Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 win mag
#1
Hej,
jeg vil gerne hører om jeres erfaring med hylstre til magnumkalibre. Hvor mange gange genlader i dem. Jeg er overrasket over at kunne genlade dem 6-7 gange uden at de begynder at flække i hylsterhalsen. Jeg full-sizer hylstrene. Jeg bruger Winchester hylstre.

mvh. Johannes
Svar
#2
hej JKT.

hvis dit sizer die er justeret så det kun lige akkurat fullsizer, men stadig får patronen til at glide i kammeret som en fabrikspatron, så holder de som regel et godt stykke tid.
det er meget svært at sætte tal på hvor mange gange hylsteret kan bruges, da det er individuelt med ladeteknik og kammertolerancer, etc...
mine 375 H&H er ladet over 20 gange og jeg er holdt op med at tælle for flere år siden...
jeg købte 80 Norma hylstre i 1994 og har kun kasseret et. det havde fået mast halsen ind og gav en mærkelig skæv hals.

jeg har prøvet winchester - remington - federal. jeg har også prøvet R.W.S. men de var godt nok en tand for seje at size, så de blev også givet væk.
alle havde kort levetid, så de resterende blev givet væk. de næstbedste hylstre var federal, men blev også givet væk, da de var forniklede... mit sizerdie blev ridset... så ku' jeg lære det, ku' jeg![Sad]
så det er afhængigt af mange faktorer hvor længe et hylster holder...
det skal også siges, at så længe du ikke kører med maximum loads, forlænger det også levetiden på hylsterne.
Norma styrer!

Ja, de gør så!

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Doktoren har ret...

Jeg har genladet lidt 300Wm og min erfaring er at hvis man kan så skal man size så lidt som overhovedet muligt....

det giver også ofte lidt bedre præcision..

Undtagelsen er "dass riffel" den gider nemlig ikke lukke hvis hylstret er bare klemmer en my.... og så klikker den i stedet for som rigtige rifler at nægte en at trække af ... sææææært ????[xx(]

Sjovt nok var der ikke en eneste "Dass" på langeland i lørdags[?][|)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Jeg har tidligere haft en Remington mod. 700 i kaliber 300 win. mag. Hylsterlevetiden var dog noget varierende:
- Först köbte jeg nogle winchesterhylstre. De blev imidlertid "spröde" efter kort tid. (Måske skulle jeg have udglödet dem??) Efter cirka 4 genladninger havde jeg bare 40 af de oprindelige 100 tilbage.
- Senere köbte jeg 100 hylstre fra Federal. De overlevede alle 7-8 genladninger, inden jeg solgte riflen.

Det skal bemärkes, at jeg anvendte full size die og ladninger, der lå lidt under maxniveau.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
jeg har valgt at udgløde mine nye hylstre til min .17 rem. de har ikke været brugt overhovedet og det bliver spændende at se om det forlænger levetiden på dem.
det er dæleme skummelt at det er det eneste kal. jeg har været nød til at udgløde hylstrene på...
men jeg elsker den lille djævel![}Smile]
der er mange timers morskab i den.[:p]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)