Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nikon vs. Leupold
#1
Hej

Jeg skal til USA om et par uger, og har grundet de gode priser på optik besluttet mig for at handle lidt
Valget står mellem en Nikon Monarch 3-10*50 eller Leupold VX-II 3-9*50. prisen er stort den samme begge under kr. 2300,- men hvad med kvaliteten/funktionen.

Og hvad er forskellen på en Monarch og en Monarch Gold udover 1" og 30 mm og en mer pris på 120 $.

Har du erfaringer med enten den ene eller den anden af ovenstående, så kom endelig med dem.

Jeg er specielt interesseret i at høre fra ejere af Nikonén den har der ikke været meget debat om. Jeg har dog læst de tests som Nitro Express har lagt ud andet steds. Men tests er jo ikke det samme som praktisk erfaring

Knæk og bræk

Lauge

Ps. Det er herligt at jeg har opdaget dette seriøse forum. Det er jo sand fornøjelse og ikke mindst meget lærerigt at læse indlæg og svar her.

I hunt, therefore I am
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#2
nu du spørger...

gå efter en Zeiss 3-9x50...

så kan du ikke få det bedre...

bestil via riflescopes.com

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

nu du spørger...

gå efter en Zeiss 3-9x50...

så kan du ikke få det bedre...

bestil via riflescopes.com

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Hej Doktor

Tak for svaret.

Ingen tvivl om at en Zeiss står højt på min ønske liste. Jeg tænker bare, at jeg måske får lidt mere for pengene hvis jeg for eksempel køber en Nikon topmodel, frem for en Zeiss mellemklasse [:0]. Mellemklasse og mellemklasse, I know, det er jo stadig en Zeiss [Big Grin].

Desværre rummer min prisramme ikke en Diavari, for så havde valget jo ikke været så svært.

Lauge

Ps. Theopticzone.com sælger Conquest 80$ billigere end riflescopes.com

I hunt, therefore I am
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#4
Hejsan Nitro Express

Ja du beder selv lidt om det....[Wink]

En ting må jeg lade dig og det er at du har forstand på rifler [8D] men når vi kommer til kikkerter så knækker filmen.

Lauge - hvad skal du bruge din riffel til [?] hvad skal aflives[?]

Du er op i 50 det tyder på at du vil kunne se når der er dårlige lysforhold og der tilbyder Leupold dig ikke en god kikkert - angående japseren så kender jeg den ikke men må erkende at jeg har hørt rosende omtale af Gold versionen (ikke den almindelige)

Men se nu på billedet hvordan en rigtig riffel og kikkert ser ud [Big Grin] Kongsberg 9,3-62(S&B 2,5-10-56-Zenith+L3)

Og hvis I ikke opfører jer ordentlig så kommer jeg med min finske undersøgelse over hvad som duer[}Smile]

[Image: Kongsberg02.jpg]
Svar
#5
Hej med jer
Det er nemlig rigtigt hvad halvautomaten skriver, vi ved nemlig hvad der dur. Halvautomat! du bliver nødt til at begrænse den reklame for S&B kikkerter, det ender med at der går inflation i dem, sådan at gud og hvermand skal have sådan en og så bliver jeg nødt til at skille mig af med min, det ville jeg være ked af! Kunne du eller en anden ikke maile en anvisning på hvordan i får de billeder ind på siden, jeg vil også gerne kunne![^] Hvis jeg begynder at eksperimenterer for meget selv går det bare ud over sitet og så bliver i bare sure på mig [V] og det ville jeg også være ked af[Smile]

MVH
Mugge

Ps. Jeg ville vælge Leupolden frem for øøøhhh den anden!
MVH
Mugge

Svar
#6
Hejsan

hehe

Her er lidt mere S&B reklame - kunne ikke lade være....

[Image: Mor_jagtriffel_300.sized.jpg]

Og her hvordan testen af "sniper" indskydningen gik 2 skud med Sakoen og et med Kongsberg - så gad jeg ikke mere [8D] så alt er klart til mandag den 11.oktober [Big Grin][Big Grin]

[Image: skive_01_10_2004.thumb.jpg]
Svar
#7
Hej Nitro,
jeg vil gerne komplementere din Sako Lux. Den model er efter min den smukkeste riffel der findes. Hvilken kaliber er det. Jeg har altid begæret at eje en sådan.

mvh. Johannes
Svar
#8
Hej

OK ! I gør det***ikke nemmere................. Jeg havde nær sagt at for og imod, er lige langt. Men på den anden side så spurgte jeg jo selv........

Kikkerten skal sidde på min 308 W, den eneste riffel jeg har (indtil videre [Big Grin]) Men på nuværende tidspunkt er det den det drejer sig om.

Den skal primært bruges her hjemme til bukkejagt. Meeeen en tur til Nordsverige på tjurjagt ligger lige om hjørnet.

Egentlig har jeg ingen preferencer hvad kikkert angår. Jeg vil bare gerne undgå "fejlkøb".
jeg har hørt rosende ord om Leupold, og læst spændende test om Nikon. at det er disse to kikkerter skyldes udelukkende prislejet. Alt det dyre "bras" kan jeg savle over når jeg køber drømmekanonen. så det er ikke fordi jeg ikke gerne vil have S&B, Kahles, Zeiss eller Swarovsky, det skal bare ikke være lige nu

Lauge

I hunt, therefore I am
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#9
Hvad er det for nogle montager i bruger på jeres kongsberg rifler?

mvh. JOhannes
Svar
#10
Hejsan

Det er QRW - ja det er Leupold der har lavet dem [:p] men de virker fint...

[Image: QRW_Mounts.gif]
Svar
#11
Hejsan Lauge

Du skriver....[
Egentlig har jeg ingen preferencer hvad kikkert angår. Jeg vil bare gerne undgå fejlkøb.

Derfor bør du købe en kvalitetskikkert - du kender sætningen brug det dobbelte på kikkerten set i forhold til riflens pris, og det er faktisk rigtigt - jeg har haft skodkikkerter og det giver ikke andet end ærgelser og ødelagte jagtture. Tag et lån og køb en ordentlig kikkert fra starten - det er det billigeste i længden - husk du få 30 års garanti på de tyske/Østriske kikkerter[:p]

[8D][8D][8D][8D]
Gruppe 6
Leupold 4.5-14x50
Shirstone 4-12x56
[8D][8D][8D][8D]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hejsan Lauge

Du skriver....[
Egentlig har jeg ingen preferencer hvad kikkert angår. Jeg vil bare gerne undgå fejlkøb.

Derfor bør du købe en kvalitetskikkert - du kender sætningen brug det dobbelte på kikkerten set i forhold til riflens pris, og det er faktisk rigtigt - jeg har haft skodkikkerter og det giver ikke andet end ærgelser og ødelagte jagtture. Tag et lån og køb en ordentlig kikkert fra starten - det er det billigeste i længden - husk du få 30 års garanti på de tyske/Østriske kikkerter[:p]

[8D][8D][8D][8D]
Gruppe 6
Leupold 4.5-14x50
Shirstone 4-12x56
[8D][8D][8D][8D]



Det er fint halbeautomat. Vi nævner ingen navne! Og selvfølgelig reklameres der ikke for enkeltmærker

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Det er fint halbeautomat. Vi nævner ingen navne! Og selvfølgelig reklameres der ikke for enkeltmærker

MVH
Mugge



[?][?][?][?][?][?] Hva' er der kommet nye forumregler?
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#14
[/quote]
[?][?][?][?][?][?] Hva' er der kommet nye forumregler?
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
[/quote]
Nej det tror jeg ikke, det er bare underligt at se et indlæg fra halvautomat uden omtale af den iøvrigt udmærkede Schmidt & Bender kikkert

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)