Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TRAP GEVÆR
#1
ja,det er måske et dumt spørgsmål,men jeg vover pelser..hvad er et trap gevær[?][?]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#2
Hej Andersen,det er typisk en lang-løbet og hårdt trang-boret haglbøsse og oftest en O/U beregnet til trap-skydning.En Skeet-bøsse er derimod ofte kortere og helt åben "boret"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Tak for svaret,men hvis den nu er med chokes,kan den vel sagtens bruges til jagt..[?][?]ellers er der vel ingen forskel på en trap bøsse og en "alm."bøsse[?][?]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#4
Den kan godt bruges,men den er typisk noget tungere og lidt mere "klodset"end en egentlig jagt-bøsse.Har du een i kikkerten?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
halløj Andersen
typisk sætter den også et højere skud
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
jeg har set på en brugt Beretta 682 Gold Trap - 12/76E..det med at den sætter et højere skud,det kan vel rettes i skæftet eller[?][?]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#7
Det er altså en noget tung skyder,men det er jo op til dig selv(og dine overarme!)
Jeg fandt lige lidt om den på dette link:
http://www.beretta.it/index.aspx?m=74&idc=1&ids=43

Jeg syntes et det punkt der hedder "strozzature" ser meget tillokkende ud......[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
men ak og ve[Sad] den var desværre ikke med chokes alligevel,den er boret 3/4 og 1/1[Sad]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#9
Jeg har sådan en 682 Gold Sporting.
Skæftet er kraftigere end jagtmodellerne og den skyder en anelse højt, men selvfølgelig kan det rettes. Gennemsolidt våben [Smile]

Pyt med at den ikke har chokes - jeg har skudt flere tusind skud nu og jeg har aldrig byttet dem ud. Udskiftelige chokes er en lille smule makedsføringgas. Man kan sagtens leve uden.[8)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
at den sætter et højere skud skal du bare glæde dig over. det er ikke noget handicap.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Ang.det med vægten,jeg er kommet i tanke om,at min egen favorit-skyder også vejer 3,6 kilo.Jeg har andre haglsprøjter i skabet,men det ender altid med jeg "slæber" den tunge med....[:I]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by STROM

at den sætter et højere skud skal du bare glæde dig over. det er ikke noget handicap.
mvh

Strom



Nej - og så er den med links skæfte [^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
En af mine gamle holdkammerater skyder jagtskydning med sådan en 682'er, og gør det uhyggelig godt ...

Den kan lave ren "kaffe" på sideduerne. Den skyder uhyggelig tæt, men er faktisk nemmere at skyde med, end mange alm. jagtbøsser, pga. vægtfordelingen og det gode skæfte.

nok ikke lige det optimale til skovjagt, men kan sagtens bruges hvor man ikke "behøver skynde" sig.

Et godt og stækt våben [:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Takker mange gange for jeres svar..jer tror sku jeg køber den[Big Grin]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#15
Det er en rigtig dejlig kanon har selv en. Hva skal du give for den?
Svar
#16
det blev desværre ikke til en Beretta,valget faldt på en Browning GTS

Min fjendes fjende er min ven
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)