Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En sikker vinder 45-70
#1
Hej uvist hvilken årsag her jeg først set dette forum nu.
Og det glæder mig meget at se at den gode gamle 45-70 gov. er ved at vende tilbage men det er vi da nogle der har troet længe [Big Grin].
Jeg har en Sharps Creedmore 2 i cal. 45-70 Gov. men har kun skudt sortkrudt i den. Er der nogle der har nogle ladninger i Nitro eller ved hvor man kan købe færdige forbriksladninger (dog max. BAR 2000 eller PSI 29007)
Glæder mig til at hører fra jer.

MVH. Spejlborg
Svar
#2
Great Dane, er dette ikke din foretrukne Grisekaliber [Big Grin]

Claus the Dane [Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#3
Hej spejlborg!
Velkommen til!! Det er en dejlig riffel i en fed kaliber du har der!
Hvis din riffel er en moderne reproduktion kan du roligt skyde
den ammo som Federal, Winchester eller Remington laver!! Jeg tror de
fleste forretninger som forhandler disse tre mærker vil kunne skaffe det du vil have!.Der er er i disse dage osse kommet andre amerikanske fabrikater af ammo som laver sortkrudts patroner som 3-D og PMC hvilket ville være at fortrække hvis din riffel en original!!
Der er en amerikaner der laver +P ladninger som hedder vist nok Garret, men de patroner egner sig kun i Marlin 1895, Ruger #1 og andre våben af et mere moderne design!!. Jeg tror dog at den eneste rigtigeløsning er at lade sine patroner selv, så kan du osse tilpasse din ammo så den passe til de sigtemidler din riffel er reguleret til!!
Jeg skyder osse selv 45-70 i mine gamle Winchesters men selv om din kan lades kraftigere i en røgsvag patron holder jeg mig til originalballistiken, så sidder kuglerne hvor mine sigtemidler er tilpasset til!! Hvis ikke du lader selv er jeg meget sikker på at der
er en eller to i dette forum som med fråde i munden ville være dig behjælpelig!!.
Svar
#4
Jeg lader selv sortkrudt som der står nu.

Riflen er fra David Pedersoli i Italien og de har garenteret at den kan klare de 29.000 psi plus 30% men jeg vil ikke presse citronen.

Jeg overvejer at få monteret et nyt Vernier sigte fra Italien. Der er dioptor sigte på som den står.
Svar
#5
Er der overhovedet en mulighed for at se et billede af riffelen. Jeg er da lidt nysgerrig.

mvh. JOhannes
Svar
#6
Ja jeg vil da se om jeg ikke kan sætte et på...
Svar
#7
Hej Spejlborg

Velkommen til siden (håber ikke at du føler dig kapret fra Go´natnatur [Big Grin])

Jeg har selv et par 45/70 rifler, den seneste en Marlin 1895. Ladedata til denne er i følge en anden Sharpsskytte fuldt ud brugbar i en af de moderne Sharps rifler, dog ville jeg starte lidt lavere. Hvis du selv vil lade kan jeg anbefale 46grs. N133 til en 400grs kappeklædt kugle som startladning. Jeg kan lige forsøge at rode lidt i analerne efter lidt mere ladedata. Fortæl lidt mere om dit kuglevalg og eventuelle formål med riflen..Jagt måske ?

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#8
hej spejlborg.

vi er et par stykker der skyder med 45/70.
det er et seriøst jagtkaliber, som er kommet tilbage for at blive. det er ved at gå op for folk at de tunge kugler er gode dræbere.

som sagt er vi nogen der har Marlin 1895. min er en guide gun i stainless og vil forhåbentligt blive luftet fra lørdag morgen i norrland...
velkommen i klubben af (mere eller mindre) seriøse debattører...[Big Grin]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)