Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
løbslængde BAR
#1
Halløj derude
Jeg er ved at opbygge et behov for igen at skyde halvauto.
Grunden er at Browning har lavet BAR longtrac i links. godtnok ikke i .338 men trods alt i .300 win.

Når jeg læser kataloget er løbet kun 51 cm. I min verden er det for lidt til en magnumkaliber, jeg kunne vel næsten ligesågodt købe en 30-06.
Er der nogen der har prøvet den eller noget lignende ??? ( jeg mener at kunne huske at Høgh´en har haft en i .338 )
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Har du overvejet den nye Sauer? Jeg synes den ser spændende ud, og den kommer i 9,3 X 62, Senere også i andre kalibre..

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Ja men 1000 kroners spørgsmålet er om den kommer i LINKS[?][?][?]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Sådan som jeg læser det er løbet 24" (61 cm) og ikke 51 cm???????


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Halløj ID
Du har ret!!
Det er den danske importør der er et fjols.
I det danske katalog har han ikke rettet løbslængden fra standardcal til magnumditto, men på Brownings hjemmeside er den korrekt på 24" jeg kunne nu godt tænke mig 2 tommer mere.
Det ville så være dejligt om også linksmodellen kunne fås i .338
At Sauer så også laver en magnum der er for kort er da for dumt.
Benelli laver også en pæn auto men desværre ikke i links
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Ja jeg hælder nu mere til at bruge korte løb, jeg bryder mig ikke om en riffel der er næsetung.

Jeg deltager heller ikke i jagten på de sidste m/s men tror mere på tunge langsomme projektiler. Det er nok derfor jeg bruger .308 win og ikke .300 Win Mag. Jeg bruger også 9,3X 57 og ikke 9,3 X 62, men jeg kan godt se, at det er frustrerende hvis den riffel du er varm på ikke kommer i links udgave.

Jeg kan heller ikke forstå, at det skulle være så dyrt at lave. På de moderne CNC maskiner burde det være en lille operation at vende nogle af delene til den anden side, og man kan jo ret nøjagtigt på forhånd regne ud, hvor stor en del af markedet der efterspørger links rifler, så alt i alt burde de være meget nemmere at få fat på.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)