Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Høreværn: Tjek lige Soundscope!
#1
Hej

Jeg har anskaffet mig et par Soundscope høreværn, og det er simpelthen de fedeste høreværn jeg har nogensinde har haft.

De er små, de generer ikke, de er meget effektive og vigtigst af alt, er de til forskel fra Peltor og andre kophøreværn utrolig gode til at retningsbestemme lyde.

www.soundscope.dk

Der er kun rosende ord tilovers for Soundscope.

Søren
Svar
#2
Er det en slet skjult reklame her - eller hva???

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
De er da skjult i ørerne høhø....

Synes bare det må være iriterende at have øregangene udstandset......

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
Skjult reklame eller ej, så er min erfaring med disse Starkey høreværn kun positiv. [:p]

Mine høreværn er blevet trimmet til min dårlige hørelse. De kan og skal senere optimeres, så de forstærker yderligere i det område hvor jeg har høretab.

(Det er det tab, der gør at øret/hjernen selv skaber den irriterede tinnitus.)[xx(]

Der er mulighed for tre programmer i disse små "venner" ...

Standardprogrammet laver stor forstærkning og lukker ved 98dB. Ideelt til jagt. Og ja, det er nemt at bestemme retning.

Jeg har fået lavet et program, der ikke forstærker så kraftigt og som lukker ved 85 dB, hvilket gør dem meget praktiske på arbejde.

Når man starter f.eks. en vinkelsliber, så lukker de automatisk i.
Det gør mange ting lettere, da jeg er nødt til at passe på min hørelse hele dagen.

Mit venstreøre er desværre blevet meget støjoverfølsomt, sikkert også pga. skydning, men især af et kanonslag der blev smidt i hovedet på mig. [Sad!]

Når det er så varmt, som i denne sommer, er det ikke rart at gå med kopper på. Og jeg kan ikke bruge bøjlehøreværn, pga. mit høreapparat.

Det tredie program er til teleslynge/bluetooth. De kan sættes til MP3 afspiller, radio eller discman. Det kunne måske være smart med jagtradioen koblet til [?]

Når man har lært at sætte dem i ørerne, går der ikke længe før man ikke mærker man har dem på. I starten kan man godt få irriteret ørerne, når man maser med isætningen, men det læres hurtigt.

Og skal man skyde i en "boks", hvor lydtrykket er meget stort så kan de sagtens bruges under alm. elektroniske kopper. Der kommer ingen hyletoner, men en meget bedre beskyttelse. [:p]

Til sidst er der det positive, at batterierne holder utroligt længe.

Jeg havde egentlig tænkt mig at dette skulle under grejtest, men har ikke haft så meget tid til at få skrevet. Men nu er det gjort [Smile]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
... og for lige at supplere Clax' indlæg (ja, jeg lever endnu [Wink]), så kan jeg kun anbefale konerne at hive pengene op af lommerne og købe sådan nogle høreværn. Clax har altid været sød, rar og omgængelig (han får også lov til at skyde, gå på jagt og lade lige så meget som han lyster), men der har alligvel været en mærkbar ændring i hans humør i den positive retning.

Tænk hvilken befrielse det må være ikke altid at skulle høre på en hyletone (og nej, det er ikke altid mig der laver hyletonen).

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

De kan og skal senere optimeres, så de forstærker yderligere i det område hvor jeg har høretab.



Har du fået undersøgt om det område hvor du har et dyk i dit frekvensområde svarer til Fruens stemmeleje [Wink][Big Grin]

--
[green]mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)