg røg på samme
sliske da jeg ville prøve at udvikle en ladning.

De nye data kan du hente lapua hjemmeside lapua.com eller fi

VH Søren

Det sjove er så om det krudt jeg har i skabet svarer til gamle data eller de bare har overvurderet hylstervolumen første gang.
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Tak for svarene. Det giver lidt ro, når der skal trykkes på aftrækkeren. Det undrer mig dog at der står "Case Full" ved 223 rem N 140 ved både 26,2 og 28,1, men ikke ved 27,2 grains.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Hej Uffe,din start-ladning er vel ikke 27 grs når max er 27,2[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Uffe,din start-ladning er vel ikke 27 grs når max er 27,2[?]

Hilsen Ulrik



Nej. Jeg har bare lavet tre ladninger med henholdsvis 25,6, 26,4 og 27 grains. Jeg regner med skyde dem af i nævnte rækkefølge, og stoppe hvis der er tryktegn.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Det var godt[Big Grin] Jeg syntes iøvrigt at jeg ret tidligt får tryktegn i min 222'er,jeg ved ikke om det er generelt for "småkalibrene"[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Så er der prøveskudt. Jeg tror valget falder på denne her [^]:
[Image: Rws 4.3.JPG]
Der er skudt på 100 meter, og der er tre skud.

Så kunne den Savage bringes til at skyde ganske godt [Big Grin]. Jeg kan ihvertfald ikke gøre det bedre.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
hej ujensen

hvilken ladning blev det så ??????

fin gruppe[:p] prøv og lav 5 skuds grupper
og lav 0,5grs spring til hver side((op)-ned)

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej ujensen

hvilken ladning blev det så ??????

fin gruppe[:p] prøv og lav 5 skuds grupper
og lav 0,5grs spring til hver side((op)-ned)

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Det blev RWS Teilmantel-Spits 55 grains med 26 grains 140 N140 i et Remington hylster. De tre jeg havde lavet gik i snit 936 m/sek. og en ES på 16 m/sek.
Min vægt svinger 0,2 grains ad gangen, og tidligere har jeg også lavet ladninger med 0,4 imellem. Denne gang havde jeg fire kugler jeg ville prøve, og det bliver til ret mange forsøg. Derfor tænkte jeg at jeg ville lave en overfladisk undersøgelse for at se hvad min riffel kunne skyde med. Så kunne man jo altid forfine det senere. Det var også derfor jeg ikke gik op på maxladning.
Og tak for hjælpen forresten. Det er altid rart med gode råd når man er nystartet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)