Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tid til at tage på jagt...
#1
så er det ved at være tid til at tage på jagt...[:p]

jeg for min del tager til norrland på fredag og skal køre 1244 kilometer.
det gælder elg, bjørn og fuglevildt.
30-06'eren er indskudt med 220 gr. og klar
45/70'eren er indskudt med 400 gr. og også klar

min 22 savage hipower vil blive brugt til fugle, forudsat at der er nogen fugle der sætter sig i nærheden,lige som sidste år.
sidste år havde jeg kun min 375 H&H med og det ville være synd at skyde fugl med den.[Big Grin]
desværre er bjørnene jo nok gået i hi, men skulle de være der...

hvor skal i på jagt henne[?]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#2
Jeg skal til Mockfjärd, vest for Borlänge. 1000km her fra det sønderjyske - Danmarks svar på Texas.

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg skal ca. 20m væk fra computeren [Big Grin] efter ræv og råvildt med min Tikka 308W. Dejligt når man har 18 Ha jagt lige uden for døren [8D]

Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#4
Hejsan
Som I ser en andet sted så er mine 2 "venner" også indskudt og klar.
Tager med fra Frederikshavn til Göteborg lørdag kl. 10.00

Skal på elgjagt i en uge i Wärmland ved Klarelven i et jaktlag som hedder Likenäs JVO. jeg kan ikke helt huske kvoten med den ligger omkring 30 elge. Bjørn (har set ulv der også) er der også i området men laget vil ikke jage bjørn, da det så er en anden jagtform og bl.a ønsker man ikke at have en anskudt bjørn til at tordne rundt i skyttekæden [:0] og man skal have hund der er godtkendt til eftersøgning på bjørn.

God tur til Jer som skal afsted - jeg glæder mig til bare at rulle op af 45eren (400 km) - jeg håber min GPS kommer inden jeg skal afsted...[Smile]
Svar
#5
Hej

Jeg glæder mig bare til at se alle praletrofæbillederne i uge 43 her på siden.
Det ville passe mig udmærket om jeg selv kunne levere et, jeg skal i hvert fald gøre hvad jeg kan.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#6
Hejsan Mugge

Ja kunne det bare blive i denne kaliber som vi fik i 2002.[Smile]

[Image: elgjagt_2002_023.sized.jpg]
Svar
#7
Hej Halvautomat

Jeg nøjes gerne med sådan nogle som dem vi fik sidste år

[Image: Tyrehorn.jpg]

Her 2 ud af de 3 vi fik
Og man er jo næsten ved at blive tyk bag ørerne af alt det elgkød man er nødt til at konsumere inden der kommer frisk forsyning.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#8
På søndag kl.10 sidder man igen på færgen, Frederikshavn-Göteborg, med sin Steyer og en æske Remington EXPRESS 7mm mag.
Jeg har desværre kun licens til een elg, over kun 2 dage, men til gengæld bliver jeg siddende på min pind (skydestigen) fra morgen til aften, medmindre jeg falder ned[xx(].
Jeg har set elg de seneste 3 gange,jeg har været i området, så nu skal det være. Man er klar og tændt.
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#9
Hej Dr. S.
Jeg håber de har våbenskab på de poster du skal på.[Big Grin] Pas på at bjørnen ikke hapser en af gøbberne.

mvh. Johannes
Svar
#10
Vi var 4 mand i Sverige på mine beskedne 67 ha.
Vejret var perfekt. På andendagen var John heldig. Der lød skud fra naboområdet og der dukkede en ko med kalv op, 70 m. fra John, der sad i et skydetårn.De moralske regler byder at man ikke skyder koen fra kalven, men det var tydeligt at koen havde et brækket forben (skuddet fra naboen). John nåede at placere 3 perfekte kugler 308 W 10,7 gram SPEER Grand Slam, Norma.Efter skuddende gik koen ca. 15 meter og var forendt inden vi nåede frem til den. Kuglerne, der er designet til storvildt, gav næsten gennemskud, den ene sad i skindet på udgangssiden.Det var en stor elg,slagtet vægt 175 kg.
Succesen blev fejret på behørig vis og næste dag blev der slagtet elg og plejet tømmermænd.
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#11
Ja ikke det vilde resultat - men man skal være glad for det man kan nedlægge - det blev til en kalv. Ko og kalv kom ret tæt på igennem nogle granner ingen støj men kalven nåede jeg at se og de har nok fået fært af mig for de kom ud senere langt oppe på vejen (160m) (stod på vejpas den dag) så med skydepinden var jeg klar - desværre var kuglen for langt tilbage så enten har kalven gået frem mod koen som stod forrest - eller jeg har trukket skuddet mod højre - men der var gennnemskud med 9,3-62 så den stod som frosset ca 30 m ude i stykket og så var dens dage talte...
Så endvidere kalv & ko sammen med en kvie men de var ca 200 meter ude og de var i løb og skudretningen havde jeg ikke fået anvist...

Som noget nyt måtte vi skyde bjørn hvis det var "direktør chancer" (rent sideskud og ikke på for langt hold og hurtig adgang til højt træ [Big Grin] så det gav det et nyt jagtligt anstrøg...

En tyr gik 300 m med en perfekt cal 308W oryx kugle [Sad!] så man må nok efterhånden sige at det er en overvejelse værd at købe en riffel i et ordentligt kal. hvis man skal jage for alvor i Sverige - det er den erkendelse jeg har nået...

I øvrigt blev det set en 23 takker - men den "gamle" var os for snu [:p]
NB: Bemærk kikkertmærket [8D]

[Image: likens2004033.jpg]
Svar
#12
Tillykke Halvautomat

Jeg var sammen med 7 andre jægere hele ugen, vi havde 4 Elge på kvoten, vi skød kun en Elg, og så ikke ret mange Elge.
Da vi deler køddet fik jeg min andel med hjem, og vi har nu fået Elg suppe kogt på benene, de sidste par dage.
Håber bestanden kommer på fode igen.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)