Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste riffelhåndbog?
#1
Jeg er begyndt at fifle lidt med en riffelhåndbog og kunne i den forbindelse godt bruge lidt input omkring hvilke eksisterende håndbøger forumets brugere anser for at være bedst. Sproget er underordnet, jeg er mere interesseret i omfang, form og struktur, så jeg kan danne mig et lidt mere objektivt billede af, hvad der forventes af "verdens bedste riffelhåndbog"....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hvad mener du med riffel håndbog? Brugen af våben, teknik, bøssemager arbejde eller....??? Ellers så er alt af Frank de Hass jo selvskrevent........
MVH
Henrik
Svar
#3
Jeg mener overordnet: Teknik og anvendelse. Altså en bog for den teknisk interesserede praktiker.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Craig Boddington har flere udmærkede bøger om emnet. Jeg lånte en norsk bog på biblioteket for nogle måneder siden af Eirik Moen som hedder "jaktrifker og riflejakt" og den var faktisk ganske god [8D]
Svar
#5
Jägarens Vapen, Jan Åkerman, Natur och Kultur, Stockholm 1970.
En blanding af poulært grundstof og kaliber- og projektilsammenligninger, detaljeret teknisk og praktisk erfaring med egen afskydning af 655 stk. dåvildt o.m.m. Både for begyndere og erfarne, hvilket rent udgivelsesmæssigt er en fordel. Er bogen for teknisk, vil kun DRALFerne og andre autister læse den, er den for populær, ender den blot under juletræet og bliver kun skimmet en enkelt gang. Virker også fint som opslagsbog ved f.eks. "hva' var det nu, han skrev om sine erfaringer med 6,5x55 10,1 gram kugle ?"
Svar
#6
Der findes jo hundredevis.

Snakker vi allround om teknik for rifler i forskellige kalibre.
Eller skal der også være baggrundsstof om riflens historie ?

Jeg har selv lige købt 40-50 nye bøger hjem til butikken.
Jeg kan lige skimte igennem om der er nogen, der kunne anses som
gode.

Er p.t. selv i gang med bogen: "Living with the big .50" .... en kanon god bog om .50BMG riflen.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)