Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forbundsmesterskab i Ulfborg d. 24 sep.
#1
Forbundsmesterskab

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
[:o)] jo jo - men der bliver også mulighed for at opleve en skytte som ikke er topskytte, men som skal forsøge at blive bedre - og kors hvor jeg dog mangler min skydepind [:p]
kl. 12.12 starter jeg..

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Knæk og bræk til alle herfra der deltager ...

Citat:quote:

jo jo - men der bliver også mulighed for at opleve en skytte som ikke er topskytte, men som skal forsøge at blive bedre - og kors hvor jeg dog mangler min skydepind
kl. 12.12 starter jeg ..

Jeg savner altid min skydepind, men den er altid med på jagt ...

Så jeg forstår dig godt.

Hils fuldautomaten, hvis han er med [Big Grin]


K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
@ Claxel

Jeg syntes ikke jeg kan se en skydetid for dig og Fruen.. [Sad]

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Hej Claxel

Jep hilser ham.. - han er ved min side - så det hyggeligt men samtidig demoraliserende [Wink]

Ja warum er du og fruen ikke med? og så ham svømmelederen fra det store færgeforlis kan jeg heller ikke spotte - har han været ved numerolog og fået nyt navn[?]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#6
"Skimlen fra Brobøl" eller hvad det nu er Mugge kalder ham er blevet så svagtseende at han ikke har kunne læse annoncen for tilmelding i Jæger.......

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
De lover rigtig godt skydevejr[Big Grin] Vi ses søndag....[Smile] har skydetid kl 1100

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#8
Der må have været DRALF'er på skamlerne! Giv os nogle resultater!!!!

[Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
NAAAAAAJJJJJ BLEV DER SAGT!!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Hva'så gammelpot fortæl fortæl..........[?]
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Jeg fik 249 point ud af 385, og det er jeg ganske godt tilfreds med da det er 3 gang jeg prøver terrænskydning.
Hvad gik galt Gammeltoft[?] - det så da ud som om at der bare skulle kæmpes om sølv/bronce [}Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#12
Ja, det var sku noget skrammel......

Kom til finalen med 352 point og 12 point til nr 2.

Fuckede finalen op og kom på en anden plads med 1 point op til nr 1....

Nå men hvad fanden, 2 år i træk på skamlen ud af 2 år er vel ok....[:o)]
[:o)]
/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Tillykke Gammelpot,det er sgu et flot resultat,selvom jeg godt kan forstå hvis det er lidt surt lige nu.........
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Stort tillykke til dig, Gammeltoft ... Hmnn, sidste år kaldte vi dig Guldtoft ... skal du så hedde Sølvtoft i år???[Big Grin][8D][Wink]

Nå - spøg til side. Jeg synes det stadig er hamrende flot [:X]

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#15
Jep flot flot - det er mig en gåde hvordan det kan lade sig gøre at skyde så godt[^]

Kan vi ikke få nogle gode ideer til at opnå bedre skydning - det er der sikkert mange som kunne lære af [Wink]

Jeg havde nogle gode oplevelse under skydning bla. klarede jeg "egeløv" på bukkeskiven og 3 tiere på svinet - men 3 kryds på bjørnen på 310 m - hvor hulen skal man holde på den ud over, at man skal holde over [Wink] Mine sad kl. 5 så for lidt højde på og sandsynligvis var der aftræksfejl siden de sad til højre... jeg forsøgte så på de efterfølgende skydninger at nedsætte trykket med pegefingeren med det resulatat, at jeg fik lavet en aftræksfejl med et skud 20 cm under træfområdet [}Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jep flot flot - det er mig en gåde hvordan det kan lade sig gøre at skyde så godt[^]

Kan vi ikke få nogle gode ideer til at opnå bedre skydning - det er der sikkert mange som kunne lære af [Wink]



Hej halvan.

Du må da kunne få lidt staldtips af brormand, han har vist styr på det ...

Eller som Fruen sidste år sagde til Gammeltoft: Ryst inde i tieren [8D]

Nej spøg til side, jeg mener skydning med riffel til stillestående mål består af tre ting.

1). Skydestillingen. Find en skydestilling, hvor du ikke spænder i kroppen.

2). Åndedrætsteknikken. Når du har fundet skydestillingen, skal sigtet under vejrtrækning bevæge sig lige meget til hver side af træfområdet. (Læs; over som under, for det er mere en skrå bevægelse)

På den måde kan du grovjustere din skydestilling med åndedrættet, (kroppen er i "nul" når du ånder halvt ud) efter tre dybe indåndinger.

3). Aftrækket. Progressivt aftræk, hvor trykket på aftrækkeren øges, hvergang du pendler ind mod tierens centrum. Og så det vigtigste, efteraftrækket, hvor du holder aftrækkeren inde i ca. 1½ sek. og "affotograferer" hvor skuddet gik.

Skuddet er derved ikke det sidste du laver og kuglen har ramt, medens din hjerne er på arbejde [:I]
Når man kan komme med en rigtig sigtemelding hver gang, kan man skyde med riffel [Smile]

Den svenske verdensmester Göte Gåård har engang sagt de kloge ord:

Det skud der ikke er afgivet på indadgående bevægelse, er altid på vej væk ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#17
[Image: th_Jagtfelt2006_mesterklasse.jpg]

Hej Clax tak - jeg har meget at lære - især 1 - 2 - 3 skal indøves bedre [8D] når aftrækket går er jeg tilbøjelig til at trække riflen en anelse mod højre - jeg skal fremover prøve at trække neutralt eller mod venstre..

Bromand (fuldaut. [Wink])er svær at lære noget af - hans stil er mig noget speciel - han er altid først færdig med sin skydning. Han vil nu sagsøge Sako - blev nr. 17 med den nye Varmint[:o)]

Men det mentale betyder en del - jeg bliver anspændt ala køreprøve i starten - jeg vil forsøge at forfølge dine råd.

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#18
Det er jo ikke noget jeg har fundet på, disse tips ...

Du skal klemme, ikke trække, så sidder skuddet hvor det skal [Smile]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)