Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lauritz???????????
#41
Vurderingseksperten er vist selv lidt af en nød.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#42
Hvad er det for en SAKO model??
Citat:quote:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1260882&nBids


Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#43
Det er forgængeren for L461 Vixen.

Den blev lavet ca. fra 1946 til 1961.
Serienummeret daterer den omkring 1957 - 58.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#44
Ok-var ikke klar over at de var med løse magasiner.
Tak for svaret

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#45
Beklager, jeg glemte lige at nævne at den hedder model L46
[:I][:I][:I]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#46
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/dinepenge/article499508.ece

-------------
-------------
Svar
#47
Har studeret en Simson Suhl Thuringen på Lauritz (1266396). Er i beskrivelsen angivet som en cal. 20/70ér. Jeg faldt over andre tal under løbene, der godt kan forvirre. Her står tallene 12/70? Skulle det så være produktions måned og år?`I så fald er der ikke angivet cal. størrelse, hvilket plejer at være tilfældet.
Mvh Walnut
Svar
#48
Hej Walnut

Det er IKKE en 20'er men en 12-70'er fra januar 1967 (1 67). Det er med andre ord en fejlopskrivning.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Hej Walnut

Det er IKKE en 20'er men en 12-70'er fra januar 1967 (1 67). Det er med andre ord en fejlopskrivning.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Hej Høgh
Og tak for det. Jeg ringede med det samme og gjorde Lauritz i Roskilde opmærksom på det. Er spændt på om de reagerer hurtigt. Må vel betegnes som en ikke uvæsentlig fejl.
Mvh Walnut
Svar
#50
Hej valnød-hvis du mangler en "Tysker" i kal.20/70 så sig til-jeg har een til salg.....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej valnød-hvis du mangler en "Tysker" i kal.20/70 så sig til-jeg har een til salg.....[Wink]

Hilsen Ulrik



Hej Ulrik.
Jeg er altid på lur efter 20´ere. Jeg tror bare, at du har en rigtig fin og velholdt tysker, der ikke er grim nok. Det er selvfølgelig spændende for en snitter at finde gedigne våben med grimt træværk.Jeg har iøvrigt en næsten ny og næsten ubrugt Silver Pigeon 20/76 som jeg vil bytte om i noget godt s/s. Det sker bl.a. i erkendelse af, at den jeg er i gang med nu formodentlig ikke agter at vige fra min side, når sæsonnen går i gang.Det var kærlighed ved første blik[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#52
Hej igen-ja du har rét,det er ikke noget projekt jeg har til salg....[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#53
Hej igen.
Så har Lauritz rettet tidligere omtalte Simson Suhl Thuringen til at være en 12/70 i stedet for tidligere annonceret 20/70ér. Hmmm....
Hvem sidder som kyndig og beskriver disse våben? Det virker ikke særligt tillidsvækkende og proffessionelt!
Mvh Walnut
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej igen.
Så har Lauritz rettet tidligere omtalte Simson Suhl Thuringen til at være en 12/70 i stedet for tidligere annonceret 20/70ér. Hmmm....
Hvem sidder som kyndig og beskriver disse våben? Det virker ikke særligt tillidsvækkende og proffessionelt!
Mvh Walnut



Hold op med at pive...Tidligere har de præsteret at sælge blandt andet en Mauser 98 på samlertilladelse - Eller det var i hvert fald deres krav til tilladelse - Riflen var fra Dana og bygget som en enkeltskuds baneriffel [:o)]

Jeg har lidt insiderviden om deres struktur, da jeg (og halvdelen af VTF's medlemmer) kender en af deres tidligere vurderingsfolk, og så er jeg selv tidligere blevet tilbudt stillingen som vurderingsmand i hovedafdelingen i Herlev....Jeg takkede pænt nej [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#55
Cal. størrelse i hagl skulle da være til at tumle for selv den mest vitaminfattige og distræte vurderingsmand, set i relation til, hvad man ellers kunne komme ud for. Det er ikke fordi jeg gider vade mere rundt i Lauritz fumlerier, men beskrivelsen af Weder Francottes hagleren 1279088 er da også lidt sjov [:o)]Det er åbenlyst ved dette våben, at det trænger til en hånd på trædelen, men beskrivelsen: "Enkelte mærker på skæftet....." må vel siges at være en mild underdrivelse i tekstdelen. Nu er folk jo ikke blinde. Langt værre er det vel, når man kikser eks.vis så meget i beskrivelsen, at der kunne lande forkert ammunition/ størrelse i et våben.
Mvh Walnut
Svar
#56
Kronhjort nu med 12 grene....[^]

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...66EndTagRU

Og er der nogen der kan udpege dådyr opsatserne her i denne håndfuld??[:o)]

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...52EndTagRU

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56
Parker Hale 270win m. Fontaine 3-9x40
savage 11F M. korn-kærv

Remington 597 ½ tomat. 22LR m. 4x32 no name

Jaguar White Diamond 12/76
Miruko O/U 12/70 årgang 30 år før min tid.
Frankonia Pumpgun 12/76

Et snart for lille skab.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#57
Spansk Mauser fra 1954 (Kaliber .308) med bajonet - det hele uden papirer og leveret til døren!?!!

Spansk Mauser

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#58
Varenummer 1366543

Ulig 11 takker tyr...Hm er det så en 12 takker? [:o)]

Og denne beskrivelse er heller ikke for smart, varenr 1363612

Model 71 browning i anledning af 100 året for modellen....Nej i anledning af Winchester model 1886

Ny hjorteart? varenr 1367574

White tale aka White tail

Floralt jernskærearbejde? varenr 1357228

Er det mon graveringer de mener?

Man får den fornemmelse at det er Peter og Morten der har fået nyt arbejde, og står for beskrivelserne hos Lauritz...Det er for ringe arbejde af så stort et firma [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#59
Browning 71 er en opdateret udgave af 1886'eren og det er korrekt at der i 1986 blev produceret et antal af disse, for at fejre 100 års jubilæet for 1886'eren, ligesom der også blev lavet en portion 1886'ere

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#60
Hej
Varenummer: 1369985:
Vitaminfattig beskrivelse af et haglgevær. 2 skinker og en Dark Horse.Er der ikke 2 geværer i annoncen? Eller..
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)