Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fælles bestilling?
#1
Hej
jeg vil hører om det ikke kunne lade sig gøre, at lave en fællesbestilling af kugler fra USA. Er det helt umuligt? Jeg synes at det er deprimerende, at priserne derovre er 50-60% billigere end her i DK. Er der nogen, som har en genial ide?

mvh. JOhannes
Svar
#2
Hej JTK

Enig med hensyn til priser[:0]

Da jeg sidst bestilte varer fra http://www.lockstock.com, tog jeg chancen og bestilte lidt kugler.

De kom som planlagt efter 8 dage. Dette er den eneste erfaring jeg har med kugler fra USA.

På andre tråde kan du læse om problemer i Tyskland osv. men det har jeg ingen erfaringer med.

Hvorfor fælles bestilling[?]

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#3
At købe ammunition ovre fra USA er en lang gang papir nusseri [V]

Først så skal du udfylde flg. ansøgning:
http://politi.dk/Blanketter/P_70403_Indf...nition.pdf

Den skal du så indsende til din lokale 'våbensherif'.
Er du heldig kan du få ham til at oversætte den til engelsk,
da man ikke vil acceptere en blanket på dansk.
Bor du i Århus, så får du den kun på dansk [Sad!]
Den bliver du så nød til at indsende til Justitsministeriet, der
så oversætter den til engelsk (spørg efter Anette Arentsfeldt).

Du skal så putte denne blanket sammen med en udfyldt DSP83 blanket,
som du kan hente her: https://www.pmdtc.org/docs/dsp83.pdf
- i en kuvert og sende hele molevitten til den butik i USA hvor du vil købe din ammunition.

Glem og foreslå at faxe den ..... de skal have den 'in ink' som de kalder det.

Du kan bruge ovenstående til at ansøge om hylstre og kugler.
Hvis du tænker at købe fænghætter og krudt, så glem det.
Der er ingen flyselskaber, der vil flyve med den slags.

Jeg venter nu på 9. uge på godkendelse af min sidste ansøgning,
håber at den bliver godkendt i løbet af oktober [Sad!]

Men har man tålmodighed til det, så er der penge og spare [Smile]

Det kan være du kan finde en butik, der ikke ser så stort på regler
'over there' , men skal man følge reglerne så er proceduren som jeg har beskrevet.

REX
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Som nævnt har http://www.lockstock.com ikke noget imod at sende kugler.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#5
Hej MP,
grunden til fællesbestilling, var at man jeg forstillede, at et firma som fik en stor ordre sikkert ville være villig til at lave bøvlet med at sende det til os. Den det var måske ikke realistisk.

Har du fået kugler fra lock stock flere gange?

mvh. Johannes
Svar
#6
HEj MP,

jeg var lige inde og tjekke lock stock, det ser ud til at de ikke sender kikkerter ud af landet.

mvh. Johannes
Svar
#7
Hehe..det var da en farlig masse papir og bøvl som jeg har været uvidende om... Jeg har ligeledes haft købt ind hos Lock, stock and barrel, og de har aldrig bedt om andet end mit Visa-nr. [Big Grin]. Første forsendelse var forsinket, da min pakke havnede i Argentina, men efterfølgende har jeg haft varerne efter 6-8 dage.

Har ikke prøvet at have problemer i tolden heller, måske fordi LSB aldrig har sendt mig "bullets" men derimod "lead extrusions" [Big Grin]

Mvh.

Steen S
Svar
#8
Sådan var det heller ikke før 11/09

En DSP83 er beregnet når man skal importere militær udstyr fly dele eller mere en 10000 stk. ammunition.

Men som sagt, så er der flere af de større grossister, der ikke vil sende 'farligt' materiale uden en DSP83.

M.h.t. kikkerter, så har jeg dog aldrig haft problemer på nær en enkelt gang hvor jeg forespurgte på Leupolds militære kikkerter.
Så begyndte de 'røde lamper' at blinke fik jeg af vide [Big Grin]

REX
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Hej JTK

Jeg har bestilt dies,tumbler og værktøj flere gange. Jeg har kun bestilt kugler en gang. bestillingen bestod af:

Payment Type: VISA
> >
> > Comments or Special Instructions:
> >
> > _____________________________
> > Product 1
> > RCBS Micrometer Adjustment Screws,98901 Large
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $33.00
> > Subtotal: $33.00
> > _____________________________
> > Product 2
> > 90225 RCBS Uniflow Powder Measure Powder Baffle
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $5.25
> > Subtotal: $5.25
> > _____________________________
> > Product 3
> > 7631290 Lyman Universal Decapping Die
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $10.00
> > Subtotal: $10.00
> > _____________________________
> > Product 4
> > 050200 Hornady M-2 Case Tumbler 110 volt
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $49.95
> > Subtotal: $49.95
> > _____________________________
> > Product 5
> > 050300 Hornady One Shot Tumbler Media Treated
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $6.75
> > Subtotal: $6.75
> > _____________________________
> > Product 6
> > 2063 Speer Rifle Bullets 30 Caliber .308 diameter,180 gr Grand Slam
> >
> > Quantity: 1
> > Unit Price: $18.51
> > Subtotal: $18.51
> > _____________________________
> >
> > Shipping: $10.95
> > Sales Tax: $0.00
> > ________________________
> > Order Total: $134.41

> Thank you for your order. Your order was processed and shipped complete.
> We appreciate your business! Please shop with us again.
> Harvey Whitney
> Lock, Stock & Barrel

> > This message has been scanned for viruses and
> > dangerous content.

Hvad har kugler lige med kikkerter at gøre[?][?][?]

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#10
Hej MP,
jeg skal have købt en kikkert, som jeg skal have sent til en USA adresse, hvor der er som skal tage den med hjem til mig, og så tænkte jeg han skulle tage nogle projektiler med. På længere sigt, tænkte jeg at jeg ville til at bestille projektiler over nettet, hvis de er så meget billigere. Men at de ikke ville sende kikkerter uden for USA kunne have betydning for deres generel politik. Men det lader jo til at det ikke er tilfældet.

mvh. JOhannes
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by JTK

........Hej MP,
jeg skal have købt en kikkert.....
mvh. JOhannes



Jeg har da købt en kikkert hos: http://www.binoculars.com/
Den fik jeg tilsendt uden probs. i maj måned
Det var en http://www.binoculars.com/products/Tasco...15063.html og den kostede mig 1410.- leveret på adr.
Den var på tilbud hos Wild Game til 2695.- så der var noget at spare

[Smile]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#12
Her kan I se den licens jeg har fået fra Justitsministeriet.

http://www.jagtimport.dk/download/import%20license.jpg

Sådan en skal jeg ansøge om hver gang jeg bestiller [Sad]

REX
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Hej Rex,
jeg tror da når man prisætter administationen på den bestilling, at de hører til i den dyre ende[Smile][Smile][Big Grin][Big Grin]
mvh. Johannes
Svar
#14
Hej JTK

Som du sikkert ved, er vi efterhånden mange der har bestilt kikkert hos http://www.theopticzone.com, gode priser og hurtig levering. Så kan du evt. bestille kugler hos http://www.lockstock.com.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#15
Hej

Jeg har flere gange fået ting fra US mest kugler fra lockstock som andre åbenbart også har fået, det går lyne hurtigt og der er åbenbart ingen problemer i det. Jeg har også fået en Leupold kikkert derovre fra. Den røg tilbage da den blev afvist i Tyskland, jeg ringede så til det danske toldvæsen og de forklarede at jeg skulle oplyse den amerikanske butik at de skulle sende med distination i Billund, så ville der ingen problemer være, og sådan blev det, kikkerten kom uden yderlige problemer.På forespørgsel om hvorvidt de ville indblande politiet sagde manden at det skulle se meget fordægt ud før det ville ske, de var mere intereseret i at skrabe noget told og moms hjem.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Hej

Jeg har flere gange fået ting fra US mest kugler fra lockstock som andre åbenbart også har fået, det går lyne hurtigt og der er åbenbart ingen problemer i det. Jeg har også fået en Leupold kikkert derovre fra. Den røg tilbage da den blev afvist i Tyskland, jeg ringede så til det danske toldvæsen og de forklarede at jeg skulle oplyse den amerikanske butik at de skulle sende med distination i Billund, så ville der ingen problemer være, og sådan blev det, kikkerten kom uden yderlige problemer.På forespørgsel om hvorvidt de ville indblande politiet sagde manden at det skulle se meget fordægt ud før det ville ske, de var mere intereseret i at skrabe noget told og moms hjem.

MVH
Mugge



vi er nogen stykker der har bestilt kugler hos lockstock flere gange... de er mere seriøse end midway dk som ikke kan skaffe alt det der står i deres katalog...

lockstock sender hurtigt og effektivt... kan anbefales...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#17
Jeg må krybe i støvet, og tilstå at jeg nu ser fordelen ved "fælles bestilling".

Jeg har Netop "hørt" om en der har bestilt lidt kugler til sin 6.5-284[Wink].

Det eneste bestilte var 300 kugler til en pris af ca. 55$. Forsendelse til 34,15$[:0]+ moms til 241.-
Oven i hatten kom et brev fra GLS-Kolling. De ville gerne se en importtilladelse. Dette er dog ikke et problem, udover besværet med turen ned til Politiet.

Med lidt hovedregning er det samme pris som Midway, og så var "han" sluppet for besværet[Sad]

Så derfor skal der S G U købes ind for at indtjene "Shipping & Handling".

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Rigtige Riffelautister vil hellere på jagt eller skydebanen end snakke om Barbie
Mvh.

mp
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by mphansen

Jeg må krybe i støvet, og tilstå at jeg nu ser fordelen ved "fælles bestilling".

Jeg har Netop "hørt" om en der har bestilt lidt kugler til sin 6.5-284[Wink].

Det eneste bestilte var 300 kugler til en pris af ca. 55$. Forsendelse til 34,15$[:0]+ moms til 241.-
Oven i hatten kom et brev fra GLS-Kolling. De ville gerne se en importtilladelse. Dette er dog ikke et problem, udover besværet med turen ned til Politiet.

Med lidt hovedregning er det samme pris som Midway, og så var "han" sluppet for besværet[Sad]

Så derfor skal der S G U købes ind for at indtjene "Shipping & Handling".

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Rigtige Riffelautister vil hellere på jagt eller skydebanen end snakke om Barbie



Hvis det er en anden gang, så bed Lock stock om at kalde projektiler for "Extruded lead", så går tingene lidt nemmere.

[Wink][Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)