Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løse baser
#1
Hej

Hvilken lim skal jeg anvende til at lime baserne fast med
Blå Lock tite ? hvilket no ?

Og hvad skal jeg rense flagerne med, acetone ?

Great Dane ved besked [8D]

Claus the Dane [Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#2
Hej Claus....Kan du ikke huske Loctite nummeret jeg gav dig per tlf i dag ?? Er det Weatherbyén der har rystet noget løs ?

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Loctite 242 gængesikring, og rensebenzin er glimrende og eventuelt lidt rensevæske fra loctite, og deres Activator.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Anvend en rød araldit under baserne, da den er fugedannende og desuden fornuftig hurtig i hærdningen. Undgå lim på skruerne, da det kun er for at genere ham som skal skille den senere, uden at du opnår noget furnuftigt styrkemæssigt resultat. Fordelen ved at anvende en tokomponent epoxylim, er at du opnår en perfekt kontakt mellem base og lås (beddingseffekt). Det er alt rigeligt at tørre låsestolen med en ren og tør klud.

jbn
Svar
#4
Lim til kikkertmontage????????????????
Svar
#5
Hej Great Dane

Autister er kendte for kun at have focus på noget bestemt, og ikke registrere hvad der sker omkring dem [:0], da vi talte i telefon var min hjerne igang med næste arangement på langeland [8D], så den glemte hurtigt nummeret på limen [:o)], eller så er det løse hjerneceller der ikke har fundet sin plads, efter skyderiet i lørdags.[B)]

Claus the Dane [Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Anvend en rød araldit under baserne, da den er fugedannende og desuden fornuftig hurtig i hærdningen. Undgå lim på skruerne, da det kun er for at genere ham som skal skille den senere, uden at du opnår noget furnuftigt styrkemæssigt resultat. Fordelen ved at anvende en tokomponent epoxylim, er at du opnår en perfekt kontakt mellem base og lås (beddingseffekt). Det er alt rigeligt at tørre låsestolen med en ren og tør klud.

jbn



Helt enig...Den sidder med garanti fast, men den dag du med bolchehammeren slår baserne af-Fortæl så hvordan man nænsomt og uden at ridse låsestolen, fjerner limresterne. Med Loctite kan man løsne skruerne med en varmluftblæser, og intet synligt er efterladt.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Lille Lars dog[Smile]
Du tager med højre hånds tommel og pegetot om din varmluftsblæser og følger nøjagtig den samme procedure som med locktite, anvend evt en træpind til at skrabe limresterne af med.

jbn
Svar
#8
Hej lars
Jeg glemte forresten at sige at folk der anvender lim/ Locktite på gevindene ofte får lim ned i låsestolen mv. Desuden har lim på skruerne ikke tilstrækkelig virkning da det kun forhindre skruerne i at gå løse, hvorimod baserne sagtens kan begynde at rasle, når de sætter sig på låsestolen, pga for dårlig pasning.

jbn
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej lars
Jeg glemte forresten at sige at folk der anvender lim/ Locktite på gevindene ofte får lim ned i låsestolen mv. Desuden har lim på skruerne ikke tilstrækkelig virkning da det kun forhindre skruerne i at gå løse, hvorimod baserne sagtens kan begynde at rasle, når de sætter sig på låsestolen, pga for dårlig pasning.

jbn



Du har helt ret...Men den slags sker jo bare ikke for fundamentalister og tidligere kongelige priviligerede maskinarbejdere.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#10
[/quote]
Du har helt ret...Men den slags sker jo bare ikke for fundamentalister og tidligere kongelige priviligerede maskinarbejdere.Mvh.Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
[/quote]
Nemlig!!

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
hvis man er bange for at der kommer lim i låsestole, kan man sætte et stykke tape på undersiden af denne, og resterende lim fjernes med sprit...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#12
Jeg har nu købt BLÅ locktite, så nu må vi se om det kan holde til rekylen fra min 340 og 338-378.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#13
æhhhhh.. hvoffor FREMSTILLER en af de der fundamentalistiske maskinarbejdere ikke bare nogen baser der PASSER nøjagtigt på låsen.

Med tilstrækkeligt store skruer (med fint gevind) og en "stap" på basen der passer til et hul i låsen... så går den da ingen steder... eller?

Hilsner
"bliksnedkeren"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Hej Dravis
Nu er verden så ond, at de fleste riffellåse er forsynet med gevindhuller, og ingen hul til din "stap". Ydermere er de fleste låsestole ikke 100% regulære i faconen ovenpå låsestolen, hvorfor en fugedannende lim, er den eneste mulighed for at skabe 100% bæring på basen
Hej DR Strangelove
Det kan være ret svært at komme til at sætte tape indeni låsestolen, desuden vil skruen trykke evt lim ud under tapen, da det trykker under tapen.
Hej lars og Max
I teorien har i ret, men verden siger at teori ikke altid holder, og baser går jævnligt løse selvom man bruger lim på skruerne.
En anden ting er at hvis man kun limer skruerne er man nød til at spænde dem til nær max af deres styrke, hvorefter der er begrænset styrke tilbage til at holde til rekyleslaget.

jbn
Svar
#15
ignorant, grunden til at man sætter tapen på undersiden, direkte på magasinet, er at overskydende lim evt kan dryppe ned på tapen og fjernes uden problemer. drypper der lim på tapen, har man brugt for meget lim....
spritten tager det overskydende lim, forudsat at limen ikke er tør.
jeg har brugt den teknik med de 5 første rifler uden problemer, og jeg er ufaglært. så hvis jeg kan, kan andre sikkert også. men min måde at gøre tingene på er ikke nødvendigvis den nemmeste...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#16
Hej DR. Strangelove
Hvilke rifler har baserne monteret over magasinet.
De fleste jeg kender har den forreste base over gevindet og lukkeknasterne, og den bagerste base lige bag magasinet delvist over aftrækssystemet, hvor jeg flere gange har set locktite stoppe enhver funktion af aftrækket. Så med min begrænsede erfaring med en halv snes tusinde monteringer af baser og lidt udbedring af dårligt monterede kikkerter synes jeg stadig kun om tokomponent fugedannende lim, og kun under baserne, men jeg er sikkert også gammel og vrøvlet, og for doven(nu ingen billige kommentarer G D[}Smile]) til at gøre tingene mere end en gang

jbn
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej DR. Strangelove
Hvilke rifler har baserne monteret over magasinet.
De fleste jeg kender har den forreste base over gevindet og lukkeknasterne, og den bagerste base lige bag magasinet delvist over aftrækssystemet, hvor jeg flere gange har set locktite stoppe enhver funktion af aftrækket. Så med min begrænsede erfaring med en halv snes tusinde monteringer af baser og lidt udbedring af dårligt monterede kikkerter synes jeg stadig kun om tokomponent fugedannende lim, og kun under baserne, men jeg er sikkert også gammel og vrøvlet, og for doven(nu ingen billige kommentarer G D[}Smile]) til at gøre tingene mere end en gang

jbn



det glæder mig at du ved at magasinet sidder i den underste del af låsestolen...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#18
Citat:quote:

Citat:quote:




Det fandt jeg ud af da alle de rifler hvor magasinet vendte opad tabte patronerne når jeg forsøgte at repetere, ydermere var det forbandet vanskelig at kikke gennem kikkerten

jbn
Svar
#19
[/quote]
Det fandt jeg ud af da alle de rifler hvor magasinet vendte opad tabte patronerne når jeg forsøgte at repetere, ydermere var det forbandet vanskelig at kikke gennem kikkerten
jbn
[/quote]
Når Jocke Smälänning kan, kan du vel osse. Når jeg har fundet ud af det med billederne, skal jeg lægge et billede ind hvor Jocke skyder lerduer upside down med en træfprocent nær 100%[Wink]

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)