Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uncle Mike's aftagelige rembøjler
#1
Kan nogen her hjælpe med et par råd og tip til aftagelige rembøjler a la Uncle Mike's?
Disse findes principielt i to forskellige modeller, et sæt til at påsætte eksisterende skruer (studs) og et sæt med trykknap på helt skjulte (undersænkede) studs. Se evt. links nedenfor.
Swift har anvendt sidstnævnte i det flot dokumenterede riffelombygningsprojekt.

Hvorledes fjernes eksisterende bøjler for førstnævnte model (bankes splitten ud - jeg har ikke lyst til at teste)?
Endvidere - hvorledes monteres sidstnævnte models holdere (studs)? De skal angiveligt limes - borer man blot passende hul (hvor mange mm bor) og hælder en passende lim i hullerne (hvilken)?
Jeg synes afgjort mest om sidstnævnte trykknapmodel, da holderne er helt forsænkede i skæftet og derfor 'usynlige', når remmen afmonteret. Imidlertid huer det mig ikke at begynde at bore og lime i mit fine skæfte - og holder skidtet med tiden?

Jeg håber på et par relevante råd.

Mange hilsner,
HCS

http://www.uncle-mikes.com/adtemplate_ch...y2=2000181
http://www.uncle-mikes.com/adtemplate.as...y2=2000188
Mange hilsner,
HCS
Svar
#2
Fordelen ved de første rembøjler du nævner er at skruen som sidder i skæftet efter at rembøjlen er fjernet passer til montering af en ”Harris Bipod”.

Fordelen ved ”Trykknap modellen” er at når rembøjlen er afmonteret, er der ikke noget der rager ud fra skæftet. Du slipper imidlertid ikke for at skulle bore to 12,5 mm huller i skæftet. Jeg brugte en vandfast polyurethanlim (DANA PU 2116) til mit skæfte.

Mvh Swift
Svar
#3
Jeg har monteret de undersænkede modeller og boret skal være 12,7mm (½")
Jeg limede med en 2 komponent klar epoxylim og der er hul i bunden til en træskrue.[Smile]
PS: de fås både som nogle der kan dreje hele vejen rundt og nogle der har en fast position som på Sauer 202.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Tak for input, Swift og M@X.

Det kan i øvrigt tilføjes, at min øverste rembøjle (heldigvis) sidder øverst på forskæftet pegende fremad frem for nedad (vinkelret på løbet).
Vil det mon skabe problemer ved montage af en Harris bipod eller skydestok med tilsvarende fatning?

Bortset fra det, så hælder jeg mest til jeres foretrukne løsning - den "usynlige" montage med bøjler, der kan drejes. Alene den påkrævede operation med bormaskine med 1" bor skræmmer en smule og må jo i alle fald være en irreversibel proces (men vel næppe heller behov for senere at fortryde).

Kender I/andre til en god dansk butik, som med vis sandsynlighed har stumperne liggende? Jeg bor på Sjælland, men kommer dog lidt rundt (243 km til Hedensted..hidtil bedste udvalg fundet hos Østjysk). Jeg skal såmænd nok finde mine bøjler; men et fif til en god forretning, tager jeg gerne med mig. Besparelsen ved at købe over internettet er nok begrænset i faktiske kroner/ører trods sikkert en flerdobling af prisen herhjemme.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#5
Dav igen,

I dag fandt jeg hos Hunters House i Kbh. et sæt meget tiltalende rembøjler for kr. 225,- Det er de såkaldte "Pachmayr Flush Mount Sling Swivels". I princippet blot et T, der ved et tryk og drej kan af- og på-tages de forsænkede fatninger. Særdeles enkelt og elegant.
Se evt. en beskrivelse på http://pachmayr.com/pachmayr/index.htm og vælg 'Sights & Swivels' øverst, så findes de midt på siden.

Det ender det nok med. Monteringen kan vist med stor fordel ske af den professionel (man kan ellers købe en montageenhed til kr. 1.600).

Kommentarer til Pachmayr og deres rembøjler ?

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#6
Skal du stadig bruge dem , kan jeg skaffe dem 30% billigere. Nemlig for kr. 155,00
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Skal du stadig bruge dem , kan jeg skaffe dem 30% billigere. Nemlig for kr. 155,00



Jo da. PM på vej.

/HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by HCS

Dav igen,

I dag fandt jeg hos Hunters House i Kbh. et sæt meget tiltalende rembøjler for kr. 225,- Det er de såkaldte "Pachmayr Flush Mount Sling Swivels". I princippet blot et T, der ved et tryk og drej kan af- og på-tages de forsænkede fatninger. Særdeles enkelt og elegant.
Se evt. en beskrivelse på http://pachmayr.com/pachmayr/index.htm og vælg 'Sights & Swivels' øverst, så findes de midt på siden.

Det ender det nok med. Monteringen kan vist med stor fordel ske af den professionel (man kan ellers købe en montageenhed til kr. 1.600).

Kommentarer til Pachmayr og deres rembøjler ?

Mange hilsner,
HCS


Du har fundet den bedste og mest elegante løsning, Hvis Hundehuset viste dig løsningen, synes jeg for fairnes skyld også du skal købe dem der. De kan også montere dem .

Ang Uncle Mike med kuglelåsen, er de skyld i et hav af tabte rifler, og det er vældigt vanskeligt at montere dem perfekt i bagskæfterne.
Årsagen til at folk taber riflerne, er hvis der kommer lidt rust omkring kuglerne(det sker i 80% af tilfældene) så går det udemærket at demontere og montere igen, men jævnligt låser kuglerne ikke igen. Det opdager folk først, når de svinger riflen på skulderen, så ups, står man med remmen i handen og riffelmunding og kikkert har travlt med at opnå jordforbindelse

jbn
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Skal du stadig bruge dem , kan jeg skaffe dem 30% billigere. Nemlig for kr. 155,00



Kære Rex,

Såfremt du stadig vil sælge, vil jeg blive glad hvis du kunne hjælpe med spørgsmålet til dimensioner sendt i PM og senere mail til info@gunsand powder.dk i sidste uge.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)